FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door nicknamebelgium »

.
sorry, maar ik heb dit artikel alleen in het frans:
er is een overgrote meerderheid in frankrijk die alle quads van alle veld- en boswegen en paden wilt houden
als er niets gebeurt, is het maar een kwestie van tijd die tot ook tot hier overwaait.....

19/08/2009

Les français veulent mettre les quads en boite

Une majorité écrasante de 83 % approuve l'idée de restreindre l'usage des quads dans la nature.

Le sondage CSA na laisse aucune place à l'ambiguïté. Les majorités de 83 % sont rares dans les enquêtes d'opinion, et il faut vraiment que le sujet ne prête à aucune controverse, pour obtenir un résultat aussi élevé. C'est visiblement le cas ici. La question était de déterminer le caractère de la pratique libre des loisirs motorisés, comme le quad. Et les français le définissent sans hésitation comme dangereux, et irrespectueux de l'environnement. Le détail signalétique des personnes intérrogées est même consternant pour les amateurs de quad, puisque les supporters du quad libre sont les moins instruits. Le panel révèle en effet que si parmi les interviewés sans aucun diplôme, 79 % rejettent le quad, ils sont 90 % chez ceux qui sont plus que Bac+2.

La fédération France Nature Environnement, qui a commandité le sondage, a fait mouche. Mais on attend la réplique de nos législateurs. Parce qu'il est dramatique que si un adolescent télécharge sans autorisation un film américain, c'est jusqu'au président de la république qui bouge, alors que si des brutes massacrent les forêts françaises, en circulant plein gaz sur des engins qui rejettent un maximum d'oxydes d'azote, en assourdissant toute la faune environnante, personne ne réagit. Pas un député pour s'en émouvoir. Espérons que ce sondage poussera à l'action.

de link:

http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=25005
Laatst gewijzigd door nicknamebelgium op za 22 aug, 2009 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 raptor 700
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: FRANS VERBOD voor QUADS VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door airwolf »

:x :x :x
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:In principe geld deze regel hier al voor de meeste bossen of boswegen inclusief de meeste onverharde aarde wegen.
Vooral in de kanten van bij ons wat bij het natuurreservaat Lage Kempen hoort is het zo dat ge er niet met een quad mag komen of rijden.

Het is reeds meermaals aangehaald dat ze tegenwoordig zelfs jacht maken door gebruik van een Helikopter om overtreders bij de kraag te vatten :( :(

Daarom ook al dat ik mijn Grizzly omgebouwd had voor de baan, en nu beginnen ze hiertegen ook al moeilijk te doen in bepaalde steden waaruit ik veronderstel dat volgende Steden rap het voorbeeld zullen volgen.

En of deze Steden nu wettelijk bezig zijn of niet, en of het verkeersbord wettelijk is of niet, het brebgt voor de persoon in kwestie een hoop extra miserie om het te gaan mogen uitleggen. En meestal zonder advokaat of gesteund door enkele wte tektsen staat ge nergens meer tegenwoordig.

Het is allemaal gewoon 1 grote klotezooi aan het worden. De Klotezooi noemt men dan tegenwoordig Europeese Unie, ik noem het gewoon het Communistische Rusland, waar ze tegenwordig meer mogen dan wij :roll: :x :x
Dat van die quads is (nog) niet europees, dat is Belgisch.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 15:21
Locatie: Meldert

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Fre* »

Charger69 schreef:.

Het is allemaal gewoon 1 grote klotezooi aan het worden. De Klotezooi noemt men dan tegenwoordig Europeese Unie, ik noem het gewoon het Communistische Rusland, waar ze tegenwordig meer mogen dan wij :roll: :x :x
U noemt het zo en terecht... overal hangen er camera's op straat, dus iedereen kan gecontroleerd worden. Elke e-mail wordt 5 jaar lang bij gehouden, elk telefoongesprek, elke sms kan of wordt gecontroleerd...

een wetenschapper heeft dit 10-15 jaar geleden voorspeld..

voor de geïnteresseerden, http://www.projectavalon.net" onclick="window.open(this.href);return false;, dit is een site waar wetenschappers die werkten voor grootmachten, groter dan koningen en presidenten, en die hier hun kennis delen met de wereld
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:
cd_BE schreef:Dat van die quads is (nog) niet europees, dat is Belgisch.
Ok dit is Belgisch maar naar mijn weten hoort Frankrijk ook tot 1 van de Europeese lidstaten. In het begin was er ook enkel maar spraken van een quadverbod in Antwerpen, en kijk eens hoeveel Steden of Gemeentes er volgen.

Dit is net zoals een virus het spreid zich zodanig uit dat het bijna niet uit te roeien is.

Het is ook prachtig dat MAG zich voor België wil inzetten en dat daar financiële middelen voor nodig zijn snap ik ook maar al te goed. Deze middelen worden door een manier van lidgeld te betalen verworven door MAG waar ik ook ALLE begrip voor heb.

MAAR als we eens eerlijk moeten zijn en de meeste doorsnee gebruikers op dit forum moeten nemen, zijn de meeste al blij genoeg dat ze van het lidgeld 2 tankbeurten kunnen permitteren.

Dus ik denk dat het gros van het forum geen lid zal worden waardoor er natuurlijk op die manier ook minder financiële middelen zullen zijn om het probleem deftig aan te pakken.

En geloof me maar op mijn woord dat in ieder land een groen fractie in de regering of Gemeentebestuur heeft die ervoor zullen streven om hun Fauna en Flora in stand te houden.

Ik woon in Maasmechelen en als ge ziet dat ze hier speciaal een Ecoduct van Miljoenen Euro's gebouwd hebben en een belangrijke verbindingsweg met brug over de Autosnelweg afgesloten hebben om de weinige wilde bosdiertjes te helpen over te steken, dan zegt het toch genoeg naar mijn mening met wat voor beleid we zitten.
De hamer op de kop is dat er nog steeds dieren aangereden worden en dood langs de snelweg liggen ondanks hun nutteloze verspillingen van Miljoenen Euro's.

Ja het is Belgisch ( voor het moment ) maar voor hoe lang nog ???

Het is de kortzichtigheid en de ver weg van mijn bed van de meeste quadrijders + dat er nog eens bijkomt dat ze erop rekenen dat een ander de problemen wel zal oplossen. Maar dan kan het reeds te laat zijn.

Ik ben er zeker van dat als MAG de lidgelden een weinig aanpast, er zeer veel meer quadrijders lid zullen worden die ze dus willen helpen met hun probleem.
En zoals MAG het zelf zegt : al maken ze zich lid voor enkel 1 jaar, dit zou al volstaan. Wel zoals ik reeds eerder zei met een aangepast lidgeld zullen ze veel meer leden werven en dus ook de nodige financiële steun.
M.A.G. is er ook in Frankrijk hoor. Daar noemt het Federation of European Motorcyclists Associations. Dus als het doorbreekt in de europese unie, dan kan MAG België overal te wereld helpen, maar door voor hebben we dus meer quad rijders nodig.

Mensen die zich niet willen inzetten om met hun quad nog te rijden, moeten hun quad dan maar verkopen. Voor wat hoort wat. Zoals ik sinds het begin loop te verkondigen en zal blijven verkondigen: Enkel samen kunnen we een verschil maken.

Laat M.A.G. België het voorbeeld geven. En als ze in Frankrijk beginnen dat weten wij hoe we kunnen helpen. :D
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:.

@cd-BE

Ik weet wel dat MAG ook in Frankrijk bestaat. Ik weet ook dat MAG een erkend stuntteam heeft enz...want ze hebben zich ook aangeboden om op AAW in september eventueel een show te geven.

Ik weet best wel waarvoor MAG staat als ex motorrijder, maar zoals MAG het zelf stelt : al is het maar dat de quadrijders zich lid maken voor enkel maar 1 jaar zodat men zich een leger aan advokaten kan permiteren om het probleem aan te pakken wel waarom kan men dan ( omdat het voor de meesten toch maar voor 1 jaar is ) niet een lager of aangepast lidgeld voorstellen.

Ik denk dat er dan meer quadrijders zich lid zullen maken. Men moet niet vergeten dat de doorsnee quadrijder redelijk jong is en eventueel ook reeds lidgeld aan andere groeperingen betaald. Ook is er een deel quadrijders dat al gelukkig is dat ze de onkosten zoals onderhoud, benzine, verzekering en wegentaksen kunnen betalen. Omdat zij nu minder goed financieel bedeeld zijn zouden ze eigenlijk volgens uw mening hun quad maar moeten verkopen omdat ze de 30 Euro lidgeld niet kunnen missen of willen missen.

Touring doet ook aan ledenwerving, dat is algemeen bekend maar zij zijn er tevens ook om bekend om te ijveren voor iedere gemobiliseerde weggebruiker. Zij hebben het over een verbod dat niet wettelijk is ( nog niet zal ik maar zeggen ) en dus ook zomaar niet kan zolang deze wet niet goedgekeurd is in de Wetkamer.

Ikzelf ben lid van diverse clubs en verenigingen die me jaarlijks reeds een heel pak geld kosten en toch zal ik het eventueel bij nemen om me tevens lid te maken van MAG. Waarom zal je vragen ? Wel ik ben 1 van die duizenden quadrijders die het zich eventueel toch nog kan permiteren om dat lidgeld te betalen alhoewel ik het toch veel blijf vinden als de meesten zich lid zouden maken voor enkel 1 jaar.

MVG, Guido.
Je kan natuurlijk ook denken van als ze éénmaal lid zijn en het plezier en voordelen zien van mag, dat ze lid blijven. Als je al je kleingeld uit je portefeuille haalt en een pakje sigaretten minder koopt dan kom je zo aan €30. Al spaar je een maand of 2 om er aan te geraken. Het belangrijkste is toch dat we samen werken om voor het zelfde doel te vechten.

Wees blij dat M.A.G. zijn diensten aanbiedt. Als we alles zelf hadden moeten doen, dan stonden we nu nog verder van huis. : :bier:

Eendracht maakt macht, laten we doen wat onze wapenspreuk zegt.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door airwolf »

cd_BE schreef:
Charger69 schreef:.

@cd-BE

Ik weet wel dat MAG ook in Frankrijk bestaat. Ik weet ook dat MAG een erkend stuntteam heeft enz...want ze hebben zich ook aangeboden om op AAW in september eventueel een show te geven.

Ik weet best wel waarvoor MAG staat als ex motorrijder, maar zoals MAG het zelf stelt : al is het maar dat de quadrijders zich lid maken voor enkel maar 1 jaar zodat men zich een leger aan advokaten kan permiteren om het probleem aan te pakken wel waarom kan men dan ( omdat het voor de meesten toch maar voor 1 jaar is ) niet een lager of aangepast lidgeld voorstellen.

Ik denk dat er dan meer quadrijders zich lid zullen maken. Men moet niet vergeten dat de doorsnee quadrijder redelijk jong is en eventueel ook reeds lidgeld aan andere groeperingen betaald. Ook is er een deel quadrijders dat al gelukkig is dat ze de onkosten zoals onderhoud, benzine, verzekering en wegentaksen kunnen betalen. Omdat zij nu minder goed financieel bedeeld zijn zouden ze eigenlijk volgens uw mening hun quad maar moeten verkopen omdat ze de 30 Euro lidgeld niet kunnen missen of willen missen.

Touring doet ook aan ledenwerving, dat is algemeen bekend maar zij zijn er tevens ook om bekend om te ijveren voor iedere gemobiliseerde weggebruiker. Zij hebben het over een verbod dat niet wettelijk is ( nog niet zal ik maar zeggen ) en dus ook zomaar niet kan zolang deze wet niet goedgekeurd is in de Wetkamer.

Ikzelf ben lid van diverse clubs en verenigingen die me jaarlijks reeds een heel pak geld kosten en toch zal ik het eventueel bij nemen om me tevens lid te maken van MAG. Waarom zal je vragen ? Wel ik ben 1 van die duizenden quadrijders die het zich eventueel toch nog kan permiteren om dat lidgeld te betalen alhoewel ik het toch veel blijf vinden als de meesten zich lid zouden maken voor enkel 1 jaar.

MVG, Guido.
Je kan natuurlijk ook denken van als ze éénmaal lid zijn en het plezier en voordelen zien van mag, dat ze lid blijven. Als je al je kleingeld uit je portefeuille haalt en een pakje sigaretten minder koopt dan kom je zo aan €30. Al spaar je een maand of 2 om er aan te geraken. Het belangrijkste is toch dat we samen werken om voor het zelfde doel te vechten.

Wees blij dat M.A.G. zijn diensten aanbiedt. Als we alles zelf hadden moeten doen, dan stonden we nu nog verder van huis. : :bier:

Eendracht maakt macht, laten we doen wat onze wapenspreuk zegt.
:buig: :buig: :buig: :buig:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door cyberdrone »

wel ik rijd liever 2 naftbakken op een jaar minder, en lid worden van het MAG, dan nooit meer te mogen rijden, bij mij is die keuze snel gemaakt. Tenandere krijg je is vele winkels 10% korting op motokledij etc ..

Ik ben dus zeer snel lid geworden ! en ik hoop dat er nog zullen volgen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door ZmilleZ »

cyberdrone schreef:wel ik rijd liever 2 naftbakken op een jaar minder, en lid worden van het MAG, dan nooit meer te mogen rijden, bij mij is die keuze snel gemaakt. Tenandere krijg je is vele winkels 10% korting op motokledij etc ..

Ik ben dus zeer snel lid geworden ! en ik hoop dat er nog zullen volgen.
Niet iedereen is even slim als gij blijkbaar , want op die paar duizend man dat dit forum telt , zijn er maar weinigen die dit inzien , en uw voorbeeld volgen !
En als het te laat is , dan zijn dat meestal de gene die het hardst staan te bleiten ! :cry: :x
I 'm one of the two AKRA brothers
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door raptor350 »

hopelijk komt het domein in Inor ( les auberge de soiry ) niet in het gevaar !!!!!! :o
Dit is echt een prachtig 4*4 terrein in het Noorden van Frankrijk , slechts 200km van brussel :applaus: :p
Zoiets mogen we niet verloren laten gaan.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: FRANS VERBOD voor QUADS in VELD- & BOSWEGEN?

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op ma 22 mar, 2010 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie