Trektocht Zweden 2011

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
shuttle
Quadrider
Quadrider
Berichten: 282
Lid geworden op: zo 06 dec, 2009 20:00
Locatie: Kinrooi

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door shuttle »

Arctic cat schreef:Heel misschien ga ik deze tocht volgend jaar organiseren.

In de planning zit ook nog zo'n soort rit in Noorwegen en een mega tocht naar de Noordkaap.
Vanwaar ben jij zelf ergens? dan kan ik zien als je ver van mij woont :p Dan kom ik wel mee haha
Afbeelding
Wildcat250
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 09:52

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Wildcat250 »

Coole vakantie zeg! Mooi gebied ook om te touren!
Mzzls, Marco

TGB Target 525 4x4 "Dakar" Limited Editon
Voorstelronde: viewtopic.php?f=32&t=35781



.
rainer300
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 dec, 2011 15:29

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door rainer300 »

Wildcat250 schreef:Coole vakantie zeg! Mooi gebied ook om te touren!
Daar komen uit Duitsland en ik zou willen blijven de route. Is het mogelijk te maken krijgen met de exacte loop van de route.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Pindapotje »

rainer300 schreef:
Wildcat250 schreef:Coole vakantie zeg! Mooi gebied ook om te touren!
Daar komen uit Duitsland en ik zou willen blijven de route. Is het mogelijk te maken krijgen met de exacte loop van de route.
Google translate ?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door AC67 »

Hallo,ben diep onder de indruk van jullie roadtrip.Ziet er mooi uit.Dat zijn de uitzichten die ik dagelijks zie als ik daar ben.krijg er niet genoeg van.
Ik heb een paar kleine vraagjes voor jullie:
*Wie of welk bedrijf/winkel/dealer levert die benzine tanks die jullie hebben gebruikt?Ik wil/moet ook zoveel meegaan nemen,misschien wel meer daar ik alleen ben,dus op zoek naar de meest voordelige manier om mijn future quad in te gaan richten.

*Ik zie slappe en harde koffers op de quads.wat is naar jullie mening de beste optie..

*Hebben jullie buiten de op de foto zichtbare gpsmap 60 ook een andere gebruikt of jullie route in de gpsmap gepland?

*Laatste vraag:wat is de ervaring op de grotere wegen,dwz hebben jullie daar veel gebruik van gemaakt en hoe reageren de medeweggebruikers op jullie?

misschien wel veelvragen voor een newbie maar ze kwammen bij me op en ik heb het idee dat ik ze wel beantwoord krijg,alvast dank.
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Arctic cat »

Dank!
Zweden is echt fatastisch om te rijden.
dutchmoose schreef:*Wie of welk bedrijf/winkel/dealer levert die benzine tanks die jullie hebben gebruikt?Ik wil/moet ook zoveel meegaan nemen,misschien wel meer daar ik alleen ben,dus op zoek naar de meest voordelige manier om mijn future quad in te gaan richten. Het zijn tanks van Kolpin, de meeste quad bedrijven hebben deze tanks. Kijk maar eens bij quadtuning in Nederland of Quadfun in België.

*Ik zie slappe en harde koffers op de quads. Wat is naar jullie mening de beste optie. De koffers zijn puur persoonlijk. Ik geef de voorkeur aan harde koffers. Zeker voor de wat zwaardere, scherpe spullen. Slaapzak , kleding e.d zaten in waterdichte zakken tassen van Ortlieb.

*Hebben jullie buiten de op de foto zichtbare gpsmap 60 ook een andere gebruikt of jullie route in de gpsmap gepland? ik heb de route geheel in mapsource geplant, mapsource kan je bekijken in Google Earth. Met Streetview van Google kan je van te voren een hoop bekijken. Zeker met het plannen van tankstations is dat handig.

*Laatste vraag:wat is de ervaring op de grotere wegen,dwz hebben jullie daar veel gebruik van gemaakt en hoe reageren de medeweggebruikers op jullie? Wij zijn bijna niet op de grote doorgaande weg geweest. Wij hebben bijna alles binnendoor, over zoveel mogelijk gravelweg gedaan. Van andere tochten, in de winter met de auto naar de Noordkaap, weet ik dat de Zweden erg veel rekening met je houden. Ook met motorrijders e.d.

Wat ons zeer goed bevallen is, mede door het koude natte weer, is het huren van een Stugor. Het scheeld heel veel spullen meenemen en is goed betaalbaar, zeker als je met meerdere personen gaat.

misschien wel veelvragen voor een newbie maar ze kwammen bij me op en ik heb het idee dat ik ze wel beantwoord krijg,alvast dank.
Laatst gewijzigd door Arctic cat op wo 15 feb, 2012 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Jazzy »

Schitterende tocht en prachtige foto's. Ik ben echt jaloers, zou zoiets graag een keer willen doen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door AC67 »

Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie.hier kan ik zeker wat mee.ik ga alles rustig in me opnemen en mijn tocht plannen voor 2012/2013.
Nu weet ik weer wat meer wat handig is onderweg,tack sa mykcet,
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Arctic cat »

Op dit moment ben ik bezig met een ander huis en waar ik nu woon staat te koop. Bij mij komt het er even niet van om zo'n tocht weer te gaan maken.
Volgend jaar misschien weer. Ik wil deze tocht nog wel een keer rijden en ik heb nog een route in Noorwegen. Als ik de kans krijg wil ik ook een keer op de quad van uit Nederland naar de Noordkaap en weer terug.

Wellicht dat er wat mensen mee willen/kunnen/mogen :D :mrgreen:
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
bravo104
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 11:47
Locatie: Almere

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door bravo104 »

Ola;

Wij zijn ook een rit aan het plannen naar scandinavié en nu vraag ik mij af of je nog praktische tips hebt ivm het wild-kamperen, bepaalde verkeersregels, absoluut handige dingen om mee te nemen buiten de vanzefsprekende zaken om etc.
Kortom, de do's en don't s voor zo'n trip.
EDIT:
En waarom heb je gekozen voor een oversteek met de boot en ben je niet via de brug gegaan?

Alvast bedankt. :buig:
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Pindapotje »

Wij gaan a.s mei een week in zweden rijden, en wij hebben wel besloten om met de brug te gaan.
Ik denk dat het er maar net aan ligt wat je fijner vind, en qua financieën.
:bier:
bravo104
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 11:47
Locatie: Almere

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door bravo104 »

wij hebben wel besloten om met de brug te gaan.
Als je even wilt laten weten wat de tol-kosten zijn als je terug bent, dan kunnen we dat meenemen in de planning.
En wel foto's maken hé. :wink:
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Arctic cat »

:?:
Laatst gewijzigd door Arctic cat op zo 06 jan, 2013 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Pindapotje »

bravo104 schreef:
wij hebben wel besloten om met de brug te gaan.
Als je even wilt laten weten wat de tol-kosten zijn als je terug bent, dan kunnen we dat meenemen in de planning.
En wel foto's maken hé. :wink:
Foto's en filmpjes worden zeker gemaakt (ik zal tegen die tijd wel een linkje plaatsen) de prijzen voor de brug kan je hier terug vinden .....
http://www.eurotravelguide.org/denemark ... uggen.html

@arctic cat
Wij gaan naar nederlanders toe die in zweden wonen en ook rondritten doen voor quads, en we gaan tevens zelf route's uitstippelen en rijden. Wel goede tip qua sneeuw (zal mijn sneeuwschuiver meenemen :D )
Het wordt dus niet zo'n uitgebreide rit wat jij hebt gedaan.

Groet Roel :bier:
bravo104
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 11:47
Locatie: Almere

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door bravo104 »

@ Arctic Cat;

Bedankt zover voor je reactie. KAn ik wat mee en dat geeft alvast een ruw kader waarbinnen ik moet blijven met plannen.
Ik heb echt nog wel meer vragen voor je maar dat komt wel.

@ beiden:
Ik vroeg even te snel en heb de prijzen inmiddels al gevonden. :p

Greetz
Plaats reactie