CFmoto CForce 850 en 1000
CFmoto CForce 850 en 1000
CFmoto heeft de in Milan de nieuwe CForce 850 en 1000 geïntroduceerd. De technische basis van biede quads is grotendeels gelijk aan de 'oude' CForce 800, de motor in de CForce 850 is maar licht aangepast en levert nu 65 pk in plaats van 62 pk.
Ook interessant is de nieuwe CForce 1000. Deze quad heeft gelukkig niet de motor van de TGB Blade 1000 maar het zelfde blok als de CForce 800/850 waarvan alleen de slag langer is gemaakt, de boring is hetzelfde gebleven. De cylinderinhoud is nu 963 cc en het vermogen wat hij kan leveren is 80 pk. En dat laatste is ook wel welkom, want het gewicht van de 1000 is 440 kg. In Nederland betekent dit onder andere dat de quad APK-plichtig is.
Qua uiterlijk heeft CFmoto toch duidelijk de Can-am Outlander in gedachten gehad, de looks lijken op veel plekken één op één gekopieerd. Gemiste kans als je het mij vraagt, in plaats van hem te laten lijken op iets wat het niet is hadden ze hem beter een eigen gezocht mee kunnen geven. Nu blijft er toch zo'n sfeer omheen hangen van 'net niet het origineel', terwijl ze juist de identiteit van het merk CFmoto hadden kunnen versterken.
Filmpje:
Link
Foto's in dit artikel: http://www.motoservices.com/actualite-q ... a-2016.htm
Er is nog niet bekend wanneer de quad leverbaar wordt in Nederland of België.
Ook interessant is de nieuwe CForce 1000. Deze quad heeft gelukkig niet de motor van de TGB Blade 1000 maar het zelfde blok als de CForce 800/850 waarvan alleen de slag langer is gemaakt, de boring is hetzelfde gebleven. De cylinderinhoud is nu 963 cc en het vermogen wat hij kan leveren is 80 pk. En dat laatste is ook wel welkom, want het gewicht van de 1000 is 440 kg. In Nederland betekent dit onder andere dat de quad APK-plichtig is.
Qua uiterlijk heeft CFmoto toch duidelijk de Can-am Outlander in gedachten gehad, de looks lijken op veel plekken één op één gekopieerd. Gemiste kans als je het mij vraagt, in plaats van hem te laten lijken op iets wat het niet is hadden ze hem beter een eigen gezocht mee kunnen geven. Nu blijft er toch zo'n sfeer omheen hangen van 'net niet het origineel', terwijl ze juist de identiteit van het merk CFmoto hadden kunnen versterken.
Filmpje:
Link
Foto's in dit artikel: http://www.motoservices.com/actualite-q ... a-2016.htm
Er is nog niet bekend wanneer de quad leverbaar wordt in Nederland of België.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
vind het er een bult plasic kitsch bij elkaar zo. De oude Cforce vond ik wel mooi eigenlijk. 440KG?? das meer dan een suzuki alto.
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Nee hoor, een Alto is echt nog een paar honderd kilo zwaarder. Mijn Can-am Outlander Max XT-p weegt volgens fabrieksopgave 381 kg en is over de hele linie toch wat degelijker uitgevoerd. Ik kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat de CFmoto daar nog eens 60 kilo overheen gaat, nu ik er over nadenk.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Das ook flink
- Hein
- Easy Quadrider
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
- Locatie: zuid oost brabant
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Misschien heeft ie grotere remblokken die langer meegaan?
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
bijna alles is langer dan 150KM van can am
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Slijten van de remblokken komt gewoon door zand ertussen. Dat is logisch en bij elke quad zo. Je kunt er sintermetaal inzetten. Die gaan iets langer mee.
Ik rijd gewoon op de weg voornamelijk en mijn remblokken zitten er al 18.000 km in. De originele. En ik rem gewoon stevig.
Ik rijd gewoon op de weg voornamelijk en mijn remblokken zitten er al 18.000 km in. De originele. En ik rem gewoon stevig.
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Ik rijdt volop in het zand en doe minimaal 1500 kilometer met een setje blokken. Maar ik rem in de praktijk ook helemaal niet zo veel, vaak is het al genoeg om op tijd gas los te laten en de motorrem zijn werk te laten doen.
Afgelopen zondag was ik vroeg op pad en merkte ik pas na een paar kilometer dat mijn remhendel muurvast zat omdat hij bevroren was. Dan sta je toch even te kijken.
Afgelopen zondag was ik vroeg op pad en merkte ik pas na een paar kilometer dat mijn remhendel muurvast zat omdat hij bevroren was. Dan sta je toch even te kijken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Jij hebt nog nooit de originele remblokken gehad dan Jazzy, altijd de harde rally blokken. Dat originele spul was niet best, sommige dealers halen vervangen ze dus ook voor jij hem nieuw uit de doos krijgt. Jij hebt dit met de rem hendel gehad, ik dus een keer met de gaskabel daar wordt je dus niet blij van.
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Bij mij waren de originele remblokken rond de 350 km versleten
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
De 850 is niet voor de Europese markt gemaakt. Het schijnt dat de 1000 wel naar Europa komt met een L7e kenteken...
Maar het zijn alemaal geruchten
Maar het zijn alemaal geruchten
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
ben benieuwd zou mooi zijn als er wat meer rond reden!!
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
Vind hem niet heel leijk, komt denk ik doordat hij op de outlander lijkt
Can-am outlander L 570 max
Re: CFmoto CForce 850 en 1000
De cforce 1000cc zal pas leverbaar worden , de tweede helft van 2017 heb ik net vernomen...prijzen zijn nog niet bekend.
Ervaring is gelijk aan de optelsom van je fouten...