Advies 1st quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
xtamz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 okt, 2016 19:43

Advies 1st quad

Bericht door xtamz »

Hallo,

Een leek op gebied van quads (behalve dat ik reeds half het internet afgelezen heb (en vertaald heb uit het RU/PL..).
Ik zoek een 4x4 quad om voor mijn werk (aanhangwagen) te verrichten en daarbuiten vooral onroad en wat licht offroad werk (de toekomst zal het dan verder wel uitwijzen).

Een trekhaak is dus een vereiste, en voldoende vermogen om toch vlot op de baan te rijden.
Ik had eerst een CF 450S gezien, maar met een topsnelheid van 70/75 vrees ik dat voor baanritten dit niet voldoende is.

Momenteel denk ik sterk een aan CF 550, maar ik heb nu ook een Polaris 570 gezien aan een mooie prijs, en zelfs een Kymco mxu 700i maar ik denk een ouder model (moet nog langs gaan bij de dealer).

Budget rond de 8k.
De cf550 denk ik is de slimste keuze (qua uitrusting, tweezitter) maar de polaris 570 heeft toch duidelijker meer
power/acceleratie. Ik besef dat ik geen baanquad koop maar ...

Ik prefereer nieuw te kopen, of toch bij een dealer.
Regio Vlaanderen/Belgie.

Als er iemand mij nog een extra tip kan geven... welkom!

Grt
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Advies 1st quad

Bericht door Paul Snip »

Polaris 570 is een leuke quad. En ook redelijk probleemloos. Er is ook nog een 450 als ik mij niet vergis. Zelfde motor met iets minder peekaas. Past beter in het budget.
http://www.polarisbenelux.com/quads/spo ... an-450-2x4

De CF 450 is een nieuw model. Zou goed moeten zijn, maar is nog niet zoveel van bekend. De top ligt inderdaad laag met net 80 kilomter per uur. De CF 550 loopt zo tegen de 100 en schijnt redelijk betrouwbaar te zijn. Maar het blijft natuurlijk Chinees...

Persoonlijk zou ik voor een Can-Am Outlander 450 gaan. Die loopt echt ruim over de 100 kilometer per uur en is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken. Er wordt via het forum momenteel een zo goed als nieuwe aangeboden!
viewtopic.php?f=25&t=48360

of een nieuwe:
http://be.brp.com/off-road/atv/outlander.html
jurgen1987
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 okt, 2009 18:18
Locatie: sint-lievens-houtem

Re: Advies 1st quad

Bericht door jurgen1987 »

de suzuki kingquad 750 is ook nog een nieuwe prijzelijk quad in vergelijking met andere merken en direct een A-merk

Verstuurd vanaf mijn T04 met Tapatalk
For some of us, there's therapy; for the rest of us, there's Can-Am
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Advies 1st quad

Bericht door ukachitalu »

Met 8K zou ik even langs een paar dealers lopen en kijken wat ze voor je beschikbaar hebben. Grizzly 700, kingquad 700/750 can am kan ik je aanraden. Met de rest heb ik geen ervaring. BKawasaki brute force 750 zijn vaak ook scherp geprijsd, maar nogmaals, heb ik nog geen ervaring mee, behalve dat het mooi loopt!
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Advies 1st quad

Bericht door ukachitalu »

Plaats reactie