Na antwerpen nu ook al Limburg???

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Jack
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 21:05

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door Jack »

Ik denk dat er over heel België een rijbewijs zit aan te komen voor quads (motor/quad-rijbewijs ipv auto-rijbewijs verplicht).
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door JohnBeton »

da's geen oplossing voor het probleem, ze moeten gewoon concequent optreden en de quads tegenhouden, DB's meten en controleren of ze in orde zijn met de homologatie. Wie dan in orde is moeten ze met rust laten.
Mijn raptor is motorisch volledig origineel, waarom zou ik dan niet meer in de bebouwde kom mogen rijden ?
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door JdmhatchR »

quads verbieden in gemeentes of steden is ook geen echte oplossing vind ik...Wat gaan ze doen als er nu bv meer fietsers, scooters komen waarvan er enkelen eens langs het fietspad rijden, of te snel rijden in zone 30, of eender welke overtreding? Ook de fietsers enzo verbieden dan?? Want ENKELEN respecteren de regels niet... (het is een stomme vergelijking, maar als hun aantal toeneemt zullen de mensen zich ook daaraan ergeren, zo is dat met alles)



Ze zeggen dat quads niet thuis horen op de weg...Moet men dan een jeep met 4x4 ook verbieden om op de weg te rijden?Want die hoort thuis in de modder.Onzin is dat...
De regering ziet de toename van de verkoop van quads, pikt er hun deel van mee, en dan gaan ze verbieden...Schitterend gewoon!
Iedereen betaalt wegentaks maar ge moogt nie rijden met de quad waar auto's wel zouden mogen rijden...lachwekkend :D
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door JohnBeton »

groot gelijk. als een quad niet thuis hoort op de weg hoort een paard er ook niet thuis, dat hoort thuis op een wei of in een stal
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door airwolf »

JohnBeton schreef:groot gelijk. als een quad niet thuis hoort op de weg hoort een paard er ook niet thuis, dat hoort thuis op een wei of in een stal
:buig: :buig: :buig:
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door kees »

En als ze door de straat komen, heb ik daar me daar toch een overlast van. Overal stront en wat een kabaal maken die hoefijzers! Niet normaal meer.
Die paarden van tegenwoordig maken zoveel kabaal dat is niet te omschrijven maar zit tegen de 110db aan.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
phos4
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 05 okt, 2008 10:50

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door phos4 »

die patrick moet beter weten dan zijn groot bakkes af te spelen op de tv...die stomme kl**t wil gewoon wat gratis reclame maken voor zijn shopke...ok er moeten ergens grenzen zijn ,regels... maar als eigenaar van een zaak moet je zeker je grote smoel niet gaan opentrekken op tv..was vroeger ook zo begonnen met wetgeving op tuning van auto's (die stomme eikel van ABC tuning in sint truiden kwam toen ook even de grote jan uithangen op tv).. toen is die zever ook begonnen ... nu gaat da ook zo weer uitdraaien...als ge niks zinnigs te zeggen hebt hou hem dan verd*mme dicht..
is weer zo'n typisch belgisch voorbeeld...eerst laten ze je massa's geld uitgeven...dan gaan ze beginnen verbieden...

we mogen wel wegenbelasting betalen..maar je zou de wegen wel niet mogen gebruiken

belgische politiekers = bende losers
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DirtDevil
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 15 mar, 2009 11:15

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door DirtDevil »

JohnBeton schreef:Goed bezig patrick, gaat hij dan ook stoppen met het verkopen van 'sportuitlaten' en dergelijk ?
Als ze hier in Alken de quads zouden verbieden, gaat den deze er toch zijn k.loten aan vegen.
ja die man die spreekt zijne eigen verkoop tegen hij zou ons moeten steunen normaal. En als dat verbod erdoor komt dan leg ik me er niet zomaar bij neer. En zouden ze dat zomaar kunnen eigenlijk.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door brutus »

het 4x4(wagen) kalf is al verdronken, het quadkalf is ook aan t zinken....

kgeef t nog maximum een jaar voor t gedaan is met de quads op de weg
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door quadgirl82 »

Hallo,

Deze avond komt er een nieuwsbrief uit waarin de tekst (zie onderaan) gevraagd wordt om massaal door te sturen naar het e mail adres antiquad@mag.be

deze mails worden afgeleverd bij de Antwerpse schepenen en gemeenteraadsleden die niet gereageerd hebben.

Gelieve deze actie massaal op te volgen en te verspreiden binnen het quad milieu.

Ps actie start morgen vroeg.


"Beste Schepen/Gemeenteraadslid van Antwerpen
Partij SPA, CD&V, Groen, NVA

Als lid van de Motorcycle Action Group Belgium VZW stuur ik u deze mail omdat onze vertegenwoordigers niets van u gehoord hebben op hun vragen. Sommige partijen hebben wel gereageerd dus daarom denk ik dat er iets met uw computer scheelt. Dat u gewoon niet antwoord druist gewoon in tegen alle regels van elementaire beleefdheid en dit verwacht ik toch niet van beleidsmensen.
Dus om zeker te zijn dat u mijn mail krijgt stuur ik hem een paar keer op.

Het gaat ons om de maatregel op het verbod van Quads op Antwerps grondgebied, binnenstad enz… het is ons echt niet duidelijk hoe het nu zit, de communicatie verloopt nu eenmaal via de pers.

Verder verwacht ik ook niet dat zulke maatregelen tijdens een koude winternacht op een kolchoze uitgedacht zijn. Daarom had ik graag een antwoord gehad op enkele vragen.

Komt het verbod op quads na een aantal verkeersdoden?
Hoeveel geregistreerde klachten zijn er?
Hoeveel Pv’s zijn er opgesteld qua geluidsoverlast?
Hoeveel Pv’s zijn er opgesteld qua agressief of onaangepast rijgedrag?
Hoe hebben quadrijders uit bijvoorbeeld Zandvliet bijgedragen aan de verkeershinder?
Vind u het normaal dat mensen die verkeersbelasting betalen niet op de baan mogen?
Wat is de juiste procedure om een vergunning te bekomen? Bij wie? Welke documenten?
Wie krijgt die vergunning?
Speelt kleur (al dan niet partijkleur) een belang?
Is er ook een verbod op luidruchtige en rondplassende Nederlanders in Antwerpen?
Zijn er café’s gesloten bij dronken weggebruikers?
Is Chadistisch fietsen (enkel op het voetpad) enkel in Antwerpen toegelaten?

Ik heb zo nog wel een 20 tal vragen maar ik wil niet teveel van uw kostbare bestuurstijd nemen. Kwatongen beweren ook dat de overlast enkel aan de woonplaats van de Burgemeester zou zijn. Ik kan moeilijk geloven dat dit waar is. Jullie zouden aan zulke egoïstische maatregelen geen part of deel willen hebben.

Graag dus even een antwoord zodat ik gerust kan slapen in de wetenschap dat mijn beleidsmensen, waar toch een flink deel van mijn geld naartoe gaat, enkel gefundeerde , weloverdachte en rationele maatregelen nemen.

O, ja. Die procedures zijn wel belangrijk. Het verbod is nu van kracht en toen ik naar het stadhuis belde om inlichtingen om toch met de quad te kunnen rijden was ik verbonden met die kolchose. (Waai weite van niks, waai hebbe nog niet ontvange, hier moete ie zaain)


Getekend,
Naam"
My Raptor and me, love at first sight.
Nicoyota
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 jul, 2009 00:03
Locatie: Berchem, Antwerpen

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door Nicoyota »

de gekuiste versie http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 16&t=28638" onclick="window.open(this.href);return false; kan je ook opsturen. ALs je deze wat vreemd aanvoelt of als je denkt daar teveel me tegen de schenen te stampen. Zolang je maar stuurt is MAG teverden.
Solidariteit in een tijd van individualisering
Daffer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: do 09 jul, 2009 22:07

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door Daffer »

Zou het niet gewoon een oplossing zijn om de regel te maken, wie op de baan wil steekt zijn originele uitlaat ?
en nog zo iets, in dat filmke van tv limburg, welke quad nemen ze als voorbeeld lawaai maker
De yfz 450, een competitie machien --> OK !!! ?

Grtzz
Thomaz
Quadrider
Quadrider
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 17:07

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door Thomaz »

Ik heb een 700 raptor met een volledige Leovince x3 uitlaat. Dit is een GEHOMOLOGEERDE SPORTUITLAAT. Daar zijn papieren en alles voor. Natuurlijk weet ik ook dat ik niet zonder DB killer moet gaan VLAMMEN in het stad. Ik kom vaak in het stad met mijne quad met volledige open uitlaat. Maar het verschil is, hoe ik rij met mijne quad. Ge kunt ervoor zorgen dat heel het terras ne halve meter omhoog vliegt, of ge kunt ter voor zorgen dat ze amper kijken, aan u de keus. Maar geloof me vrij die klein brommerkes dax noemt dat zeker maken ook temenis lawaai. Ik ben al verschillende keren politie tegen gekomen, ze keken nog eens niet om. Tis juist hoe ge met uwe quad rijdt. Rijd ge in een zwaar vitesse met open uitlaat, in de spits in de stad, en geeft ge goed gas dan is da om problemen vragen en ons als quad rijder in een slecht daglicht zetten. Als ge u daar nie aan kunt houden en met uw klak ter naar smijt, dat de politie dan u aanpakt en nie elke belgische quadrijder


(terwijl ik dit hier aan het typen ben hoor ik een Ducati rijden, ik blijf die horen) tis al bijna half twee, gaan we hem ook verbieden, moet ik de politie gaan bellen als hij de bebouwdekom in rijdt ?


Wat ik vind is IEDEREEN gelijk voor de wet:

*ne Dax
*ne booster
*Ne sportwagen
*Ne chopper, ducati,...
*Ne trike
*Ne enduro
*Ne supermotard

*...

Iedereen betaalt zijn belastingen en verzekering en noem maar op. Als ne quad niet meer geluid mag maken dan x aantal DB's mag nog ne chopper, nog ne wagen, ne supermotard, nog iets anders dat. Want als ze ons wel gaan verbieden dan is dat echt dikke discriminatie !! Ik heb toch altijd geweten dat wij in een democratisch land leven, nee ?
Laatst gewijzigd door Thomaz op zo 16 aug, 2009 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Na antwerpen nu ook al Limburg???

Bericht door airwolf »

democtratisch land???
da bestaat hier al lang niemeer zenne
we gaan eerder naar een dictatuur!
Plaats reactie