3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door raptor350 »

Hmm , ze moeten eerst worden opgenomen in het verkeersregelement , alvorens ze echt legaal zijn, en dus ook werkelijk van toepassing kunnen zijn.

Dus dit is gelukkig nog toekomstmuziek ! Dus we hebben nog de tijd om in actie te schieten ! :buig:
maar de tijd dringd genadeloos verder ... :idea:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cd_BE »

Maar hoe meer slechte acties hoe meer je de quads gaat schaden.

En de quadrijders beseffen nog altijd niet dat ze nu meer dan ooit een goed voorbeeld moeten geven.

Dat dodelijk ongeluk (3 meisjes van 18 die met hun fiets zijn omver gereden) tijdens een interview op de plaats van het gebeuren vliegt er een quad voorbij. Ja, dan zeggen de mensen en de burgemeesters: Verbieden die handel.

In Duffel (Dijkweg) naast de Nete kan je op de dijk. Als je daar naar toe wilt, staat er een C3 bord. Dus niemand mag met gemotoriseerd verkeer op de dijk. Nico en ik stonden met onze quads op de parking. Er komt nog een quad aan, die zwaait naar ons en rijdt de dijk op. Ja, dat is niet de bedoeling. We hebben hem er wel attent opgemaakt. Maar toch, door zo'n zaken blijven quads als slecht bestempeld.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door raptor350 »

cd_BE schreef:Maar hoe meer slechte acties hoe meer je de quads gaat schaden.

En de quadrijders beseffen nog altijd niet dat ze nu meer dan ooit een goed voorbeeld moeten geven.

Dat dodelijk ongeluk (3 meisjes van 18 die met hun fiets zijn omver gereden) tijdens een interview op de plaats van het gebeuren vliegt er een quad voorbij. Ja, dan zeggen de mensen en de burgemeesters: Verbieden die handel.

In Duffel (Dijkweg) naast de Nete kan je op de dijk. Als je daar naar toe wilt, staat er een C3 bord. Dus niemand mag met gemotoriseerd verkeer op de dijk. Nico en ik stonden met onze quads op de parking. Er komt nog een quad aan, die zwaait naar ons en rijdt de dijk op. Ja, dat is niet de bedoeling. We hebben hem er wel attent opgemaakt. Maar toch, door zo'n zaken blijven quads als slecht bestempeld.
Het waren 4 slachtoffers , 3 ervan zijn overleden + 1 zwaargewonde ... Zeer spijtig gebeuren :( :|

Het ongeval was te wijten aan een te hoge snelheid + overmatig alcohol gebruik...
Dus wat gaan we er tegen doen ? Alle alcoholische dranken verbieden ? Personenauto's verbieden ?
Dit is juist dezelfde redenering dan de burgemeester van Antwerpen = nutteloos kutmens , sterf en maak plaats voor rationale mensen !!!!! :x :verymad:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door JBX »

cd_BE schreef:op de plaats van het gebeuren vliegt er een quad voorbij
Heb ik ook gezien. Schandalig dat ze dat op die manier in beeld brengen, net nadat een buurtbewoner gezegd heeft dat ze daar tegen 120 a 140km/u door de chicane vliegen.
raptor350 schreef:Het ongeval was te wijten aan een te hoge snelheid + overmatig alcohol gebruik...
Dat valt nog te bezien. Vroeger mocht je ongetwijfeld 90 op diezelfde weg. Echt overdreven is dat dus niet. Hij was volgens zijn verzekering ook niet dronken. Er is wel degelijk een verschil tussen dronken en 2 pintjes. Wat er juist gebeurd is zullen we nooit weten, maar daar gaat het nu niet over.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door raptor350 »

JBX schreef:
cd_BE schreef:op de plaats van het gebeuren vliegt er een quad voorbij
Heb ik ook gezien. Schandalig dat ze dat op die manier in beeld brengen, net nadat een buurtbewoner gezegd heeft dat ze daar tegen 120 a 140km/u door de chicane vliegen.
raptor350 schreef:Het ongeval was te wijten aan een te hoge snelheid + overmatig alcohol gebruik...
Dat valt nog te bezien. Vroeger mocht je ongetwijfeld 90 op diezelfde weg. Echt overdreven is dat dus niet. Hij was volgens zijn verzekering ook niet dronken. Er is wel degelijk een verschil tussen dronken en 2 pintjes. Wat er juist gebeurd is zullen we nooit weten, maar daar gaat het nu niet over.
je mocht daar op het moment van de aanrijding 70km/u rijden , hij deed er 90 ... 20km/u te snel , daar lachen ze ( politie , gerecht ) niet mee. Hij had meer dan 0.5Promile in zijn bloed ... ( 0.8Promile is onmiddelijke intrekking van het rijbewijs )

De wet is in die zaken duidelijk, dus hou er u gewoon aan !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cd_BE »

raptor350 schreef:
je mocht daar op het moment van de aanrijding 70km/u rijden , hij deed er 90 ... 20km/u te snel , daar lachen ze ( politie , gerecht ) niet mee. Hij had meer dan 0.5Promile in zijn bloed ... ( 0.8Promile is onmiddelijke intrekking van het rijbewijs )

De wet is in die zaken duidelijk, dus hou er u gewoon aan !
t'ja als de wettelijk toegestane hoeveelheid 0,5 promille bedraagt en je zit daar al over. Dan is het niet meer dan normaal dat je gestraft wordt.

Maar in alle eerlijkheid, op van die "rustige landelijke" wegen rijdt er niemand 70. Als je 70 rijdt dan knipperen ze met hun lichten en verklaren ze je zot.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door airwolf »

idd cd_be daar hebde groot gelijk in!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door JBX »

raptor350 schreef:je mocht daar op het moment van de aanrijding 70km/u rijden , hij deed er 90 ... 20km/u te snel , daar lachen ze ( politie , gerecht ) niet mee.
Ik ben een paar weken geleden geflitst tegen 106 waar ge 70 moogt. 145 boete da's alles...
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door raptor350 »

JBX schreef:
raptor350 schreef:je mocht daar op het moment van de aanrijding 70km/u rijden , hij deed er 90 ... 20km/u te snel , daar lachen ze ( politie , gerecht ) niet mee.
Ik ben een paar weken geleden geflitst tegen 106 waar ge 70 moogt. 145 boete da's alles...
Ik ben vorige maand geflitst geweest aan 69km/u , waar je maar 50km/u mocht = 150 euro boete :roll: :shock:

Vanaf 40km/u te hard , word je rijbewijs ingetrokken , dus je had geluk ( 4km/u verschil )

Ik wil maar zeggen :

Als je te snel rijdt + gedronken hebt , en je rijdt 3 mensen morsdood !!!!!!! Mensen van ocharme 17 / 18 jaar :?
Dan laten ze u voorwaardelijk vrij ?

Maar als je met een quad in een bos rijdt , nemen ze uw voertuig in beslag ... :verymad:



begrijpen wie begrijpen kan ! :idea:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cd_BE »

Wel, dat dat is België. :lol:

-Meneer, ik was zat, akkoord maar ik kwam van rechts en die fietsers verblinden mij. Dan rij je al eens iemand omver.
°Alé, voor één keer is het goed. Wees bij deze gewaarschuwd. fietsers zijn zwakke weggebruikers.
- Zal ik doen.


-Afstappen & papieren. Dit is natuurgebied.
°Hoe dit is toch een openbare weg?
-Nee, maar de plakaatjes hangen nog niet. Je mag hier niet rijden.
°Dat konde...
- wat? een doodsbedreiging tegen een boswachter in functie. We nemen u quad in beslag.

:verymad:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie