Protestrit : Bedankt allemaal !

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
Penguin
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 30 sep, 2009 09:22
Locatie: Bij Tienen
Contacteer:

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Penguin »

Nope, buurt van Tienen, een 15km ervan.
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door airwolf »

ah zo :wink:
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door cd_BE »

quad-racerrr schreef: Van mij mogen ze hem elke dag komen opmeten. En mogen de mensen klagen wat ze willen. Zolang ik onder het Maximum zit kunnen ze me niks maken.
Hier moet ik je helaas teleurstellen. De politie moet niets meten. Als zij beslissen, op het gehoor, dat het teveel lawaai maakt dan hang je. Er zijn al 2 rechtszaken geweest met de boom boom cars die te veel geluid produceerden. De meeting, door de mannen zelf gedaan met een deurwaarder, gaf aan dat ze onder het minimum zaten. Maar de politie had toch geschreven op de pv dat het overlast was. De rechter heeft toen beslist dat je niets moest meten. Maar enkel op je gehoor kan oordelen of het te veel lawaai maakt.

:chagarijn:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
steve
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 08 aug, 2005 20:44
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door steve »

Penguin schreef:
quad-racerrr schreef:Tja ik hoop gewoon dat meneer in ziet dat je niet een hele groep over 1 kam moet scheren. Maar gewoon die gene aanpakken die voor overlast zorgen :!:
Begin dan bij jezelf, en laat je db-killer steken, anders moet je het verbod maar aanvaarden.
Ben zelf bug-rijder en wil de bug nog stiller hebben dan nu, dan stoor ik niemand, en kan ik ook ongestoord rijden waar ik wil.

Hier smorgens passeert er rond 5u30 steeds een quad zonder DB-Killer, it's f*cking anoying!
hij rijdt wel erg vroeg langs en zal zeker naar zijn goeie job gaan, centjes verdienen waarvan hij die aftermarket uitlaat heeft gekocht :wink:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Charger69 »

cd_BE schreef:
quad-racerrr schreef: Van mij mogen ze hem elke dag komen opmeten. En mogen de mensen klagen wat ze willen. Zolang ik onder het Maximum zit kunnen ze me niks maken.
Hier moet ik je helaas teleurstellen. De politie moet niets meten. Als zij beslissen, op het gehoor, dat het teveel lawaai maakt dan hang je. Er zijn al 2 rechtszaken geweest met de boom boom cars die te veel geluid produceerden. De meeting, door de mannen zelf gedaan met een deurwaarder, gaf aan dat ze onder het minimum zaten. Maar de politie had toch geschreven op de pv dat het overlast was. De rechter heeft toen beslist dat je niets moest meten. Maar enkel op je gehoor kan oordelen of het te veel lawaai maakt.

:chagarijn:
Dat is nu raar se. Dus de flitsapparaten kan de politie dan ook in de vuilnisbak gooien en hoeven ze deze ook niet meer te laten calibreren, want het volstaat dan ook dat een politieagent afgaande op het zicht dat iemand te snel gereden heeft :roll: :roll:
Net zoals de scooters, die worden ook op de rollen gezet om een meting te doen.

Sorry maar dat is nu echt zever in pakjes. Die rechter was met mij nog niet klaar zulle.

Nu zou het heel mooi gaan worden, morgen vertrekt ge met een standaard voertuig met standaard uitlaat enz... en dan gaat er ergens zo een blauw smurfke oordelen dat dit voertuig teveel lawaai maakt afgaande op zijn gehoor :roll:
Gebruikersavatar
Penguin
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 30 sep, 2009 09:22
Locatie: Bij Tienen
Contacteer:

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Penguin »

Kijk eens goed op je quad, of bug, zelfs op een moto:
Er is steeds een plaatje te vinden met het max dB bij X toeren

Dus als je standaard wagen niet meer lawaai maakt dan dat, ben je safe.
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:
Dat is nu raar se. Dus de flitsapparaten kan de politie dan ook in de vuilnisbak gooien en hoeven ze deze ook niet meer te laten calibreren, want het volstaat dan ook dat een politieagent afgaande op het zicht dat iemand te snel gereden heeft :roll: :roll:
Net zoals de scooters, die worden ook op de rollen gezet om een meting te doen.

Sorry maar dat is nu echt zever in pakjes. Die rechter was met mij nog niet klaar zulle.

Nu zou het heel mooi gaan worden, morgen vertrekt ge met een standaard voertuig met standaard uitlaat enz... en dan gaat er ergens zo een blauw smurfke oordelen dat dit voertuig teveel lawaai maakt afgaande op zijn gehoor :roll:
Als je geflitst wordt kan je vragen wanneer het apparaat het laats gekalibreerd is. is dat langer dan x maanden (ik dacht 6 :? ) dan kan je zeggen dat het toestel niet goed meer meet en dat je niet te snel ging.

t'ja, dat het zever is ga ik niet ontkennen. Maar het is wel zo.
Daarmee dat ze quads die "te veel" lawaai maken niet meten omdat de rechter heeft beslist bij 2 andere zaken dat db meten niet moet.

Waardoor we nu het fenomeen hebben de politie heeft het materiaal om te meten, maar doet het niet omdat het niet moet. En als ze dan eens een meting doen, doen ze het verkeerd.

Een kennis van mij heeft het meegemaakt. Ze komen meten (klachten over de luide muziek door de buren). Ze gaan naar de eerste en beste box steken hun geluidsmetertje er in. Resultaat: te luid. Dan schrijven ze op de pv: oorverdovend lawaai, maar niet de meting resultaten. Die kennis had natuurlijk niet de intentie om te betalen, dus naar de rechter en omdat de meting verkeerd is gebeurd heeft hij na veel vijven en zessen gelijk gekregen.

Hoe hadden ze moeten meten. Naar de mens gaan die gebeld heeft. De meting bij hem doen en dan de resultaten omschrijven. Vallen deze onder de grens is er niets aan de hand. Dan kan je wel vragen aan de dj om het iets stiller te zetten.
Als het hoger is dan kan je een pv opstellen en is de kous af.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Charger69 »

Tja in ieder geval weet ik toch dat als ik mijn Charger start, deze VER boven de toegestane decibels uitkomt. De mensen in de straat weten het wel als het tijd is om een meeting te rijden. Maar het voordeel is dat deze auto zo gekeurd is en nooit meer naar de keuring moet.

Dat geval van die db metingen liet ik persoonlijk dan wel even vaststellen door een erkende instantie zoals VTB/VAB en daar ging ik toch verder mee, ongeacht wat die rechter beslist. Als hij wettelijk in orde is, is hij in orde. En als ze daarom zogezegd hun apparatuur niet hoeven te gebruiken is dat hun zaak maar ik laat het niet bij zoiets.

Ik heb al voor hetere vuurtjes voor de rechter gestaan geflankeerd met de nodige bewijslast en een zéér goede advokaat en ik moet zeggen dat er tot nu toe steeds in mijn voordeel gepleit werd.

Het is in de eerste plaats een kwestie van u niet te laten doen en u te laten overdonderen met allerlei wetteksten die ze in de meeste gevallen zelf niet eens juist kennen.

Net zoals bij de oldtimers met hun O - plaat, zogezegd een hoop beperkingen en van alles wat niet mag. Zever in pakjes zeg ik u want ik heb een boek dat uitgegeven is door Autoscout en dat heet " De bijbel van de oldtimer ". En geloof me daar staan Koninklijke Besluiten in waarvan de politie zelfs geen weet van heeft. Heb het zelf al 2 x aan den lijve ondervonden en ik mijn boek erbij gehaald en hun met de feiten op de neus gedrukt. Conclusie : ze wisten er zelf niet van en ik mocht beschikken.

Het is allemaal een kwestie van u niet als een idioot te laten afwimpelen omdat zij zogezegd de arm der wet zijn en een uniform dragen :!:

Maar ja we zullen zeker zoals altijd maar als schaapjes moeten afwachten, totdat het te laat is en er geen weg meer terug is :x
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door cd_BE »

Das waar. Er zijn veel regels die de flikken niet weten.

En het staat ook in de wet dat er een meeting met cijfers moet gebeuren. Maar omdat er al 2 zaken gewonnen zijn door de stad zonder meeting hebben de mensen het opgegeven. Ze hadden waarschijnlijk niet zo'n goede advocaat. :lol:

Maar je kan pas echt zeker van je stuk zijn als je al de regels kent. Zoals dat boekje van jou oldtimer. Als we zoiets hadden waar instond wat je wel en niet mag met een quad volgens de Belgische of tegenwoordig zelf Europese wetgeving. Dan zal je ook dikwijls vrolijk verder kunnen rijden.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op ma 22 mar, 2010 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
cfmoto
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 aug, 2009 21:39
Locatie: roeselare
Contacteer:

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door cfmoto »

brutus schreef:
JBX schreef:
brutus schreef:allez, ge hebt er veel voor over :roll:
ge wilt allemaal rijden maar er ZELF niks voor doen,
Gij moet uwe mond houden over andere mensen want ge hebt er geen flauw idee van wat ik of andere MAG leden gedaan hebben. Het enige wat gij tot nu toe gedaan hebt is verdeeldheid zaaien. Zijt gij Patrick Janssens zelf misschien?
(Ik ben niet eens van Antwerpen, en ik kom NOOIT in de stad met mijn quad.)


ik protesteer juist tegen het verdeeldheid zaaien door MAG...

gij hebt vergeleken met mij nog niks,nada,noppes gedaan... indien gij denkt van niet PROVE ME WRONG.. (ik heb samen met Activ en andere organisaties in 2005 en 2006 op de Adventure Affair een kleine 3000 mensen (niet-offroaders,jan modaal zeg maar) laten kennismaken met terreinrijden met wagens en quads, ik durfs zelfs gokken dat ge toen zelfs nog geen quad had )
Ik en vele anderen (oa Erasmus en DQT) stonden 3j geleden in Bastogne voor een protest. Waar was jij ?
Buiten uw posts hier , WAT heb jij gedaan ? heb je de moeite gedaan om naar a'pen te komen ?


ik ben van Gent en kom ook niet in Antwerpen met de quad maar wil wel voor mijn antwerpse-mede-quadeigenaars iets doen net zoals ik hoop dat zij voor gentse/brusselse/hasseltse/enz.. ook opkomen


@danny ik kan gerust aannemen dat iemand niet kan komen maar ik ga er dan ook van uit dat ze het niet boycotten..
als jij niet kan/kon, no prob voor mij want ge hebt hier niet opgeroepen om niet te gaan
brutus jij moet je mond houden :shock: :D :idea: :wink:
side by side "uprised son of a bitch" movie ===> http://www.youtube.com/watch?v=kxoUXS_hlG8
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door raptor350 »

respect ! Hiervoor was durf en lef nodig.
Eindelijk eens mensen die echt in actie schieten !
EN niet gewoon achter hun pc zitten te jammeren van die cowboys ... :x

10tje :applaus: :buig:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door Bedlam »

Ik weet dat mijn quad wat te veel lawaai maakt, vandaar houd ik het quadrijden voor overdag, 's avonds, 's nachts en 's morgensvroeg laat ik hem in de garage staan.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door cd_BE »

Er is wel een verschil tussen wat te veel en overdreven veel. Dat ze je na 5 km nog horen, dat is er over.

En de manier van rijden doet natuurlijk ook veel.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Protestrit : Bedankt allemaal !

Bericht door raptor350 »

Elke sportuitlaat zonder DB-killer maakt enorm veel lawaai ! = +100Db
ja, ik heb er ook zo 1 ( leovinci X3 ... )
Maar het is en blijft een sportquad voor iets hé :roll:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie