Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door quadgirl82 »

http://www.hln.be/hln/nl/2362/File-info ... uads.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hasselt gaat nu ook met volle overtuiging voor het verbod. Het verspreid zich langzaam maar zeker over heel vlaanderen. :x
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JohnBeton »

Ik ga me niet aan het verbod houden, mogen ze nu al weten.
Van zodra dat ze mijn betaalde wegentaks voor de rest van het jaar terugstorten blijf ik wel van de baan.
Ik heb betaald om op de baan te mogen rijden, dus zal ik dat ook doen ook. Mijn quad is volledig origineel en is in orde met de wetgeving.
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Rocky »

Dat ze de lawaaimakers aanpakken ipv iedereen te straffen.
Van mij mag er gerust een keuring komen voor moto's, quad's en alle andere niet keurings plichtige voertuigen.

We moeten hier met grote groep iets aan doen.

Ik ga regelmatig met de quad werken in Hasselt, en ook naar de camping in zonhoven. Ze gaan me niet van de baan houden.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door nicknamebelgium »

zoals we hier kunnen lezen, wil etienne schouppe (staatssecretaris voor mobiliteit) het quadverbod voor héél het land uitvaardigen

http://www.hln.be/hln/nl/2362/File-info ... uads.dhtml

het wordt meer dan hoog tijd dat er opgetreden wordt door juist geplaatste instanties :afgestudeerd:
het is toch niet mogelijk dat ze quads verkopen met btw, rijtaks, verzekering enz terwijl ze niet legaal zouden zijn
wat een hypocrisie! :braak:
een sterk staaltje van inconsistentie! :?
maar wel bouwvergunningen afleveren voor moskees
zie http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... Node.dhtml
broeihaard van moslimfundamentalisme waar kriminaliteit en terrorisme gepredikt wordt
en bovendien betalen WIJ nog een pak subsisies daarvoor :?
we wijken af.....
zouden wij ook bouwvergunningen en subsidies krijgen in turkije of marokko?
dit maar om aan te tonen in wat een absurd apenland wij zitten
heel deze heisa is bovendien nog eens begonnen door een paar allochtone quad"vrienden" in antwerpen die dit op gang brachten en het nu heel plezant vinden!
het gaat zelfs ver voorbij de grens van het geloofwaardige :verymad:
2010 raptor 700
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door cd_BE »

Waar denk je dat we mee bezig zijn. Maar zolang de meeste met een quad denken dat ze allemaal mee doen aan de ver-van-mijn-bed-show. Zal er niets gebeuren en kunnen de politiekers vrolijk verder verbieden.

http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... le&sid=555" onclick="window.open(this.href);return false;
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JohnBeton »

het onnozele aan heel het verhaal is dat ze een paar maanden geleden steen en been zaten te klagen dat 'quadrijders' alles kapot rijden in de natuur (cfr. De Croo). En toen zeiden ze dat die thuis hoorden op de openbare weg en op crossterreinen.

Nu willen ze ons weg op de openbare weg, dus enige wat nog overblijft is een crossterrein.

Daar hadden ze er ook al zoveel van beloofd, maar die komen er niet. Als we met alle quadracers tegelijk naar de crossterreinen gaan, dan ga je nog wat zien.

Iemand die van Hasselt is, naar waar moet die nog gaan ??? Genk -> OK, Neeroeteren -> NOK, Helicine -> quads niet toegelaten.

Zo kunnen we nog even doorgaan.

Ik zeg het. Ik blijf rijden zolang ik taksen betaal en zolang er geen expliciet verbodsbord staat dat quads niet doormogen. Zolang dat er niet staat weet ik van niks, ik ben niet verplicht naar het nieuws te luisteren of de krant te kopen.
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door KrisZ400 »

Haha, vandaag hoorde ik op de radio een interview met patrick lambregs. Nu ineens is hij niet te spreken over het quadverbod in hasselt, eerst zat hij hoog van de toren te blazen toen het over antwerpen ging, en hij gaf ze daar groot gelijk.
Nu is het een paar km van bij hem, en nu slaat hij in paniek.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JohnBeton »

ik denk dat patrick toen ze in antwerpen begonnen net zoals velen onder ons dachten dat het maar een bevlieging was van patrick janssens. De meesten hadden niet verwacht dat het zo zou escaleren. Het gaat nog altijd over een onwettige wet :p
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door quadgirl82 »

JohnBeton schreef:ik denk dat patrick toen ze in antwerpen begonnen net zoals velen onder ons dachten dat het maar een bevlieging was van patrick janssens. De meesten hadden niet verwacht dat het zo zou escaleren. Het gaat nog altijd over een onwettige wet :p
Maar als Schouppe zich ermee gaat moeien zal het niet lang onwettig blijven. :x
En zolang we niet als één front naar buiten gaan komen gaan we geen indruk op de Belgische regering maken en kunnen we onze quads in het buitenland gaan verkopen.
Want zagen en klagen is één ding maar je actief inzetten om dit tegen te gaan is voor velen toch nog net iets anders.
En eens de wet erdoor is zal het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk worden om dit nog terug te draaien. Dus het zal actie moeten worden, NU, of de gevolgen van onze apenbestuur dragen.
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Haagje »

Helemaal mee eens Quadgirl82 :applaus:
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Rocky »

quadgirl82 schreef:
JohnBeton schreef:ik denk dat patrick toen ze in antwerpen begonnen net zoals velen onder ons dachten dat het maar een bevlieging was van patrick janssens. De meesten hadden niet verwacht dat het zo zou escaleren. Het gaat nog altijd over een onwettige wet :p
Maar als Schouppe zich ermee gaat moeien zal het niet lang onwettig blijven. :x
En zolang we niet als één front naar buiten gaan komen gaan we geen indruk op de Belgische regering maken en kunnen we onze quads in het buitenland gaan verkopen.
Want zagen en klagen is één ding maar je actief inzetten om dit tegen te gaan is voor velen toch nog net iets anders.
En eens de wet erdoor is zal het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk worden om dit nog terug te draaien. Dus het zal actie moeten worden, NU, of de gevolgen van onze apenbestuur dragen.

Doe maar eens een voorstel. Wij volgen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JohnBeton »

ja, laat maar weten wat er moet gebeuren.
Kan er ook geen algemene mail vanuit QFB komen naar alle leden, dat is tot nu toe ook niet gebeurd.
Mss een idee voor de admins en moderators om ev. in samenspraak met MAG en andere vzw's en clubs samens iets te regelen en alle leden van QFB aan te schrijven.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door airwolf »

ewel john da vindt ik nu eens een goei gedacht se!
desnoods moeten we brussel plat leggen dan gaan ze misschien wel luisteren!
als boeren en camionchauffeurs het mogen mogen wij dat ook!!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door cd_BE »

Ik zeg maar één ding sluit jullie aan bij mag quads.

Ik ben er tegen 300% aan het invliegen om er iets tegen te doen. Maar we zijn met te weinig. :verymad:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
technoflexer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 306
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 20:44

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door technoflexer »

echt geweldig, ik ben van hasselt. ik heb mijn plaat en verzekering van vorige week :roll:

wat een gedoe toch allemaal, de jeugd en andere mensen hebben eidelijk eens een goedkopere hobby gevonden en hoppa laten we dat ff verbieden. gaan we terug naar de middeleeuwen ofwat? wat mag er binnekort nog wel? iedereen zit op elkaars kop te schijten, echt niet meer te doen. nog even en we een verguning aanvragen om te mogen ademen.
yfz 450 ride it like you stole it
Plaats reactie