Landfighter Conquistador

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
Plaats reactie
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Jazzy »

Zo, dat is best veel! Zal die foto's ook eens maken met die van mij, ben benieuwd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

Toch maar eens bijhouden hoe t verbruik eruit ziet met fuel log. De eerste meting valt me reuze mee:

Afbeelding

Eigenlijk alleen maar stadritjes.
Arctic Cat XR 700 Limited
myfm
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 28 nov, 2011 19:17

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door myfm »

nee das niet gek :applaus: ik wil het bij mijn renegade helemaal niet weten wat die verbruikt :evil: :p
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650

ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

Maar eens een kleine update. Tot nog toe nagenoeg probleemloze en plezierige kilometers gemaakt. Enige ongemak tot nog toe was lucht in de remmen, wat weer belachelijk snel is opgelost door 'de dealer'.

Wel heb ik wederom ruzie met m'n fuelpacks. Had al een nieuwe gekregen en er is al eens een vultuitje vervangen en er zelf nog 1 bijgekocht maar beide lekken. Ze zijn geschikt om liggend te gebruiken maar bij mij zijn zo lek als een mandje. Beide gevuld en stond bij de eerste rotonde dwars, bleek aan beide kanten benzine te lekken op m'n achterbanden.

Updates gepland? Yep. Wil graag nog leds plaatsen als standaard verlichting en er is nog een zitje onderweg voor achterop. Zodra het zitje erop zit ook maar eens kijken naar een staande montage van de fuelpacks.

Beste update van de laatste weken: Shoei Neotec systeemhelm. Die had ik eerder moeten aanschaffen!
Arctic Cat XR 700 Limited
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door AC67 »

Ik heb nog 2 sets beugels van kolpin liggen om die kolpins cans staande te monteren.doe niks met die beugels meer.zijn gloednieuw.
Ik heb ze achterop mijn kolpin outfitterbox gemonteerd.
Ik heb geen last van lekken oid.ik weet wel dat je goed moet checken of die rubber afdichting vlak op de jerrycan komt voor je hem dichtdraait.
Als je die beugels zoekt zeg je het maar via een pb.
Hoeft niet veel te kosten.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Paul Snip »

Die Fuel-packs zijn normaal gesproken gewoon dicht. Hoe het dan kan dat ze bij jou herhaaldelijk lekken, geen idee...
We hebben er zelfs 1 een nacht op zijn kop gezet met een bak eronder. Lekte toen geen druppel.

Staand monteren is inderdaad een optie. Niet de mooiste. Maar je zult dan minder snel last hebben van lekkage.

De verlichting ombouwen naar Led moet niet zo'n probleem zijn. Gewoon via E-bay of Aliexpress vervangende lampjes bestellen. Wil je de knipperlichten ook doen, dan moet je ook 2 weerstanden bestellen. Anders gaan ze veel te snel.

De Landfighter is volgens mij een hele fijne machine in dit segment. Er zijn er meerdere verkocht en echt heel weinig problemen mee.
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

Klopt Paul, maar dat exemplaar dat nu niet meer lekte (mijn oude) heeft nadat ik hem terugbracht toch ook nog een mooie plas bij jullie in de werkplaats achtergelaten :-). Bijzondere dingen, en je kan ze naar mijn mening eigenlijk niet verkeerd afsluiten.

Nog een kleine verbruiksupdate:

Afbeelding

Ga inderdaad eerst maar eens beginnen met de dagrij lampjes (H3). De rest kan dan altijd nog.

Paul Snip schreef:Die Fuel-packs zijn normaal gesproken gewoon dicht. Hoe het dan kan dat ze bij jou herhaaldelijk lekken, geen idee...
We hebben er zelfs 1 een nacht op zijn kop gezet met een bak eronder. Lekte toen geen druppel.

Staand monteren is inderdaad een optie. Niet de mooiste. Maar je zult dan minder snel last hebben van lekkage.

De verlichting ombouwen naar Led moet niet zo'n probleem zijn. Gewoon via E-bay of Aliexpress vervangende lampjes bestellen. Wil je de knipperlichten ook doen, dan moet je ook 2 weerstanden bestellen. Anders gaan ze veel te snel.

De Landfighter is volgens mij een hele fijne machine in dit segment. Er zijn er meerdere verkocht en echt heel weinig problemen mee.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Jason McCoy »

elooijenga schreef:Maar eens een kleine update. Tot nog toe nagenoeg probleemloze en plezierige kilometers gemaakt. Enige ongemak tot nog toe was lucht in de remmen, wat weer belachelijk snel is opgelost door 'de dealer'.

Wel heb ik wederom ruzie met m'n fuelpacks. Had al een nieuwe gekregen en er is al eens een vultuitje vervangen en er zelf nog 1 bijgekocht maar beide lekken. Ze zijn geschikt om liggend te gebruiken maar bij mij zijn zo lek als een mandje. Beide gevuld en stond bij de eerste rotonde dwars, bleek aan beide kanten benzine te lekken op m'n achterbanden.

Updates gepland? Yep. Wil graag nog leds plaatsen als standaard verlichting en er is nog een zitje onderweg voor achterop. Zodra het zitje erop zit ook maar eens kijken naar een staande montage van de fuelpacks.

Beste update van de laatste weken: Shoei Neotec systeemhelm. Die had ik eerder moeten aanschaffen!

Voor iemand die dit topic leest en er aan denkt om een 4x4 quad te gaan kopen. (Maar geen verstand van quads heeft) En daarvoor oa. dit topic als vergelijkingsmateriaal gebruikt.
Een fuel-pack is GEEN quad onderdeel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Paul Snip »

Dat is wel handig om even te vermelden inderdaad.

Een Fuel Pack is een accessoire van Kolpin. Om extra brandstof mee te nemen. Deze dingen worden best veel gebruikt en over het algemeen lekken ze niet. Zolang je ze goed dichtdoet.

In Nederland is het eigenlijk een beetje overdreven. Hier zijn benzine pompen genoeg.

De Landfighter is gewoon een goeie machine. Zou zeker mijn voorkeur hebben boven bijvoorbeeld TGB of CF.

Toch zou ik, als het aan mij lag, voor een Can-Am gaan. Met de huidige prijzen is de financiele stap naar een Outlander 500 nog maar heel klein. Dan heb je in ieder geval een lager verbruik en kwalitatief een net iets hoogwaardiger machine.
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

Bedankt Jason :D . Daar had ik zelf niet bij stilgestaan.
Jason McCoy schreef:
elooijenga schreef:Maar eens een kleine update. Tot nog toe nagenoeg probleemloze en plezierige kilometers gemaakt. Enige ongemak tot nog toe was lucht in de remmen, wat weer belachelijk snel is opgelost door 'de dealer'.

Wel heb ik wederom ruzie met m'n fuelpacks. Had al een nieuwe gekregen en er is al eens een vultuitje vervangen en er zelf nog 1 bijgekocht maar beide lekken. Ze zijn geschikt om liggend te gebruiken maar bij mij zijn zo lek als een mandje. Beide gevuld en stond bij de eerste rotonde dwars, bleek aan beide kanten benzine te lekken op m'n achterbanden.

Updates gepland? Yep. Wil graag nog leds plaatsen als standaard verlichting en er is nog een zitje onderweg voor achterop. Zodra het zitje erop zit ook maar eens kijken naar een staande montage van de fuelpacks.

Beste update van de laatste weken: Shoei Neotec systeemhelm. Die had ik eerder moeten aanschaffen!

Voor iemand die dit topic leest en er aan denkt om een 4x4 quad te gaan kopen. (Maar geen verstand van quads heeft) En daarvoor oa. dit topic als vergelijkingsmateriaal gebruikt.
Een fuel-pack is GEEN quad onderdeel.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Jason McCoy »

Topic is bijna 2000 keer bekeken dusja :wink:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 27 feb, 2013 21:19
Locatie: messelbroek

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door scorpion »

ook niks te maken met de landfighter, echter zie ik dat je een track and trace hebt,
en daar zoek ik meer info over,
of maken we daar een apart topic over?
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

Wat wil je precies weten over de track/trace?
Arctic Cat XR 700 Limited
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door elooijenga »

De track en trace.....

Ik gebruik een X-Track 2000 die ik gekregen heb van Landfighter bij aanschaf van mijn quad.

http://xmapsystems.com/x-track-off-road-2000/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het apparaat heb ik, daar hij later geleverd is, zelf ingebouwd en voorzien van constante spanning. Staat dus altijd aan. Het is ook mogelijk deze aan te sluiten op je brandstofpomp zodat je met een commando sms de brandstoftoevoer af kunt sluiten. Handig als je quad gejat is of als de kinderen er mee aan het joyriden zijn. :D

Bij het pakket hoort ook een online inlogomgeving en een appje die je op een Android en Iphone kunt intalleren. Na het inloggen zie je direct op de kaart waar je machine staat. Omdat dit via je simkaart en gps gaat is dat behoorlijk nauwkeurig.

Het simkaartje dat je nodig hebt moet je uiteraard zelf regelen. Omdat ik bij een telecombedrijf werk waar we onze eigen abonnementen 'maken' en beheren ben ik er inmiddels achter dat je tussen de 5 en 10mb per maand verbruikt als je het apparaat om de 10 seconden laat 'pingen'.

Na installatie heb je nog een paar smsberichten nodig om je apparaat klaar te maken. De benodigde commando's hiervoor zijn uiteraard terug te vinden in de handleiding.

Afbeelding

Uit dit scherm kun je verschillende opties aankiezen. Met playback kun je een bepaalde periode selecteren en terugzien. Hierbij kun je ook bv snelheid en coordinaten terugzien waar je geweest bent.

Afbeelding

Hieronder een route die ik kortgeleden gereden heb.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/127 ... 1.6.55.wmv

Uiteraard kun je kilometer rapportages maken en eventueel exporteren naar Excel. Een andere leuke en handige feature is het instellen van alarm. Je kunt dmv geofence een alarm instellen als je quad buiten een vooraf ingesteld gebied komt of bv als het apparaat boven een bepaalde snelheid uitkomt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door elooijenga op zo 04 jan, 2015 12:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Landfighter Conquistador

Bericht door Paul Snip »

Mooi systeem Ewout!

Wel moet je je afvragen of je je woonadres zo exact op het internet wil hebben staan...
Plaats reactie