Franse Elite Blargies

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Franse Elite Blargies

Bericht door Quadracer 74 »

De chrono's:

WARNIA 2.30.708
COUPRIE 2.31.920
LAMET 2.35.586
TERNINCK 2.34.684
CICLET 2.35.191
BREMS 2.36.728
LASSAIGNE 2.35.781
CAZALAS 2.37.496
BONNARD 2.36.390
BROYER 2.37.554
VLAYEMANS 2.37.505
MANGIEU 2.37.761
MORIN 2.38.020
SOUSA BORGES 2.38.159
BERTRAND 2.38.792
RAYMONDI 2.39.257
ALLARD 2.39.145
DEBOUCK 2.39.875
MARIN 2.39.599
HARTOUT 2.40.120
PUYDAUBY 2.40.501
VASSEL 2.40.618
REMACLE 2.40.788
AFFLARD 2.40.840
FARNETI 2.41.38
ABFALTER 2.42.405
HIEFF 2.41.751
RABAT 2.42.613
VALENTIN 241.757

réservistes
JANIN 2.42.760
CLEMENTE 2.43.227

Couprie is duidelijk zijn heerschappij van de afgelopen jaren kwijt.
Wat zeer opmerkelijk is, is dat Warnia meer dan 1sec sneller rijdt in de chrono's!
En de afstand tussen de eerste en derde is bijna 5sec! :shock: :shock:


Het heeft er deze nacht wat geregend en het plein ligt er wat vettig bij.
De eerste reeks voor de elite is om 14.00u, dus we wachten op nieuws.

UPDATE:
Schitterende eerste reeks van de Belgen:

Couprie neemt de kopstart voor Vlaeymans, Warnia en Brems. Na de 3e ronde haalt Warnia Jan in en gaat op weg naar Couprie.

Na 15min wedstrijd: Couprie nog altijd aan de leiding met een voorsprong van 4 à 5 sec op Warnia. Achter de twee groten is er een gevecht tussen de Belgen voor de 3e plaats.

Uitslag 1e reeks:
couprie
warnia
vlaeymans
brems
lamet
lassaigne
terninck
sousa borges
marin
morin of bonnard
cazalas

Hopelijk de 2e reeks opnieuw zo'n resultaat en misschien wel weer een Belg of misschien wel 2 Belgen op het podium deze keer.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

2x derde en 4de in de laatste reeks, is hoogst waarschijnlijk podium voor Jan :applaus: :applaus: de w-tec rijders worden echt hot in France :rock:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Reeks 1:
1 Romain Couprie
2 Jérémie Warnia
3 Jan Vlaeymans
4 Davy Brems
5 Cyril Lamet
6 Grégory Lassaigne
7 Matthieu Ternynck
8 Anthony Sousa Borges
9 Julien Marin
10 Mathieu Bonnard

Reeks 2:
1 Jérémie Warnia
2 Romain Couprie
3 Jan Vlaeymans
4 Clément Jay
5 Grégory Lassaigne
6 Cyril Lament
7 Matthieu Ternynck
8 Mathieu Bonard
9 Yoann Cilcet
10 Anthony Cazalas11 Julien Marin
12 Davy Brems
13 Julien Hartout

Reeks 3:
1 Romain Couprie
2 Jérémie Warnia
3 Clément Jay
4 Jan Vlaeymans
5 Grégory Lassaigne
6 Julien Marin
7 Matthieu Ternynck
8 Davy Brems
9 Adrien Mangieu
10 Mathieu Bonnard

Jan staat in het eindklassement op de DERDE plaats :applaus: :applaus:
Davy heeft dit weekend minder geluk, maar rijdt nog in top 10. :applaus:
Top 3 = 1: couprie 2: Warnia 3: Vlaeymans
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Yup, we zijn hier terug ! Super weekendje achter de rug. Zaterdag stress tot en met met heel veel sleutelwerk wegens dat we nieuwe ontwikkelingen aan het testen zijn, dus blijven veranderen en proberen. Dit gaat mis in de chrono want er komt iets los en voorwiel blokkeert. Tegen dat Jan terug bij Geert geraakt en hersteld is kan hij nog vlug één ronde zetten, niet perfect en zonder vrije baan en dus 'maar' 11de tijd.

Jan baalt en vloekt dat hij maar 15 min chrono heeft, een heel verschil met de 40 minuten in EK. Waar is de tijd dat hij vloekte op de lange EK reeksen, je ziet, tijden veranderen... :D

Zondagmorgen ben ik met Lenten, Nico Bruneel en Jo vertrokken naar Blargies, zaterdag nog moeten werken. De MCLB bezoekers kijken hun ogen uit, dit is een andere wereld die open gaat. Zeker als ze de gemoedelijkheid in de pits zien en het losse sfeertje tussen de piloten. Op de baan met het mes tussen de tanden maar naast de baan lachen en onnozel doen, zeker als Warnia in de buurt is.

Eerste reeks kan Jan ondanks zijn minder goede plaats op de startbaar toch als 2de door de bocht gaan. Warnia gaat er vrij vlot over, het heeft geen zin om daar risico's te nemen en weerstand te bieden. Jan kan de hele wedstrijd controleren, maakt geen fouten en rijdt waardige 3 de plaats.

Tweede reeks als 5de weg. Davy en Lassaigne zitten voor hem. In de tweede ronde een aanrijding tussen Lassaigne en Brems en Jan kan profiteren om zelfde plaats als eerste reeks in te nemen. Clement Jay komt nog heel ferm aandringen, Jan voelt twee keer tikje maar wijkt niet af van ideale lijn. Clement Jay moet naar het einde toe terug lossen en Jan terug oververdiend derde.

Derde reeks is Jan slecht weg en moet wringen in de eerste bocht om vooraan te geraken. Ik dacht dat hij niet bij eerste 10 zou zitten maar tweede bocht al als vierde door. Lamet en Lassaigne in zijn gat. Lamet probeert Jan voorbij te gaan maar tikt en en knikkert er af. Lassaigne nu vlak achter Jan maar al vlug lossen. Clement Jay zit voor hem maar Jan raakt niet dichter dan 6 seconden.

Jan stapt oververdiend op de derde trap. Hij was zonder de twijfel de derde beste rijder van het veld. De twee profs voor hem zijn niet te kloppen als je fulltime gaat werken, fysiek trainen, sleutelen en dan nog eens een dubbel programma rijden met grote verplaatsingen.

In het begin van het seizoen waren we tevreden met top 5, in Les Andelys was hij derde waard maar speelden de banden hem parten en nu zit hij waar hij hoort. De negatieve gevolgen van Brou zijn achter de rug en hij kan terug voluit gaan. Nu hopen we stilaan op een stunt in het EK !

Volgende week trekken we terug met 10-tal supporters richting Bielstein. Zeker voor de mensen uit Limburg maar een kleine verplaatsing met garantie op topspektakel want heel wat toppers aan de start !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Leuk verslag :applaus:
Is waar van die pitsfeer. Hoe meer lachen hoe beter. En eens over de finishstreep vallen ze in elkaars handen :mrgreen: :lol:
:applaus: Prachtige prestatie van Jan en Davy :!: :applaus:

Résultat de la journée :
1 Romain Couprie Yamaha
2 Jérémie Warnia Suzuki
3 Jan Vlaeymans W-Tec
4 Grégory Lassaigne Yamaha
5 Matthieu Ternynck Yamaha
6 Davy Brems W-tec
7 Clément Jay Yamaha
8 Julien Marin Yamaha
9 Mathieu Bonnard Suzuki
10 Anthony Cazalas Kawasaki

(wanneer foto's? :mrgreen:)
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Was schitterend circuit om foto's te nemen, je zou je werk gehad hebben !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

'k weet wel dat ik al veel werk heb gemist. Brou, portugal, andelys,blargies,... :cry:
:duimhoog:
Afbeelding
:mrgreen:
Afbeelding[/url]
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

JR, ga je niet mee naar Riga 10 augustus ? :mrgreen: :knikduim:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Viva Matroesjka ... :D
Ik twijfel. Zolang met Jan in een camionette :? :duivel3:
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Voor 134 euro vlieg je heen en terug, door vrijdagavond, terug maandagavond.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

We zijn er rap bij deze keer ! Eerste reeks was heel moeilijk met heel weinig licht en veel donkere wolken. Voor de rest was het super om foto's te nemen.

http://www.planetquadracing.be/coppermi ... p?album=87

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

:knikduim: :applaus:
Een ding is zeker: hij had zeker ne schonen bril en helm :D Ik zie dat de kuisploeg er ook was :wink:
't Tweede reeks lag het precies al minder vettig. Bandenkeuze verraadt het :mrgreen:
Prachtige foto's!
Voor Riga: eerst kijken wanneer m'n herexamen valt :oops: :cry:
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Zaterdag was het heel de dag zon en 's avonds hebben ze circuit onder water gezet. In training heel vettig, maar aan het einde van de dag misschien best dat ze voldoende gesproeid hadden, want begon terug al wat stof te komen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
de kegel #96
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 19:51

Bericht door de kegel #96 »

proficiat jan met uw 3 de plaats ook proficiat aan davy
mooie fotos :duimhoog: :D
grtzzzzz
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 dec, 2005 17:00
Locatie: denderleeuw

Bericht door Bremske »

Het jaarlijkse pokkenweekend in Blargies is weer achter de rug.

Zaterdag verliep alles vlotjes en ook tijdens de chrono training kon ik vrij snel de 3de tijd neerzetten. Teon maar besloten om af te wachten en niet onnodig rondjes te malen. Alles zag er goed uit, tot op 1 minuut van het einde nog een suzuki rijder van Team Race er voorbij kwam. Maar alsnog tevrede met de 4de tijd in Groep B.

Zondag de 1ste manche verliep de start vrij goed en kon als 4de aan de helling beginnen? Na een ronde kreeg ik Jan voor me die door Warnia gepasseerd was. In het begin moest ik wat terrein prijsgeven, maar naarmate de reeks vorderde kon ik terug naar Jan toerijden en de laatste 4 ronden zaten we zowat wiel in wiel. Passeren lukte echter niet, ook omdat ik de laatste 2 ronden links voor een lekke band had. Maar een mooie reeks en 2 Belgen in top 5.

Tweede manche eindelijk de perfecte start en nam de holeshot
Bijna halfweg de 1ste ronde kwam Warnia al voorbij en 2 bochten later ook Couprie al. Op 3 bleef ik meevolgen tot in de 2de ronde Lassaigne achter in de quad reeds en ik rond draaiede en de quad liet afslaan.
Toen ik de quad terug aan de praat kreeg was ik al heel wat plaatsen verloren. Maar besloot om toch proberen wat plaatsen goed te maken. Stilaan lukte dat ook en kon opklimmen naar 12. Toen ik achter Julien Marin zat raakte ik niet meer vooruit. En in de voorlaatste ronde sprong ik wat te ver op de grote tafel waardoor ik plat op de grond kwam en met de kin het stuur raakte. Toch de manche uitgereden.

Toen ik aan de camionette kwam zag ik de tank en het zadel redelijk besmeurd met bloed dus maar naar ehbo. Daar hebben ze de wonde verzorgt en dicht geplakt. Dankzij Lassaigne ook de achterbumper omhoog geplooid en daardoor de demper helemaal dicht geplooid.

Derde manche maar vertrokken met de 2de quad, maar men start wat gemist. Rond de 11de plaats maar aan de helling begonnen. Na enkele ronden eerst Ternynck kunnen passeren. Iets later dan ook de kawasaki van Debouck weten te passeren net zoals David Bertrand. Na een klein kloofje te dichten de aan sluiting gekregen bij Sebastien Afflard en na een ronde ook weten te passeren. Toen ik na enkele ronden de aansluiting kreeg bij Julien Marin was de opmars gestopt op 7. Wat ik ook probeerde passeren zat er niet in. Op 4 ronden van het einde moest ik de rol lossen en een ronde later kwam Ternynck terug voorbij. Zo wist ik nog af te sluiten op plaats acht.

In de eindafrekening toch nog 6de.

S'avonds thuis gekomen en om 22u30 nog mogen langs gaan bij de huisdokter die besloot om 4 haakjes in de kin te zetten. Na een week mogen deze terug verwijdert worden.


Nog even men felecitaties overbrengen aan Jan met zen 3de podium plaats

Greetz #61 Bremske
Plaats reactie