Goed nieuws

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Goed nieuws

Bericht door raptor350 »

Betalen aan de grote merken zodat zij hun producten nog kunnen verkocht krijgen :D :lol:
Als al die verboden er door geraken , zal hun omzet gigantisch fel kelderen !
Je moet er maar op komen hé ;-)

Maar idd , het is beter om de krachten te bundelen ...
Zo'n grote internationale bedrijven kunnen wel veel meer druk uitoefenen dan " wij kleine quad rijders "
Ze hebben ook gewoon meer macht en de financiele middelen om een verschil te kunnnen maken !!! :applaus: :buig:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Goed nieuws

Bericht door brutus »

tja, tis wat moeilijk omdat de meesten hun quad "grijs" kopen, zijnde parallel import (via uitsland,via ...)

vb, de ofic Kawaverdeler heeft dit jaar met moeite quads verkocht, er zijn wel een pak "grijze" kawa's ingeschreven,
tis niet evident dat ze dan hun volle gewicht erachter zetten.

en nu kan je als MAG een beetje kapitaal hebben, wat ben je ermee als je voor het minste geringste eerst toestemming moet vragen aan MAG Moto, waar is dan de slagkracht van de quad-afdeling ?

en Codegroen ? tja....
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Grijs kopen heb je met alles, jammer genoeg. Maar ik dacht dat in eerste instantie parallel import verboden was in België. :?

En dealers of importeurs hebben totaal geen slagkracht op politiek niveau. Ergens is het jammer, want als je dan iets koopt en er gebeurd iets weet je dat de dealers het voor je gaan oplossen. Maar als ze het nu doen, dan kan je beter je voertuig verkopen.

De verkoop van 2de hands quads is dan wel weer gestegen. :chagarijn:

Wat ik van code groen weet is dat zij heel stil werken. Achter de schermen en als er iets bereikt wordt verkondigen ze het.

M.A.G. quad is nu op verzoek van de advocaten op low profile. Zodat de politici en de raad van state hun ding kunnen doen.
Maar dat heeft ons niet weerhouden een screening te organiseren voor iedereen. De resultaten en cijfers die daar zijn opgeschreven. Worden naar de overheid gestuurd. Zo krijgen ze een overzicht van hoeveel ongelukken er gebeurd zijn met quads, hoe de mensen er mee omgaan. Dat is goed voor hun statistieken. Dus M.A.G. Quad is wel degelijk bezig.

Het is jammer dat de mensen zich er niet overzetten dat het vanuit M.A.G. quad kwam. Want iedereen is welkom of je nu lid bent of niet. Er zijn enkele niet leden gekomen, die vonden het geweldig.

Met dit soort acties bereik je ook heel veel.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Goed nieuws

Bericht door raptor350 »

cd_BE schreef:Grijs kopen heb je met alles, jammer genoeg. Maar ik dacht dat in eerste instantie parallel import verboden was in België. :?

En dealers of importeurs hebben totaal geen slagkracht op politiek niveau. Ergens is het jammer, want als je dan iets koopt en er gebeurd iets weet je dat de dealers het voor je gaan oplossen. Maar als ze het nu doen, dan kan je beter je voertuig verkopen.

De verkoop van 2de hands quads is dan wel weer gestegen. :chagarijn:

Wat ik van code groen weet is dat zij heel stil werken. Achter de schermen en als er iets bereikt wordt verkondigen ze het.

M.A.G. quad is nu op verzoek van de advocaten op low profile. Zodat de politici en de raad van state hun ding kunnen doen.
Maar dat heeft ons niet weerhouden een screening te organiseren voor iedereen. De resultaten en cijfers die daar zijn opgeschreven. Worden naar de overheid gestuurd. Zo krijgen ze een overzicht van hoeveel ongelukken er gebeurd zijn met quads, hoe de mensen er mee omgaan. Dat is goed voor hun statistieken. Dus M.A.G. Quad is wel degelijk bezig.

Het is jammer dat de mensen zich er niet overzetten dat het vanuit M.A.G. quad kwam. Want iedereen is welkom of je nu lid bent of niet. Er zijn enkele niet leden gekomen, die vonden het geweldig.

Met dit soort acties bereik je ook heel veel.

Parallel import is legaal in europa op voorwaarde dat de fabrikant dat goed aanbied.
Gelukkig maar dat dat bestaat , anders zou je veel meer betalen voor een quad !
Bijna alle quads die in Belgie worden verkocht zijn geimporteerd.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Goed nieuws

Bericht door cyclonedriver »

Bijna alle quads ???? Bij yamaha wel ja (50%) en voor de garantie moet je het ni laten. Yamaha en garantie da ga ni goe samen.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Goed nieuws

Bericht door raptor350 »

cyclonedriver schreef:Bijna alle quads ???? Bij yamaha wel ja (50%) en voor de garantie moet je het ni laten. Yamaha en garantie da ga ni goe samen.
als de fabrikant het goed aanbied , is hij via zijn verdeler VERPLICHT garantie te geven ( ik dacht minimum 6 maand )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Garantie is altijd iets raar.

De wettelijke waarborg bedraagt twee jaar.

http://www.test-aankoop.be/verbruik-en- ... 453073.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Goed nieuws

Bericht door cyclonedriver »

is inderdaad 2 jaar indien gekocht bij een officiele dealer. Paralelimport heb je dus geen fabrieksgarantie. De dealer geeft gewoonlijk zelf die garantie (via een verzekering) anders kan hij ni concureren met de officiele dealers.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Ik dacht nogthans dat de meeste quads niet grijs verkocht werden.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Goed nieuws

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:Ik dacht nogthans dat de meeste quads niet grijs verkocht werden.

80% is grijze import

in "principe" moet een officiele dealer ook aan een grijze quad werken/garantie geven maar in de praktijk zijn ze daar niet happig om (hoe zou je zelf zijn)

en als je advokaat je aanraadt van low profile of "stillekes" te zijn dan ziet hij er 9 vd 10 geen goed oog in (hoe minder lawaai, hoe minder het opvalt als ze "verliezen" en welke adv wil nu geassocieerd worden met "verlies")

soit, the wheels, they are spinning....

;)
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Ik denk vooral dat het is om de politici niet nog meer op te jutten.

Hoe meer je moord en brandt schreeuwt hoe meer politici je pist gaat maken. Als ze al de zever beu zijn, dan is de snelste en goedkoopste oplossing: totaal verbod op quads.

Laten zien dat je de politici & rechters respecteert en gerust stilletjes wil afwachten tot ze het herbekeken hebben. Is een goede strategie, als hun oplossing ons niet bevalt, dan breekt de hel los.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Goed nieuws

Bericht door brutus »

cd_BE schreef: Laten zien dat je de politici & rechters respecteert en gerust stilletjes wil afwachten tot ze het herbekeken hebben. Is een goede strategie, als hun oplossing ons niet bevalt, dan breekt de hel los.

maar ze hebben er een handje van om dergelijke beslissingen een paar jaar te trekken (google s op terreinen,cross,overheid en bert anciaux, een hele hoop pdfkes met blabla uit 2001, ja uit 2001, dus al 8j spelen ze met onze kl0ten)

hoeveel tijd krijgt je advokaat/politieker voor de "hel" losbreekt ? 1 maand, 6 maanden, 1 jaar ?
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Dat probleem ligt niet meer op federaal niveau.

Er is al 8 jaar een wet, waarin staat dat er in elke provincie 2 terreinen moeten zijn voor deze hobbys. Er staat dan ook bij dat het aan de burgemeester is om deze terreinen toe te kennen.

En het zijn de mannen van groen die alles tegenhouden. Zoals je misschien gehoord heb Neeroeterenen en voor de 4X4 het Rooiveld, noem maar op.

Een aangezien al de partijen elkaar niets gunnen blijven ze jaren bezig. Want partij A zegt, daar komt een terrein. Dan zegt partij B, niet want... het komt daar. Partij C is dan weer van mening dat er eerst een grond analyse moet gebeuren. En D wil weten of 2 terreinen wel genoeg zijn.

Als je iets wilt bereiken moet je eerst een wettelijke poot hebben om op de staan. En die zijn we nu aan het zoeken. De trikes heeft ook 3 jaar geduurt. Dat de terreinen een 10 jaren plan is, dat wisten ze bij M.A.G. al toen ze er mee zijn begonnen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Goed nieuws

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:
En het zijn de mannen van groen die alles tegenhouden. Zoals je misschien gehoord heb Neeroeterenen en voor de 4X4 het Rooiveld, noem maar op.



.

hier ben je mis...

Jef zijn terrein werd al jaren "gedoogd" die had GEEN vergunning

en waarom wachten op een wettelijke poot ? je schrijft dat er al 8j een wet is

en als je die wettelijke "poot" hebt, hoe ga je die afdwingen ?
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Het is terug aan bod gekomen op de Plenaire vergadering nr. 7 (2009-2010) – 18 november 2009.
Terug te vinden op http://jsp.vlaamsparlement.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu is het afwachten wat ze er mee doen.

Het probleem in Antwerpen, de terreinen die werden voorgesteld zijn door Nederland afgekeurd. Waardoor we terug van 0 moeten beginnen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie