CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
1959bluerider
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 dec, 2016 08:25

CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door 1959bluerider »

Ik ben sinds enkele weken eigenaar van een nieuwe CFMOTO X6 quad. Ik heb me door heel wat forums gewurmd om wat indrukken van eigenaars te vinden. (Ameikaanse, Duitse en Franse) Ook door het china quadforum De meningen zijn verdeeld maar dit is bij alle merken, heb ik zo de indruk, of het nu A,B of C merken betreft. Graag, wat indrukken en ervaringen van CFMOTO eigenaars en wat je met je quad doet, want wat je ermee doet speelt toch ook mee. Gr 1959bluerider
Gebruikersavatar
wamd
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt, 2016 17:52

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door wamd »

Hi ,
Ik heb een 825i, op een paar kleine aanlopers na kapotte speed pick-up en net een kapotte temperatuur sensor voor de ventilator. (Word gelijk opgelost door de dealer) ben ik erg tevreden .
Ik gebruik hem om te toeren samen met de vrouw voornamelijk op het asfalt.
Tja het brandstofverbruik is aan de hoge kant. Maar mijn duim is ook erg onstuimig. Nu iets meer dan 1000 km erop zitten. Eind oktober vorig jaar gekocht.
Mvg Wamd

Verstuurd vanaf mijn PE-TL10 met Tapatalk
CFMOTO 825I -EPS
1959bluerider
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 dec, 2016 08:25

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door 1959bluerider »

Zolang het maar kleine dingen zijn die opgelost worden onder garantie is dat niet erg. Veel succes met de "new ride"!
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door java »

Dit is mijn ervaring met mijn x5, vergelijkbaar aan de x6. Aleen dan met een kleinere cilinder.
viewtopic.php?t=45215

Ik heb nu een 800 van 2014 en beval prima.

Als je gaat kijken naar Cf en na vraag gaat doe dan roepen de meesten dat vanaf de 2 de generatie 800 modelen cf grote stappen heeft gemaakt kwa kwaliteit en betrouwbaarheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wamd
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt, 2016 17:52

Re: RE: Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door wamd »

1959bluerider schreef:Zolang het maar kleine dingen zijn die opgelost worden onder garantie is dat niet erg. Veel succes met de "new ride"!
Inderdaad, de speed pick-up was een nieuwe voor de dealer, de temperatuur sensor is bekend en dit word onder garantie opgelost.

Verstuurd vanaf mijn PE-TL10 met Tapatalk
CFMOTO 825I -EPS
1959bluerider
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 dec, 2016 08:25

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door 1959bluerider »

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS
Meld dit bericht
Citeer
Berichtdoor java » zo 05 feb, 2017 14:34
Dit is mijn ervaring met mijn x5, vergelijkbaar aan de x6. Aleen dan met een kleinere cilinder.
viewtopic.php?t=45215

Ik heb nu een 800 van 2014 en beval prima.

Als je gaat kijken naar Cf en na vraag gaat doe dan roepen de meesten dat vanaf de 2 de generatie 800 modelen cf grote stappen heeft gemaakt kwa kwaliteit en betrouwbaarheid.


Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dan dat trechterje daar laten steken en de boel nat gemaakt ! Ik heb de x6 onlangs nieuw gekocht. Ik hoop dat die dan ondertussen ook verbeterd zijn. Op het Rangerforum Duitsland toch één gevonden van 2014 met 20.500 km zonder noemenswaardige problemen en bolt nog alle dagen op de boerderij. Die quads lopen daar allemaal relatief meer kilometers als hier.
Laatst gewijzigd door 1959bluerider op zo 05 feb, 2017 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door java »

Waarschijnlijk iemand die onderhoud heeft gepleegd voor de vorige eigenaar. Dat doet er niet echt toe toch?
Plaat maar is een foto dan. Want ik ben bang dat u het oude type blok er onder heeft. Op zich niet verkeerd maar het niuewe is stukken beter.
Afbeelding
1959bluerider
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 dec, 2016 08:25

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door 1959bluerider »

Ik heb er zelf nog geen foto's van genomen. Deze afbeelding is dezelfde. Ik heb hem nieuw gekocht (1ste inschrijving) en op het gelijkvormigheidsattest stond bouwjaar Feb 2015

Hier afbeelding van dezelfde.

http://www.farmmachinerysales.com.au/bu ... oto-X6-SWB
Laatst gewijzigd door 1959bluerider op zo 05 feb, 2017 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door java »

Dat is wel het oude type. Waarschijnlijk wel met injectie. Ik had er een met een cabroteur.
In Duitsland zijn er enkelen bekend met 30 K op de teller. Schijnt er ook een in Netherland te zijn.

Dus onderhoud is van belang.
Afbeelding
1959bluerider
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 dec, 2016 08:25

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door 1959bluerider »

Ja idd, onderhoud is alles. Bedankt voor de reacties. gr
Rudger
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 94
Lid geworden op: za 24 dec, 2016 16:23
Locatie: Herselt

Re: CFMOTO QUADS ERVARINGEN VAN EIGENAARS

Bericht door Rudger »

De Cforce 800 vindt ik er nog steeds goed uit zien ...
Ervaring is gelijk aan de optelsom van je fouten...
Plaats reactie