Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door quadgirl82 »

Rocky schreef:
quadgirl82 schreef:
JohnBeton schreef:ik denk dat patrick toen ze in antwerpen begonnen net zoals velen onder ons dachten dat het maar een bevlieging was van patrick janssens. De meesten hadden niet verwacht dat het zo zou escaleren. Het gaat nog altijd over een onwettige wet :p
Maar als Schouppe zich ermee gaat moeien zal het niet lang onwettig blijven. :x
En zolang we niet als één front naar buiten gaan komen gaan we geen indruk op de Belgische regering maken en kunnen we onze quads in het buitenland gaan verkopen.
Want zagen en klagen is één ding maar je actief inzetten om dit tegen te gaan is voor velen toch nog net iets anders.
En eens de wet erdoor is zal het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk worden om dit nog terug te draaien. Dus het zal actie moeten worden, NU, of de gevolgen van onze apenbestuur dragen.

Doe maar eens een voorstel. Wij volgen.
Zoals al een paar keer vermeld, sluit je aan bij magquad. Er is ondertussen een werkgroep opgestart die zich enkel bezig houdt met het verbod tegen te houden of terug te draaien. Maar alleen als we allen samen werken gaan we een verschil kunnen maken. Momenteel zijn we met te weinig om een groot verschil te kunnen maken, want niet wil zeggen dat we het desondanks niet zullen proberen.
My Raptor and me, love at first sight.
blaster007
Quadrider
Quadrider
Berichten: 374
Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
Locatie: sesamstraat

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door blaster007 »

dit blijft dus echt de grootste zever van een kl*te land als belgie :x
als ze de quads eraf halen moet iedereen eraf : de choppers met hun rot geluid wat nog 3 keer harder is als een quad met een fp uitlaat fzo , de johnie bakken met de uitlaten , en zo als de quads thuis horen op et circuit horen de paarden thuis in de wei ,want die schijten de boel ook onder op de baan, en zo kunnen we blijven gaan ,
ik sluit me ook bij mag quads aan ;)
want als iedereen et individueel gaat doen gaat et niet bollen vrees ik :roll:

hopelijk krijgen we eens wat goed nieuws want ik word hier ziek van :wink:

yoo :buig:
Gebruikersavatar
cyclone1976
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 16:16
Locatie: Limburg

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door cyclone1976 »

Als ze het hier verbieden in Hasselt en Zonhoven moeten ze weten blijf toch rondbollen op de weg!!!
Als ze me tegen houden is het maar zo!!!! boete of niet in beslagname of niet !!!!!
En als ze willen zetten ze me maar in de krant!!!! F **** it!!!!!!!!!! :D :D :D

Zie ook :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 5&start=45 :x :x
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JBX »

Hasselt is in 2008 uitgeroepen tot motorstad en het jaar er op verbieden ze quads!
BRON: http://www.hasselt.be/nl/82/content/378/moto-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Effe een mailtje naar de burgemeester sturen...
Beste,

Met ongelovige ogen en gemengde gevoelens lees ik in Het Belang Van Limburg dat Hasselt de quads wilt verbieden in de gehele HaZoDi zone. Van een stad die in 2008 is uitgeroepen tot "Motorstad" is het op zijn minst vreemd om vierwielige motoren te verbieden en de drie- en tweewielige niet. http://www.hasselt.be/nl/82/content/378/moto-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn redenen genoeg om quads wel toe te laten tot de openbare weg:
- Onze voertuigen zijn gehomologeerd en toegelaten op de openbare weg in heel Europa.
- Wij betalen wegentaks.
- Wij betalen verzekering.
- Wij hebben dezelfde rechten als motorrijders.
- Een quad is bij nat en glad weer veiliger dan een motorfiets.
- Quads kunnen gebruikt worden door mensen die door een handicap geen tweewielige motor kunnen besturen.

Alle tegenargumenten kunnen zo van tafel geveegd worden:
- Er bestaan wetten om onverantwoord rijgedrag aan te pakken. Gaat u ook alle scooters verbieden omdat er een paar bij zijn die zotte kuren uithalen? Gaat u motoren verbieden omdat er een paar op hun achterwiel vertrekken aan de verkeerslichten?
- Er bestaan wetten om geluidsoverlast aan te pakken. Een standaard quad maakt niet meer geluid dan een motor. Gaat u ook de spelende kinderen verbieden omdat ze te veel lawaai maken? Gaat u alle getunede auto's verbieden omdat er een paar de muziek te luid zetten? Gaat u grasmaaiers en boormachines verbieden?

Ik ben geen crossende puber, ik ben 32 jaar en mijn quad kost 18.000 Euro. Wat moet ik daar mee doen als ik er niet meer mee mag rijden? Wie gaat de aankoop terugbetalen? Verkopen kan ik dan niet meer...

Hasselt dat zich wil profileren als vooruitstrevende en moderne stad zou nét het tegengestelde moeten doen van wat Antwerpen doet. De quads verwelkomen met een speciale quad-route. Een route over wegen waar we niemand hinderen. Het voorbeeld geven van verdraagzaamheid. Waar houdt het anders op? Op die manier komt Hasselt positief in het nieuws en is iedereen tevreden en wordt Hasselt Motorstad 2010.

Hoogachtend,

[mijn naam]
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
Stefmeister
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 17:25
Locatie: Lummen

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Stefmeister »

Das een nette mail... Zeker niet laten!

Greetzzzz
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:Hasselt is in 2008 uitgeroepen tot motorstad en het jaar er op verbieden ze quads!
BRON: http://www.hasselt.be/nl/82/content/378/moto-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Effe een mailtje naar de burgemeester sturen...
Beste,

Met ongelovige ogen en gemengde gevoelens lees ik in Het Belang Van Limburg dat Hasselt de quads wilt verbieden in de gehele HaZoDi zone. Van een stad die in 2008 is uitgeroepen tot "Motorstad" is het op zijn minst vreemd om vierwielige motoren te verbieden en de drie- en tweewielige niet. http://www.hasselt.be/nl/82/content/378/moto-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn redenen genoeg om quads wel toe te laten tot de openbare weg:
- Onze voertuigen zijn gehomologeerd en toegelaten op de openbare weg in heel Europa.
- Wij betalen wegentaks.
- Wij betalen verzekering.
- Wij hebben dezelfde rechten als motorrijders.
- Een quad is bij nat en glad weer veiliger dan een motorfiets.
- Quads kunnen gebruikt worden door mensen die door een handicap geen tweewielige motor kunnen besturen.

Alle tegenargumenten kunnen zo van tafel geveegd worden:
- Er bestaan wetten om onverantwoord rijgedrag aan te pakken. Gaat u ook alle scooters verbieden omdat er een paar bij zijn die zotte kuren uithalen? Gaat u motoren verbieden omdat er een paar op hun achterwiel vertrekken aan de verkeerslichten?
- Er bestaan wetten om geluidsoverlast aan te pakken. Een standaard quad maakt niet meer geluid dan een motor. Gaat u ook de spelende kinderen verbieden omdat ze te veel lawaai maken? Gaat u alle getunede auto's verbieden omdat er een paar de muziek te luid zetten? Gaat u grasmaaiers en boormachines verbieden?

Ik ben geen crossende puber, ik ben 32 jaar en mijn quad kost 18.000 Euro. Wat moet ik daar mee doen als ik er niet meer mee mag rijden? Wie gaat de aankoop terugbetalen? Verkopen kan ik dan niet meer...

Hasselt dat zich wil profileren als vooruitstrevende en moderne stad zou nét het tegengestelde moeten doen van wat Antwerpen doet. De quads verwelkomen met een speciale quad-route. Een route over wegen waar we niemand hinderen. Het voorbeeld geven van verdraagzaamheid. Waar houdt het anders op? Op die manier komt Hasselt positief in het nieuws en is iedereen tevreden en wordt Hasselt Motorstad 2010.

Hoogachtend,

[mijn naam]
Super mail. :applaus: :applaus: :applaus:
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Rocky »

Ik had vorige week ook al een gelijkaardige mail gestuurd naar de burgemeesters van Hasselt, Zonhoven, Diepenbeek en de staatssecretaris van mobiliteit.
Mijn mail werd ook nog doorgestuurd naar de schepen van verkeer: Pierre Leuraers

Beste burgemeesters & staatssecretaris,

Reeds 8 jaar ben ik een actieve quadrijder. Steeds meer en meer worden de terreinen voor onze sport verboden en/of gesloten.
Zelfs de veldwegen worden vol beton gestort. We worden bijna verplicht om op de openbare weg te rijden.

Ikzelf rijdt met een 4x4, en heb ook alles origineel qua uitlaat, en ik kan je verzekeren dat deze niet meer geluid maakt dan een doorsnee (originele) moto.

Maar ik weet ook dat er velen zijn, vooral dan met de sportquads, die omwille van de hogere prestaties een andere uitlaat steken die enorm lawaai maakt.
Maar zeg nu zelf, als er bv in Hasselt op de markt een groepje motards arriveerd met bv Harley's, maken die dan geen lawaai?
En, ook tussen de motards zitten stuntmannen die graag eens laten zien wat hun machien aankan.

Maar wat ik jullie wil duidelijk maken is dat wat ze nu proberen in Antwerpen en Brussel, en hopelijk niet verder, is dat de aanpak totaal verkeerd is.
Waarom iedereen over dezelfde kam scheren, als er enkele uitzonderingen met veel lawaai of onaangepast rijgedrag door het centrum scheren ??

We betalen toch allemaal onze rijtaks? Of krijgen we straks % korting/regio waar we niet meer in mogen?
We rijden met gehomologeerde voertuigen? Of scheelt er iets met de homologatie procedure ?

Ware het niet beter dat er een reglementering kwam voor moto's, quad's, ed.
Stuur ze naar de keuring, en als het geproduceerde geluid te hoog is, moet men ze maar verbaliseren.

Net hetzelfde voor dat rijgedrag, niet alle moto/quad rijders zijn cowboys, maar ik geef toe er zitten er tussen.

Wij, deftige quadrijders, willen niet gestraft worden door die cowboys, en willen ook de kans hebben om zondag's na een ontspannen ritje een terraske te kunnen meepikken.
Ik ga in de zomerperiodes zelfs naar het werk met de quad. Een rit van meer dan 25km.
Het is al het ware een 2de voertuig.

Ik nodig jullie uit om eens een kijkje te nemen op ons forum. U zal vlug zien welke reacties deze verbiedingen teweeg brengen.

http://www.quadforumbenelux.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat jullie hiermee een ander beeld krijgen over quads, en het citaat zoals vermeld in HBVL niet te letterlijk nemen: "De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert"

NIET Dus.

Gestuurd aan:

burgemeester@zonhoven.be
burgemeester@diepenbeek.be
stadsbestuur@hasselt.be
etienne.schouppe@skynet.be
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door airwolf »

ik vindt je brief niet slecht maar aub vraag niet om te beginnen met keuring!
wij hebben dit gezien in de tuning en dit heeft veel stuk gedaan!
als ze ermee gaan beginnen met de quads wordt het een mooie miserie!
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Rocky »

airwolf schreef:ik vindt je brief niet slecht maar aub vraag niet om te beginnen met keuring!
wij hebben dit gezien in de tuning en dit heeft veel stuk gedaan!
als ze ermee gaan beginnen met de quads wordt het een mooie miserie!
Ja, geloof ik best, maar als dit de enige manier is om de quads op de baan te houden, dan moet het maar.
Ik heb ook liever die rompslomp niet elk jaar.
Trouwens, de als landbouw ingeschreven quads moeten nu ook al bij verkoop gekeurd worden, net zoals de tracktors.
Maar die keuring stelt ook nie veel voor. Bij mijn KVF400 wogen ze hem voor en achter, en zochten het identificatieplaatje.
Verder niks, geen remtest, lichten, banden, ophanging, niks, maar wel volle pot betalen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door airwolf »

t'is daarom dat ik ertegen ben dit gaat de staatskas aleen maar spijzen en voor de rest niets veranderen!
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Charger69 »

airwolf schreef:t'is daarom dat ik ertegen ben dit gaat de staatskas aleen maar spijzen en voor de rest niets veranderen!
100% gelijk in Geoffrey en puntje bij paaltje vinden ze altijd wel ergens iets om u af te keuren om dan nog eens 9 € herkeuring te mogen betalen.

Dus ik zou zeggen hou op met te roepen voor een keuring, we betalen zo al geld genoeg aan van alles en nog wat in dit apenland :roll: :x

Motoren moeten ook niet naar de keuring.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:
Motoren moeten ook niet naar de keuring.
Dat is omdat het mag dat tegen houdt. Anders was er wel degelijk een moto keuring.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door Charger69 »

cd_BE schreef:
Charger69 schreef:
Motoren moeten ook niet naar de keuring.
Dat is omdat het mag dat tegen houdt. Anders was er wel degelijk een moto keuring.
I kwow :wink: maar het is tenslotte toch waar. Men betaald al genoeg aan diverse dingen in dit land.

Zo een onnozel Ligier ding waarmee men zonder rijbewijs de weg op mag hoeft ook niet naar de keuring terwijl ze net zoals bij een auto van alles voorzien zijn. En de meesten van die dingen rijden ook nog eens harder dan de toegelaten snelheid die ze mogen. Maar dit is in België weeral aalmaal te pruimen :x
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door JBX »

Charger69 schreef:Zo een onnozel Ligier ding waarmee men zonder rijbewijs de weg op mag hoeft ook niet naar de keuring terwijl ze net zoals bij een auto van alles voorzien zijn. En de meesten van die dingen rijden ook nog eens harder dan de toegelaten snelheid die ze mogen. Maar dit is in België weeral aalmaal te pruimen :x
En als een Ligier in een zone 30 geflitst wordt tegen 45, waar gaan ze dan de boete naar toe sturen? Die dingen hebben geen nummerplaat EN ze kunnen hun rijbewijs niet afnemen!? België is een apenland! :verymad:
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Verbod Hasselt is bijna een feit!!

Bericht door cd_BE »

JBX schreef:
Charger69 schreef: En als een Ligier in een zone 30 geflitst wordt tegen 45, waar gaan ze dan de boete naar toe sturen? Die dingen hebben geen nummerplaat EN ze kunnen hun rijbewijs niet afnemen!? België is een apenland! :verymad:
Ik denk dat ze daar nog niet aan gedacht hebben. Maar huur uw een ligier en test het uit. Wie weet gaan ze die dingen ook verbieden. Dan kunnen we daar ons weer druk in maken.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie