Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cyclonedriver »

Rafino schreef:
cyclonedriver schreef:en als kers op de taart heeft hij ook nog een homologatie van bijna 1000 euro mogen betalen om zich op de openbare weg te mogen begeven

nog nooit van gehoord ?????? wat bedoel hiermee ?

Als ge ne quad met papieren hebt, dan hebt ge de homologatie mogen bijbetalen bij uwe quad. Ge krijgt die rekening natuurlijk ni apart, want dan is uw goesting al direkt over. :braak:
ok, nu snap ik het, is voor quads die standaard geen europese goedkeuring hebben. ondertussen al 1000 euro ? vroeger was dat 625 euro.
Ik heb het geluk dat ik dat niet moet betalen 8)
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Bedlam »

Ik hoop in mijn binnenste, maar vrees ervoor, dat deze mails iets gaan doen.
Ik heb er ook één gestuurd, ongeveer zo braaf als die van jullie, in de hoop dat er iets gaat veranderen.
Maar ik vrees er echt voor, ze hebben het akkoord er moeiteloos doorgekregen maar het ongedaan maken gaat moeilijk zijn.
Laten we hopen dat we toch wel verbod(en) in andere gemeenten en steden kunnen tegenhouden... Want Antwerpen lijkt wel ver van mijn bed (25km) maar het is dichter bij dan je denkt. En het imago van de quads gaat er ook niet op vooruit, komt vooral door de pers. Men vader werd al aangesproken op straat met de vragen: "Mag je der nog altijd met rondrijden?" en "Maakt dat DING van jou geen hels lawaai?!" . Leuk is het niet, dat kan ik je verzekeren. Op lange duur komt het precies over alsof je wordt geviseerd als quadrijder terwijl wij totaal geen kwade bedoelingen hebben...
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door JBX »

Stuur deze meneer ook meteen een paar mailtjes, die scheert ook iedereen over dezelfde kam:

Quads horen thuis in de modder, niet in de stad: Hannes De Geest (sp.a) wil verbod op mini-4x4’s in Brussel

http://www.hannesdegeest.be/component/o ... 0/lang,be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Rafino »

JBX schreef:Stuur deze meneer ook meteen een paar mailtjes, die scheert ook iedereen over dezelfde kam:

Quads horen thuis in de modder, niet in de stad: Hannes De Geest (sp.a) wil verbod op mini-4x4’s in Brussel

http://www.hannesdegeest.be/component/o ... 0/lang,be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er geen touwtrekker onder ons die eens bij nen advocaat kan informeren of da allemaal wel wettelijk is? Informeren is ALTIJD gratis !!! (ik zou ervan genieten om het te doen, maar door de vele uren dat ik werk is het onbegonnen werk om het allemaal deftig te plannen en dit is iets dat ineens GOED moet aangepakt worden :? )
Dan kunnen we Patje en z'n vrienden massaal aanklagen voor discriminatie e.d. waardoor de volgende snul mss al wa langer nadenkt voor hij ons leert kennen.
Als we dan een rekening zouden openen waarop iedereen een paar euro's zou storten (veel quadrijders zorgen dan voor een aardig sommetje) om nen advocaat onder den arm te nemen, dan laten we ineens zien dat we geen pispalen zijn die zomaar ja knikken.
Misschien droom ik hardop maar 't lijkt me toch een mogelijkheid.
We moeten er dan natuurlijk wel heel snel werk van maken anders is de kans verkeken vrees ik.
Plastic Repair
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

Rafino schreef:
JBX schreef:Stuur deze meneer ook meteen een paar mailtjes, die scheert ook iedereen over dezelfde kam:

Quads horen thuis in de modder, niet in de stad: Hannes De Geest (sp.a) wil verbod op mini-4x4’s in Brussel

http://www.hannesdegeest.be/component/o ... 0/lang,be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er geen touwtrekker onder ons die eens bij nen advocaat kan informeren of da allemaal wel wettelijk is? Informeren is ALTIJD gratis !!! (ik zou ervan genieten om het te doen, maar door de vele uren dat ik werk is het onbegonnen werk om het allemaal deftig te plannen en dit is iets dat ineens GOED moet aangepakt worden :? )
Dan kunnen we Patje en z'n vrienden massaal aanklagen voor discriminatie e.d. waardoor de volgende snul mss al wa langer nadenkt voor hij ons leert kennen.
Als we dan een rekening zouden openen waarop iedereen een paar euro's zou storten (veel quadrijders zorgen dan voor een aardig sommetje) om nen advocaat onder den arm te nemen, dan laten we ineens zien dat we geen pispalen zijn die zomaar ja knikken.
Misschien droom ik hardop maar 't lijkt me toch een mogelijkheid.
We moeten er dan natuurlijk wel heel snel werk van maken anders is de kans verkeken vrees ik.
Deze avond is er een bijéénkomst van het M.A.G. om 20uur in het Dockx hotel op de Noorderlaan te Antwerpen.
Zij hebben een juridische dienst en gaan ons uitleggen wat we hier juist aan kunnen doen.
Het staat op hun site en ook op dit forum in verschillende onderwerpen.
Ik heb maar één boodschap voor heel dit quadverbod helemaal uit de hand loopt: ALLEN DAAR HEEN!!!
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cyberdrone »

Ik kan er helaas niet bij zijn :( , maar ik hoop dat er toch nog wat volk naartoe zal gaan. In ieder geval veel succes, en hopelijk heeft het ook een positief gevolg.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Rafino »

Kan iemand daarna verslag uitbrengen aub? Ik zit op iemand te wachten die vanavond een offerte ga komen maken voor iets aan m'n huis. Da ligt al enkele weken vast en die kan ik ni meer afbellen want dan moet ik tot september wachten. Zal dus ni in Antwerpen geraken. Spijtige moment uitgekozen :x
Plastic Repair
Gebruikersavatar
Jorisvc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:14
Locatie: Sint-Amands

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Jorisvc »

Geraak je er wel? Je mag niet in bebouwde kom en niet op autostrade....
Zou niet weten hoe ik op de noorderlaan geraak...

+ ik heb een open uitlaat dus als er politie aanwezig zal zijn ga ik zeker op de bon :-)
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

Ik ben gisteren geweest maar het was maar een povere opkomst. Zeker als je weet dat er onder de aanwezigen ook invoerders, motor- trikebestuurders zaten.

Het MAG wil de quadrijders steunen ALS ze lid zijn of worden van het MAG. Ik heb mij, samen met nog een paar collegarijders, aangesloten.

Als eerste stap gaat het MAG praten met de verschillende fracties. Als eerste staat het Vlaams Belang op het programma
maar ook de andere zullen volgen.

Indien dit niks uithaalt zal er verder gepraat worden op federaal niveau.
Er kan ook overgegaan worden tot actie maar daarvoor wil het MAG weten wat zijn leden hiervan denken. Bij acties denken zijn in de eerste plaats aan iets als het massaal sturen van e-mails op 5 minuten tijd zodat de server van een politieke partij crasht of dergelijke. Een opkomst is volgens hen veel moeilijker te organiseren omdat je 1) voldoende quadbestuurders bij elkaar moet krijgen en dit, ondanks de beloftes van vele, vaak in een zware teleurstelling uitdraait en 2) de quadbestuurders op da moment, zeker onder het oog van de media, zich aan alle regels dienen te houden. Geen wheelie's, geen donuts, geen afgezaagde uitlaten, geen rijders zonder helm,...

Momenteel wacht ik de verslagen van de onderhandelingen met de fracties af want in Sint-Truiden willen ze het verbod op quads er ook al door hebben tegen eind juli en geloof mij, er zullen er nog volgen. :verymad:
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cyberdrone »

Persoonlijk denk ik ook dat het beter is om dit via een advocaat op federaal niveau op te volgen, want zo een bijeenkomt kan misschien meer in ons nadeel uitvallen als er een paar zijn die hun niet kunnen inhouden voor de camera's van de media (ik spreek uit ervaring :chagarijn: )

Laten we hopen dat het wat zal uithalen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door airwolf »

hoe kan je je inschrijven bij mag?
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

airwolf schreef:hoe kan je je inschrijven bij mag?
op de site staat op de eerste pagina al ne link naar een inschrijvingsformulier.
http://www.mag.be" onclick="window.open(this.href);return false;
My Raptor and me, love at first sight.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door airwolf »

thanks quadgirl! :wink:
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

airwolf schreef:thanks quadgirl! :wink:
No prob. :wink:
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Rafino »

Ik ben ondertussen al meer dan 15 jaar lid van de M.AG. Die gasten doen veel moeite voor hun leden en de motorrijders in het algemeen (als het over veiligheid en rechten e.d. gaat).
Je zal er geen spijt van krijgen dat je lid wordt.
In veel winkels krijg je 10% korting dus die 25 euro lidgeld is maar een prikkie hè.
Plastic Repair
Plaats reactie