3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door nicknamebelgium »

Bijna drie op de vier burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bijna driekwart van de stads- en gemeentebesturen wil dat er een verkeersbord tegen quads komt. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe speelt al langer met dat idee.


In het algemeen verkeersreglement staat er geen letter over quads. Enkele steden, waaronder Antwerpen, hebben het speciale voertuig dan maar verbannen door het politiereglement rond overlast te hanteren.

Mobiliteitsorganisatie Touring is niet te spreken over die werkwijze. "Lokale overheden kunnen niet zomaar op eigen houtje het verkeersreglement aanpassen", klonk het eerder.

Ook Schouppe wil een algemeen verkeersreglement voor quads, inclusief een nieuw verkeersbord. Hij krijgt nu dus duidelijk de steun van de meeste burgervaders.

http://www.vandaag.be/binnenland/18772_ ... quads.html
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cyberdrone »

grmbl :chagarijn:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door JBX »

Dit is geen quad, maar een vierwielig motorvoertuig meneer de agent! :mrgreen:
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door nicknamebelgium »

ik wil een bord tegen schouppe en de burgemeesters die daar misbruik gaan van maken :evil:
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door Danny »

Heel de politiek is 1ne grote speeltuin. Ze zijn heel belgië omzeep aan het helpen. En ik denk dat ze het pas zullen beseffen als het weer veel te laat is. België is de laatste jaren al heeeeeel hard achteruit gegaan inzake politiek en andere dingen.
2008 Can am outlander 800 max
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cyberdrone »

Danny schreef:Heel de politiek is 1ne grote speeltuin. Ze zijn heel belgië omzeep aan het helpen. En ik denk dat ze het pas zullen beseffen als het weer veel te laat is. België is de laatste jaren al heeeeeel hard achteruit gegaan inzake politiek en andere dingen.
Als je het maar weet, moest mijn vrouwke zo niet aan haar ouders gehecht zijn was ik hier al lang vertrokken. Ik ben het hier echt kotsmoe aan het worden. Binnenkort moet je nog toestemming hebben om naar het wc te gaan en te ademen ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
grizzly spe 700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 12:15

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door grizzly spe 700 »

is het niet mogelijk om een mega protest rit te organiseren tegen deze belachelijke uitspraken, of is dit niet zo'n goed idee.
ik vind dat er toch wel eens duidelijk mag gemaakt worden dat die ministers het een beetje bond aan het maken zijn!!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door cyberdrone »

Misschien eens met CD_BE horen wat het MAG er van denkt, want nu beginnen ze ons toch een beetje in nauwe schoenen te steken vind ik. Het is een regelrecht discriminatie, want eens als de borden goedgekeurd worden zullen ze er wel geld voor over hebben om ze te plaatsen. En begin dan maar eens een route uit te stippelen met de GPS ??

Maarja, de maatschappij is zo aan het verzuren dat het volgens mij nog veel erger gaat worden. Alles wat een beetje buiten 'het normale' valt zal verboden worden. Het is triestig om horen hoe egoïstisch mensen geworden zijn. Zolang ze hun ding maar mogen doen en hun zin maar krijgen zijn ze content, aan de rest denken ze niet. Ik zou hun gezicht eens willen zien moest er iets verboden worden wat hun nauw aan het hart ligt.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door Danny »

Het gaat nog zover komen dat ge alleen op crossparcours of iets gelijk bistain gaat mogen komen. En dit gaat niet lang meer duren. Neem dat maar van mij aan.
2008 Can am outlander 800 max
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door nicknamebelgium »

ik ben "bang" dat die nieuwe verbodsborden, indien ze te pas en te onpas geplaatst worden, massaal gaan verdwijnen :shock:
2010 raptor 700
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door airwolf »

ik wil er wel 1 voor op mijn kamer :D
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door JBX »

nicknamebelgium schreef:ik ben "bang" dat die nieuwe verbodsborden, indien ze te pas en te onpas geplaatst worden, massaal gaan verdwijnen :shock:
Ik was net hetzelfde aan't denken, maar ze kunnen wellicht ook aangepast worden... :mrgreen:

Afbeelding
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door kwatter »

Ik begin mij hoe langer hoe meer te schamen dat ik belg ben,wat zeg ik ,ik krijg spontane kotsneigingen als ik aan het woord belg denk.
Ik wou dat al diegenen die de quads willen verbieden en al diegenen die ertegen zijn zonder ook maar eens aan iets of iemand anders te willen denken dan aan hun eigen FUCKING EGOISTISCHE IIIKKKK ,krampen kregen in hun kloten telkens ze inademen.
Deze klootzakken verdienen gewoon de lucht niet die ze inademen.
Ok ge kunt tegen het gebruik van een quad zijn net zoals ik tegen ligierkes(auto's zonder rijbewijs,en taks) en elken dag voetbal op tv of weet ik veel maar is het omdat ik tegen voetbal ben dat ze dan maar algemeen elke zender moeten verbieden die het uitzendt ofwa ,laat alstublieft toch iedereen zijn hobby uitoefenen zij het dan op een reglementaire manier maar please ,gun de hardwerkende mens toch wat ontspanning op zijn eigen manier.
Wij betalen toch ook btw op de aankoop van een reglementair voertuig en ook accijnzen op de naft en verzekering en wegentaks ,wat zijn wij in 's hemelsnaam minder dan eender welk ander voertuig.
Ik denk dat ik hier nog enkele pagina's kan schrijven om mijn frustraties kwijt te geraken maar ik wil ni dat er geen plaats meer overblijft voor zielsgenoten.
Greetz Kwatter
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door Danny »

Amen aan Kwatter.

Volledig met u eens.
2008 Can am outlander 800 max
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: 3 op 4 burgemeesters willen verkeersbord tegen quads

Bericht door nicknamebelgium »

daar kan ik me bij aansluiten
2010 raptor 700
Plaats reactie