can am modellen sleutel contact

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
lucasv
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 mar, 2018 20:29

can am modellen sleutel contact

Bericht door lucasv »

hallo

ik zit met een vraag
ik heb een can am outlander max xtp 650 2014
en daar heb ik op mijn contact 3 mogelijkheden OFF/ONmet lichten/ONzonder lichten

heb onlangs een can am outlander max xtp 850 2016 bijgekocht maar daar heb ik niet de mogelijkheid om de rijden zonder lichten
het staat wel gedrukt op de plastiek van de quad .???? iemand daar een verklaring voor

of kan ik een nieuw slot bijkopen dat dit wel gaat of zal dit niet passen op de kabelboom

dank
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: can am modellen sleutel contact

Bericht door Iedow »

Dat heeft te maken met de nieuwe regelgeving, tegenwoordig moet je met dagrijverlichting rijden, bij een outlander is dat nu dus met dimlicht altijd aan.

Jou oudere outlander 2014 heeft dat nog niet, en de nieuwe staat het wel op het contact, enkel kun je hem niet doordraaien naar stand licht uit. (Stond bij mijn outlander 450 ook dat je hem kon uitzetten, enkel was dat de sticker alleen, de schakelaar is blijkbaar aangepast)
Ik had het bij quadwinkel destijds gevraagd of ze dit konden aanpassen bij mijn outlander max, zodat ik in het bos met lampen uit kon rijden, zodat ik minder opval 8) (enkel parkeerlicht, en achterlicht branden wel)

Ze hebben een extra schakelaartje bij gezet, zodat ik ze nu daarmee kan uitzetten :applaus:

Je zou dus als het echt wilt even contact kunnen opnemen met quadwinkel in Barneveld
Can-am outlander L 570 max
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: can am modellen sleutel contact

Bericht door Paul Snip »

Het slotje is gewoon een "doorgeefluik" met sleepcontactjes voor de elektronische sleutel en kan dus zo gewisseld worden. De lichtschakeling vindt gewoon analoog in het slot zelf plaats. Je kunt hem dus sowieso wisselen. Kost ongeveer 60 Euro. Dan zou de verlichting moeten werken.
Misschien eens omwisselen met een andere Can Am. Dan weet je het zeker.
Er hoeft niks geprogrammeerd te worden. Wel je eigen sleutel blijven gebruiken uiteraard.
lucasv
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 mar, 2018 20:29

Re: can am modellen sleutel contact

Bericht door lucasv »

Paul Snip schreef: do 09 jan, 2020 10:26 Het slotje is gewoon een "doorgeefluik" met sleepcontactjes voor de elektronische sleutel en kan dus zo gewisseld worden. De lichtschakeling vindt gewoon analoog in het slot zelf plaats. Je kunt hem dus sowieso wisselen. Kost ongeveer 60 Euro. Dan zou de verlichting moeten werken.
Misschien eens omwisselen met een andere Can Am. Dan weet je het zeker.
Er hoeft niks geprogrammeerd te worden. Wel je eigen sleutel blijven gebruiken uiteraard.

bedankt voor u reactie .

ja dit klopt het slot is gewoon sleep contactjes al eens open gedaan ondertussen .

dus al ik het goed begrijp kan ik gewoon het contact van mijn 2014 nemen en de sleutel van de 2016 blijven .En op de quad steken en dit moet werken zonder dat er problemen zijn met de kabelboom ?

de sleutels van de can ams zijn toch altijd het zelfde ? het is toch eigenlijk een magneet contact .
Laatst gewijzigd door lucasv op do 09 jan, 2020 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
lucasv
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 mar, 2018 20:29

Re: can am modellen sleutel contact

Bericht door lucasv »

Iedow schreef: wo 08 jan, 2020 10:04 Dat heeft te maken met de nieuwe regelgeving, tegenwoordig moet je met dagrijverlichting rijden, bij een outlander is dat nu dus met dimlicht altijd aan.

Jou oudere outlander 2014 heeft dat nog niet, en de nieuwe staat het wel op het contact, enkel kun je hem niet doordraaien naar stand licht uit. (Stond bij mijn outlander 450 ook dat je hem kon uitzetten, enkel was dat de sticker alleen, de schakelaar is blijkbaar aangepast)
Ik had het bij quadwinkel destijds gevraagd of ze dit konden aanpassen bij mijn outlander max, zodat ik in het bos met lampen uit kon rijden, zodat ik minder opval 8) (enkel parkeerlicht, en achterlicht branden wel)

Ze hebben een extra schakelaartje bij gezet, zodat ik ze nu daarmee kan uitzetten :applaus:

Je zou dus als het echt wilt even contact kunnen opnemen met quadwinkel in Barneveld
bedankt voor u reactie .

ja ondertussen ook al aan gedacht voor extra schakelaar tussen te zetten . :D
vandaag quadwinkel gecontacteerd voor het na te vragen .
kawasaki25
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 02 mei, 2010 18:33

Re: can am modellen sleutel contact

Bericht door kawasaki25 »

Je kunt gewoon het 'oude' model contactslot met 3 standen monteren. Dan heb je enkel de stadslichten aan zo als je andere quad.
Wel opletten dat je het contactslot pakt van een G2.
Plaats reactie