Hoe ziet het er hier in Portugal eigenlijk uit?

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
Plaats reactie
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Hoe ziet het er hier in Portugal eigenlijk uit?

Bericht door RobPt »

3 foto's om een idee te geven van de bodemgesteldheid die ik, op de plaatsen waar ik het meest zal gaan rijden, tegenkom. Dit is in straal van ca. 1 km rond onze woning.
Ik kan ook op ca. 23 km van huis de bergen in maar dat gaat pas gebeuren als ik mijn kenteken heb omdat dat gebied alleen via de openbare weg te bereiken is. Modder zal ik hier niet vaak tegenkomen en daar heb ik eerlijk gezegd ook helemaal geen behoefte aan!. Een soort 'grindpaden' en verder harde ondergrond (veelal rotsachtig) komt het meeste voor hier. V.w.b. de bodemgesteldheid heb ik eigenlijk helemaal geen terreinbanden nodig.
Er zijn hier heel veel mogelijkheden om met een ATV te rijden. Een jerrycan met reservebrandstof is trouwens echt wel een must want als je hier ergens droog komt te staan dan wordt je daar op z'n zachtst gezegd echt niet vrolijk van ....... Groot land (ruim 2x Nederland) en zeker in onze woonomgeving zéér dun bevolkt.
O ja, afgesloten wegen, paden, gebieden? Zijn dat ? :) :) :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ik eruit ben hoe ik mijn GoPro (Hero 3+ Black Edition) op mijn helm ga monteren (ik ga voor de zgn. "chin-mount") dan is de bedoeling om zo af en toe ook een filmpje te plaatsen. Maar dat is nog niet zeker want ik heb hier een internet verbinding uit het stoomtijdperk en uploaden gaat dus v-r-e-s-e-l-ij-k langzaam!

Nog 2 willekeurige Youtube clips van het quad rijden in Portugal.

QUAD RUTA DE PORTUGAL
Sintra Passeio, Polaris e Bombardier , ATV Moto4, Cambada da Lama 15-04-2012

Er gaat hier eigenlijk geen weekend voorbij (zomer en winter) of er is wel ergens een off-road evenement met 4x4's, quads, trikes, side-by-side en cross-/enduro motoren. Vaak meerdaagse evenementen met veel deelnemers, ook uit het buitenland.
Eten en drinken spelen natuurlijk ook een zeer grote rol. Typisch Zuid-Europa :)

Hier een voorbeeld van een wat groter evenement: quad 2017 portugal

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Hoe ziet het er hier in Portugal eigenlijk uit?

Bericht door petern »

ga vaker een paar dagen wandelen in Benafim zuid portugal en je ziet overal bordjes van enduro/quad routes events.
Ben vaak aan t balen dat ik de quad dan niet bij heb. Supermooi is het daar in mei april. Ze trappen daar bij Ryanair nier in als ik hem als handbagage wil meegeven.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Hoe ziet het er hier in Portugal eigenlijk uit?

Bericht door java »

Volgende keer als fiets proberen :)

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Afbeelding
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Hoe ziet het er hier in Portugal eigenlijk uit?

Bericht door Balloontyres »

Nice! maar als je achter iemand rijdt zou ik zeker m'n p3 maskertje opdoen, heb ik sinds kort scheelt een berg!

https://stofmasker-shop.nl/stofmaskers-ffp3.html
Plaats reactie