Reactie gehad van vlaams belang ...

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Rebry
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 08:00
Locatie: Wevelgem (belgium)
Contacteer:

Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door Rebry »

Toen ik hoorde dat het verbod op quads in antwerpen was goedgekeurd was ik woedend, heb ook gelezen dat vlaams belang hun steun gaf voor het verbod. :x

Heb daarom een mail gestuurd naar vlaams belang met m'n mening hierover ... hier zijn de mails !

Beste,

Wat lees ik hier nu ?? Ik Citeer:

"Antwerpse gemeenteraad keurt verbod op quads goed



De Antwerpse gemeenteraad heeft vanavond een verbod op quads in de bebouwde kom goedgekeurd, al deden Open Vld en CD&V dat met lange tanden. Het verbod zou op korte termijn ingaan. Antwerps burgemeester Patrick Janssens legde daarbij uit dat een mogelijke inbeslagname bij een overtreding voor 14 dagen zou gelden.

Buiten proportie
Het Antwerpse bestuur kondigde het verbod op quads in de stad eerder al aan. Annick De Ridder (Open Vld) wees er echter op dat de maatregel buiten proportie is. "Hoewel wij gevoelig zijn voor het argument van de overlast, zijn we er niet helemaal gelukkig mee", zei De Ridder. "Er zijn ook andere manier om op te treden, zoals met een gemeentelijke administratieve sanctie."

Botte bijl
Ook Naima Lanjiri wees namens CD&V op de mogelijkheid om anders op te treden. "Overlast kan ook worden gecreëerd door andere wagens of motoren. Dit middel is er een met de botte bijl. In andere steden, zoals Geel, pakt men dit aan op basis van de geluidsoverlast."

Het voorstel kreeg de steun van Open Vld, CD&V, sp.a, Groen! en Vlaams Belang, al waren er bij Open VLD en CD&V onthoudingen. (belga/eb)




Ik ben zeer diep ontgoocheld in "Vlaams Belang", hoe kunnen jullie dit voorstel steunen ??? Ik bedoel komaan zeg !! We krijgen wel de steun van Naima Lanjiri !!
Dit doet de deur dicht, konden jullie nu echt niets voor ons (quadrijders) doen ?
Ik weet wel dat mijn mailtje niets zal uitmaken en dat ik hierop geen antwoord zal krijgen, laat staan dat m'n mail ooit iemand van het "Vlaams belang" bereikt. Ik voel mij bedrogen door jullie ...


Davy Rebry


het antwoord hierop was ...

Beste Davy,



We sturen uw bericht onmiddellijk door naar de fractie van het Vlaams Belang in de Antwerpse Gemeenteraad. U mag van hen spoedig een antwoord verwachten.



Met vriendelijke groeten,



Nele Jansegers

Infodienst Vlaams Belang


EN INDERDAAD NA 3 DAGEN ...

[i]Geachte heer Rebry,








Het Vlaams Belang heeft inderdaad het door het college voorgestelde verbod op quads gesteund. Quads worden vrijwel nooit gebruikt als vervoermiddel, maar wel recreatief. Het is een feit dat quads in Antwerpen door roekeloos rijgedrag van de bestuurders veel overlast veroorzaken. Slechts een minderheid van de bestuurders houdt zich aan de verkeersregels. Het was maar wachten tot de eerste dode zou vallen. Het was dan ook de plicht van het Vlaams Belang als veiligheidspartij om een verbod te steunen.



Laat u niets wijsmaken betreffende het stemgedrag van Lanjiri en De Ridder. Het voorstel tot verbod kwam van het Antwerpse schepencollege, waar ook de CD&V en de VLD deel van uitmaken. Deze partijen hebben het verbod overigens in de gemeenteraad ook mee goedgekeurd. De onthoudingen van beide dames zijn in feite gewoon electorale spelletjes. De andere VLD- en CD&V-gemeenteraadsleden keurden het verbod mee goed. Als het hun werkelijk menens was geweest met hun verzet, was het verbod er nooit gekomen.



Ik weet niet om welke reden en op welke wijze u gebruik maakt van quads. Graag wijs ik u erop dat het mogelijk is om alsnog bij uitzondering een toestemming te bekomen voor het rijden met een quad (om professionele redenen, op een bepaald parcours,…).



In bijlage vindt u de tekst van het verbod.



Met vriendelijke groeten,



Wim Van Osselaer

Gemeenteraadslid Vlaams Belang[/i]



Mensen die de bijlage eens willen zien ? stuur mij een bericht
Greetz Rebry
When Raptor meets Leovinci, Hell breaks lose ...
You've gotta Luv the 700R
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door JBX »

Kan je bijlage niet online zetten? Er zullen nog wel mensen zijn die het willen lezen. :)
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door JohnBeton »

ik blijf mij toch vragen stellen of het wel wettelijk is wat zij beslissen.
Ik weet niet of de gemeente en steden u kunnen verbieden om op gewestwegen te rijden, volgens mij niet, maar dat zal MAG wel allemaal uitzoeken. Hoe dan ook, als in Limburg een verbod komt blijf ik verder rijden en betaal ik geen euro, ik zal het in de rechtzaal wel gaan uitleggen.
blaster007
Quadrider
Quadrider
Berichten: 374
Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
Locatie: sesamstraat

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door blaster007 »

JohnBeton schreef:ik blijf mij toch vragen stellen of het wel wettelijk is wat zij beslissen.
Ik weet niet of de gemeente en steden u kunnen verbieden om op gewestwegen te rijden, volgens mij niet, maar dat zal MAG wel allemaal uitzoeken. Hoe dan ook, als in Limburg een verbod komt blijf ik verder rijden en betaal ik geen euro, ik zal het in de rechtzaal wel gaan uitleggen.

:wink:
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door JBX »

JohnBeton schreef:ik blijf mij toch vragen stellen of het wel wettelijk is wat zij beslissen.
Ik weet niet of de gemeente en steden u kunnen verbieden om op gewestwegen te rijden, volgens mij niet, maar dat zal MAG wel allemaal uitzoeken. Hoe dan ook, als in Limburg een verbod komt blijf ik verder rijden en betaal ik geen euro, ik zal het in de rechtzaal wel gaan uitleggen.
Idem. Hoeveel quads zouden er in België zijn? We moesten allemaal samen dat kieken van een burgemeester een proces aan doen ;-)
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
technoflexer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 306
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 20:44

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door technoflexer »

ik bergijp die mensen toch niet hoor. ik ben dit nu al een tijdje aan het volgen, en bij het lezen van hun reactie hier lijkt het alsof zij niet weten dat wij evenzeer tax verzekering... betalen om op de weg te komen. net zoals eender welke moto auto...
een moto is in veel gevallen (de meeste) toch ook voor recreatief gebruik. dus waarom dan in gods naam een verbod.

of denken die nu echt dat iedereen met een quad op een niet legale manier op de baan rijdt. ze verdienen er waarschijnlijk niet genoeg aan of wat is hun probleem. alles waar kleine man nog eens wat plezier mee kan beleven wordt verboden of afgepakt. ongelofelijk, binnekort moogt ge nog juist smorgens u deur uitkomen voor te werken en s'avonds terug binnen gaan en daar blijven tot de volgende dag smorgens en maar betalen voor die dikke mannen er mee laten te smijten
yfz 450 ride it like you stole it
koquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: do 27 mar, 2008 20:01
Locatie: Thuis NL
Contacteer:

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door koquad »

hallo ik wil de bijlage wel zien
woon heel kort bij antwerpen
dus vandaar
Nu een Grizzly 660
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
Rebry
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 08:00
Locatie: Wevelgem (belgium)
Contacteer:

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door Rebry »

koquad schreef:hallo ik wil de bijlage wel zien
woon heel kort bij antwerpen
dus vandaar
Mailtje verstuurd.

aan andere mensen, kan het moeilijk op het forum zetten doordat het een "adobe reader" bestand is (15 blz)
of kan dit wel ? :roll:

Greetz Rebry
When Raptor meets Leovinci, Hell breaks lose ...
You've gotta Luv the 700R
ParaDoXke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 jun, 2009 11:52

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door ParaDoXke »

Je kan het bestand uploaden op rapidshare of zo en dan de link hier plaatsen.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door airwolf »

zo zie je dat vb ook maar een flut partij is!
je kan geen enkele politieker vertrouwen!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door JohnBeton »

het enige waar VB goed in is, is hoog van hun toren blazen, aan hun mail kan je weer zien dat het enige wat die doen 'opisitie' houden is. Nl. als de coalitie A zegt B zeggen en de andere partijen afbreken en persoonlijk zwart maken. Maar met relevante argumenten zullen ze nooit afkomen.
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door Bedlam »

Het nadeel is dat we toch een in minderheid zijn als quadrijders... We moeten zien dat we een grotere groep naar onze zijde kunnen trekken, zoals bv. motorijders fzo. Van motors kan men niet zomaar iets verbieden, dan krijgt men te veel weerstand.
Want wees nou eerlijk, wat doen moto's die 300 km/h of meer kunnen op onze banen? Die horen toch ook thuis op circuits...

We moeten iets aan het feit doen dat we in de minderheid zijn!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door JBX »

Dat zal heel moeilijk gaan. Als je aan 10 mensen de vraag stelt of ze zich storen aan het lawaai van quads, dan zeggen er 7 ja. Maar dat zeggen ze ook als je ze vraagt of de grasmaaier van de buren te veel lawaai maakt, of de scooter van de buurjongen. Het gaat gewoon over verdraagzaamheid en het feit dat quads vrij weinig in het straatbeeld te zien zijn. Onbekend maakt onbemind; dus vooroordelen. Misschien dat we wel enduro's aan onze kant krijgen, maar die zie je ook bijna nooit in het straatbeeld, da's ook een minderheid.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door quadgirl82 »

airwolf schreef:zo zie je dat vb ook maar een flut partij is!
je kan geen enkele politieker vertrouwen!
Idd Airwolf. Ze werken enkel uit eigenbelang. :verymad:
My Raptor and me, love at first sight.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Reactie gehad van vlaams belang ...

Bericht door cyclonedriver »

da's toch normaal dat ze voor een verbod zijn, artikel ni gelezen waarin de allochtonen zeiden dat ze zich van niks aantrekken en dat de politie schrik heeft van hen ?
Plaats reactie