Frans elite Saint-Chéron

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 dec, 2005 17:00
Locatie: denderleeuw

Frans elite Saint-Chéron

Bericht door Bremske »

Dit weekend was de eerste wedstrijd voor het Frans kampioenschap en dit te Saint- Chéron.
Een nieuw en onbekend circuit. Dit bleek een zeer technische baan te zijn met verschillende springbergen en redelijk wat bochtenwerk.

Zaterdag morgen.
Voor enkele Belgen verliep het niet al te goed op deze eerste wedstrijd.
Kjell Opdebeeck raakte niet verder dan de inschrijftafel. Door een administratieve fout door de motoclub van Loon-Plage had hij de verkeerde licentie en kreeg zo zelfs geen start toelating.

De vrij trainingen verliepen goed, wel een beetje stoffig. Maar door de harde ondergrond was sproeien zo goed als onmogelijk.

Chrono-training
Ik mocht als 3de het circuit op en probeerde aan te pikken bij Ternynck en Couprie, maar maakte te veel fouten en raakte eerst maar aan een 6de tijd. Na nog wat proberen lukte het eindelijk om een goeie ronde neer te zetten en schoof zo door naar de 4de plaats.
Voor Aurélien Dardenne verliep het slechter. Hij reed de eerste ronde lek en verplooide een fusee. Hierdoor raakte hij niet gequalificieerd.

Zondag
Na de sproeiwerken van de zaterdag avond was de baan stofvrij en konden we ook rijden zonder het overbodige glijden.

1ste manche
Ik nam niet zo een goede start, maar door in de eerste bocht de binnenkant te houden kwam ik nog als 5de weg. Dit achter Clement Jay. Ik voelde dat ik sneller was dus ging meteen in de aanval. Maar op het technische circuit was inhalen niet makkelijk. En Jay hield overal de deur dicht. Na een 5tal ronden kreeg ik dan ook nog Adrien Mangieu achter mij aan. Door het aanvallen op Jay kwam hij me voorbij. En wanneer hij in de aanval ging op Jay bleef deze keer de deur openstaan. Toen kon ik terug proberen. Maar blijkbaar was hij nog niet vergeten dat ik zijn 3de plaats vorig jaar had afgepakt en deed dus overal de deur toe. Soms was het heel close. En passeren lukte me niet. Teleurgesteld finishte ik dus als 6de.

2de manche
Deze was echt een ramp. Aan de start die een beetje naar beneden liep stond ik met de voorrem in. Echter toen het startsein werd gedraaid naar 5sec viel de voorrem helemaal weg. Door dan op de achterrem te stampen net toen het hek viel was ik hopeloos te laat. Ik ging er toch voor, maar zonder voorrem kon ik niet gedraaid geraken en haakte in elkaar met een andere rijder. Als laatste met een halve ronde achterstand terug vertrokken en de volle manche uitgereden enkel op de achterrem. (terwijl ik normaal enkel gebruik maak van de voorrem). Hierdoor geraakte ik niet verder dan een 20ste plaats wat me maar 1 puntje opleverde.

De oorzaak bleek een banjobout te zijn die losgekomen was in het T-stuk waar de remleiding splitst van 1 naar 2 leidingen. Tijdens het ontluchten brak tot overmaat van ramp ook nog de ontluchtingsnippel af. Dan maar de 2de quad genomen, snel de schokkers moeten overbouwen aangezien ik 2 verschillende sets heb. En toen de quad net klaar was onmiddellijk naar de start.

3de manche
Met een hoofd dat niet meteen op race stond kwam ik nog als 2de uit de start. Samen met Ternynck dook ,ik de eerste bocht in maar moest toch de duimen leggen. Clement Jay, mijn kwelduivel van de eerste manche kon ik achter mij houden. Na 2 ronden kwam Couprie aandringen. Bij mezelf ging het rijden vierkant dus bij 1 van zijn aanvallen kwam hij me voorbij. De ronde later zat Mangieu in mijn wiel. Toen ik een foutje maakte kwam ook hij er voorbij. Dit nam echter alle druk weg. Aangezien ik nu een redelijke voorsprong had op het groepje achtervolgers. De rest van de manche kon ik die voorsprong behouden. In de laatste ronde had Mangieu zich nog stil geremd en zo kon ik terug opshuiven naar 3.

Met een 6de, 20ste en 3de plaats kwam ik maar 7de in de uitslag.
Dit was zeer teleurstellend en ook door het kleine aantal wedstrijden zal het moeilijk zijn om nog veel goed te maken in het kampioenschap.
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Re: Frans elite Saint-Chéron

Bericht door JR »

Leuk verslag Davy!
Ken ook nog eene die enkel zijnen achterrem gebruikt :D

Op naar de volgende!

Spijtig voor Kjell, was nieuwsgierig naar zijn utslag :crosser:
‰ Quadracing Team
Plaats reactie