Einduitslag Croatia Trophy 2009 & Dagboek

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Einduitslag Croatia Trophy 2009 & Dagboek

Bericht door brutus »

totale lijst = http://www.croatia-trophy.org/2009-rezu ... al-res.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Einduitslag na Stage 8 :

de Belgen :

1e Plaats en Winnaar = Marc Eyckens en Jo Raemen - Toyota
11e Plaats = Wouter Tyberghien en Ward Deweirdt - LR Defender 300tdi
14e Plaats = Nico Ladang en Ben Flamaing (Maxweasel) - Buggy
22e Plaats = ikke en Werner Ost - Rhino Papamobil
27e Plaats = Luc Baert en Neel Jacobs - Suzuki
30e Plaats = Hendrik en Willem Denijs - Toyota
31e Plaats = Walter Swaenepoel en Ron Wildeman - Jeep
36e Plaats = Axel Burmann en Tom Olieslagers - Jeep

Winaar Light editie = Ruud Mortier en Jan Van Houtte (Rascar Capac) - LR defender V8

Proloog

Eerste echte test:rit vd rhino, kort parcours maar de uitslag bepaalt de startvolgorde voor Stage 1.
Door nummerke-trek bepalen ze met welke 2e wagen je de proloog start. Ik trek 31 en rij samen met het Duitse Jeep-RedBull team.

Bedoeling is door 2 korte stukjes te rijden, een talud van bijna 2meter oprijden en dan een 20tal meter omhoog tussen de bomen en langs de flank terug naar beneden.

De linkse wagen mag eerst vertrekken maar ik beslis wijselijk de TJ voor te laten, toch maar efkes kat uit de boom kijken.
Net zoals men me verwittigde is, is het idd zo dat je bij die “3..2..1..Start!” direkt wil vooruitschieten, ongeloofelijk hoe zo een zinneke het competitiegevoel wakkermaakt.
Proloog verloopt goed maar gesputter in de gaspedaalreaktie doet ons toch een stukske winchen, naar een paar keer herstarten rij ik vlot de berg op, bij de afdaling zekert Werner me manueel met een lint, 2 keer rond een boom gewikkeld en zo bol ik stillekes naar beneden.
Proloog uitgereden en eerste zenuwmoment voorbij.
Toch maar zoeken waar dat gesputter van komt, het is net of mijn rechtervoet is rapper dan de pedaal.

Terug in kamp is het efkes vergapen aan al dat 4x4-geweld en dan kuisen en voorbereiden vd eerste RB.

Stage 1 – RB van 26.5km

We bollen naar de start.
Beetje aan het hoofdrekenen, zeg 26km a 5per u gemiddeld, allez rond 17u zijn we binnen..

Ja tarara mijne rekker !
Rond halfnegen en na ongeveer 10u bollen begint het te schemeren in het bos.
We stuiten op het Tiroler Trail Team met een G500 die duidelijk verloren gereden zijn.
We willen er geen nachtrit van maken en besluiten samen “nach ziel” te gaan.
Ondertussen is het stikdonker en omhoog winchen lukt nie zo goed meer daar de batt zwakker werd. We hangen ons bij de steile stukken aan de G, die voelt dat toch niet.
De laatste canyon zal ons 2uren kosten, en die is op 300m vd finish
De G dacht dat we er nog aanhingen en gaat vol gas door de canyon en ziet pas erna dat we er nog staan.
De piloot en zijn co keren terug om te helpen maar de modderstroom is immens, er waren al een 30tal wagens doorgebaggerd.
En ja, uiteindelijk naft op.. 20 liter op 25km gemideld.. mijne jap zuipt gelijk nen Ami.
De Gmannen gaan een fles benzine vullen en komen terug maar thelpt niet echt.
Opeens doemt er een G op achter ons, de russen zijn er.
Met snatchblock schuift de rhino op en zo ook de G achter ons die toch niet voorbij kan.
De G valt ook zonder diesel, de Rus roept dat ik de lichten moet uitdoen en opeens komt er een lichtje uit het bos met een grote jerrycan onder de arm, de Rus tankt (en zeurt maar dat zal nog gebeuren, je mag niet geholpen worden van buitenaf volgens reglement) en wil per se voor 00u eindigen anders starftijd.
Maar ik sta in de weg..
Rus roept iets in Russich, duwt op zijn pedaal en stuwt/ramt me 300m het bos uit over de finish.
Het resultaat is de foto waar de rhino op de trailer staat.

Dat was dus dag 1.. damn, da beloofd !
Eerste zorg is de rhino herstellen. Maar eerst maffen, ca14u rijden over 26km..
Ik wist dat het hard zou worden maar als aperitief kon dit tellen!

Morgen verslag dag 2 en herstellingen..
Hopelijk is het wat “inbeeldbaar”
Plaats reactie