Endurance Loon-Plage (4 maart)

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Endurance Loon-Plage (4 maart)

Bericht door Quadracer 74 »

Op zondag 4 maart was er een endurance van de ufolep in Duinkerke, een wedstrijd die ik zeker niet wou missen, want Duinkerke is toch één van mijn favoriete omlopen.
Het aantal deelnemers was niet zo spectaculair (25) maar daarom was de kwaliteit niet minder.
Samuel Blancke (14e in La ronde des sables en winnaar van vorig jaar)
Yoann Hermant (9e in Le Touquet)
Mathieu Vanstrazeele (31e in La ronde des sables)
En nog enkele andere rijders die toch bijna wekelijks aanwezig zijn in Duinkerke.

Om 9.10u hadden we een verkenningsronde. Wat bleek, een heel mooi nieuw uitgestippeld parcour met 10 springbergen, maar toch moeilijk om in te halen.

Om 9.30u werd de start gegeven. (type Le Mans, leuk om eens mee te maken) Ik stond achteraan de rij, maar was toch halfweg het pak vertrokken. Na de eerste ronde zat ik rond een 7e plaats. Dan heb ik in een korte tijd een 2-tal domme kleine foutjes gemaakt en nog eens een probleem met mijn stofbril, waardoor er toch enkele kostbare seconden (soms bijna een minuut) verloren gaan. Maar naar het einde toe ben ik toch nog wat beginnen inhalen en na 1u en 15min kwam ik in het wiel van de 4e over de streep.
Dus een 5e plaats waar ik tevreden mee was.
Uitslag reeks 1
1) Yoann Hermant
2) Samuel Blancke
3) Gilles Grattepanche
4) Mathieu Vanstrazeele
5) Ik :D

Om 14.00u ging de 2e reeks van start, maar we hadden het geluk niet aan onze zijde, want het was al een half uur goed aan het regenen en het zag er niet naaruit dat het vlug ging ophouden. Dus dat ging werk worden voor mijn pa die de stofbrillen in orde bracht en dus serieus werk ging hebben en gehad heeft. Waarvoor dank dat hij altijd klaar stond met de bril waardoor ik bijna geen tijd verloor. Deze keer was ik beter gestart en reed de eerste ronde in een 4e positie. Het ging echt heel goed en na een 3-tal ronden zat ik op een 2e plaats. Maar dan kwam Yoann Hermant opzetten en die probeerde mij voorbij te steken wat hij op een heel onsportieve manier deed en recht in mijn zijde reed. Resultaat: beiden vast op de berm en we stonden dus beiden ook stil. Door de regen en het zand was mijn knop om te demarreren al wat ingeduwd, waardoor ik de quad moeizamer aan de praat kreeg.
Na enkele ronden en al dan niet wat vermoeiheidsfoutjes van de anderen zat ik al vlug weer in een 2e positie. Toen, na 50 minuten wedstrijd, mijn quad opeens stil viel. Ik probeerde hem te starten, maar had hetzelfde probleem als 20min geleden, maar nu kreeg ik hem helemaal niet meer in gang. Het was dus wachten tot mijn ouders mij gevonden hadden en samen met hen hebben we de quad in gang geduwd. Maar wanneer ik opnieuw de omloop op kwam, was de leider mij al 4 keer gepasseerd en kon ik dus mijn podium vergeten. :cry: Ik werd nog 16e.
Uitslag reeks 2
1) Samuel Blancke
2) Yoann Hermant
3) Mathieu Vanstrazeele
...
16) ik

In totaal was ik 9e, maar had ik die problemen niet gehad de 2e reeks door de regen en het zand was er vast en zeker een podiumkans (zelfs bijna zeker).
Maar ontevreden zijn we niet, we (mijn ouders en ik) hebben ons goed geamuseerd en hebben weer wat endurance ervaring opgedaan.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

jammer van de pech en mooi verslagje :wink: loon is echt wel jouw pleintje hé :p
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Shaggy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 11:49

Bericht door Shaggy »

Super Auke. Proficiat!
De vele uren leveren wat op hé.
:duimhoog:
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Proficiat, het podium was heel dichtbij.

Spijtig van die enorme plensbui die roet in het eten gooide.

Misschien eens kijken om een andere (verbeterde) startknop te monteren?

De conditie is blijkbaar op peil, ik kijk al uit naar wat je zal presteren op MCLB.
(of andere wedstrijden)

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Goed gedaan! :knikduim: Wat een come back na je blessure vorig jaar! :crosser:
En noemen jullie dat stof brillen? Modder brillen zul je bedoelen :P Je hebt je visitekaartje afgegeven, ondanks die pech heeft iedereen toch wel gezien dat je voorin mee kan.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Denk ook dat er zondag niet veel stof is geweest :lol:

Bij stofbril stel ik mij ook eerder zoiets voor :
Afbeelding
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Tja, "stofbril" zal het inderdaad wel niet geweest zijn zondag :D

In elk geval :duimhoog: voor Auke en co, stofbril of geen!

:dag:
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
spoor!
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1285
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 19:29

Bericht door spoor! »

mooi en duidelijk verslag :duimhoog:
Plaats reactie