Goed nieuws

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Goed nieuws

Bericht door libie »

Eindelijk is er eens goed nieuws . Sinds kort is er reactie gekomen van de invoerders van de grote merken van quads.
De grote merken hebben hun krachten gebundeld en de federatie febelquad opgestart. Dit betekend dat alle merken er bewust van zijn dat er actie moet ondernomen worden. Dit is een grote sprong voorwaarts. Iedereen kan lid worden van febelquad
het lidgeld bedraagd 20 euro.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Goed nieuws

Bericht door Haagje »

omg moet niet erger worden :lol:

Betalen om lid te worden zodat de grote mannen hiervoor in actie kunnen komen...
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Goed nieuws

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op wo 24 mar, 2010 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Nu ga ik weer mensen kwaad maken.

Maar een federatie door mensen die winst halen uit de verkoop van quads. Hoe dom kan je zijn. In het verleden is al gebleken dat invoerders van motors totaal geen impact hebben op de politiek als ze iets willen verwezenlijken. Een verenging die opkomt voor de gebruikers door de gebruikers heeft meer kans op slagen.

Trouwens de statuten van deze nieuwe federatie zijn nergens te vinden. Eer je betaalt moet je toch zeker weten dat alles in orde is.

Het is jammer dat er niet samen aan één touw getrokken wordt. Iedereen heeft een koortje vast en we bereiken niets.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Goed nieuws

Bericht door libie »

Aangezien de meeste quadrijders liever de kat uit de boom kijken en dat er nog altijd van die onnozelaars zijn die blijven de klojo uit hangen zullen we zeker niet verder geraken. Daar er veel zijn die zich niet willen aansluiten bij o.a. M.A.G. of codegroen omdat ze enkele euro moeten betalen is het zeker en vast nodig dat er zo'n federatie word opgestart. Als er veel quadrijders zijn die willen aansluiten bij die federatie kan er wat bereikt worden. Het M.A.G beschikt niet over groot kapitaal om advocaten en dergelijke te betalen. En aangezien dat de meeste het vertikken om zich lid te maken zal het potje snel op zijn. Achter de invoerders zit meer kapitaal en heeft dan ook meer kans op slagen. Hoe meer groepen er iets willen ondernemen hoe verder we kunnen geraken. En indien de verschillende groepen willen samen werken zou het natuurlijk nog beter zijn. Maar ja M.A.G wil al niet samenwerken met Codegroen dus zijn we al goe bezig.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

libie schreef:Aangezien de meeste quadrijders liever de kat uit de boom kijken en dat er nog altijd van die onnozelaars zijn die blijven de klojo uit hangen zullen we zeker niet verder geraken. Daar er veel zijn die zich niet willen aansluiten bij o.a. M.A.G. of codegroen omdat ze enkele euro moeten betalen is het zeker en vast nodig dat er zo'n federatie word opgestart. Als er veel quadrijders zijn die willen aansluiten bij die federatie kan er wat bereikt worden. Het M.A.G beschikt niet over groot kapitaal om advocaten en dergelijke te betalen. En aangezien dat de meeste het vertikken om zich lid te maken zal het potje snel op zijn. Achter de invoerders zit meer kapitaal en heeft dan ook meer kans op slagen. Hoe meer groepen er iets willen ondernemen hoe verder we kunnen geraken. En indien de verschillende groepen willen samen werken zou het natuurlijk nog beter zijn. Maar ja M.A.G wil al niet samenwerken met Codegroen dus zijn we al goe bezig.
Voor die federatie moet je €20 lidgeld betalen.
Dus je kan of lid worden van code groen, van MAG of van deze federatie. Betalen doe je toch.

En eer je onzin begint te verkopen, het kapitaal van M.A.G. is veel hoger dan jij durft dromen. Aangezien je totaal geen idee hebt van het kapitaal van M.A.G. voor advocaten en dergelijke te betalen moet je geen onzin verkopen.

En wederom als invoerders iets willen doen, dan is het al verloren. Dat is in het verleden zo gebeurd met de moto's en zo is MAG ontstaan. Het heeft lang geduurd eer de invoerders van moto's doorhadden dat ze iets nodig hadden zoals M.A.G. als ze iets wilden bereiken.

En de reden dat M.A.G. niet meer wil samenwerken met Code groen is omdat in het verleden jammer genoeg door enkele mensen veel gebeurd is. (doodslag, schade aan voertuigen, diefstal)

Ik weet niet wie je bent libie, maar check de feiten even wil je.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
droophyke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 16:41

Re: Goed nieuws

Bericht door droophyke »

Dus de invoerders beginne aan iets waar van ze nu al weten dat het nie gaat lukke, aangezien het vroeger ook al niet is gelukt bij de moto's. Dan stel ik mij de vraag waarom zoude ze het nu dan doen en er geld in spenderen :?
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

Ergens moet je de invoerders wel begrijpen. Ze willen iets doen om hun klanten te helpen.
Het beste om dat te verwezelijken is door hun steun te geven aancode groen & M.A.G. en daarmee samenwerken.

Code groen is er voor het offroad gebeuren en M.A.G. voor het onroad.

Iedereen die winst haalt uit het al of niet blijven rijden van de quads zouden hun handen er af moeten houden. Maar net zoals bij de moto's zal het lang kunnen duren voor ze dat door hebben.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Goed nieuws

Bericht door JBX »

Wie heeft Febelquad opgericht? Ze hebben de steun van de invoerders, maar ik lees nergens wie het heeft opgericht. De website is geregistreerd op naam van QuadProtest.be en die is geregistreerd op naam van Active Quad Magazine.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

De man achter Active quad magazine: Andy.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Goed nieuws

Bericht door libie »

Geef eens een beetje meer uitleg aub. Codegroen bestaat nog niet zo lang, ik heb codegroen helpen uit de grond stampen.
Heb tijdens de vele vergaderingen niets van opgevangen. Ik ben lid van het M.A.G en heb ook gezegd dat ik wens te helpen waar het nodig is en waar ik kan, dus een woordje uitleg kan zeker geen kwaad.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

libie schreef:Geef eens een beetje meer uitleg aub. Codegroen bestaat nog niet zo lang, ik heb codegroen helpen uit de grond stampen.
Heb tijdens de vele vergaderingen niets van opgevangen. Ik ben lid van het M.A.G en heb ook gezegd dat ik wens te helpen waar het nodig is en waar ik kan, dus een woordje uitleg kan zeker geen kwaad.
Stuur me maar een mail (voorzitter@quad.mag.be) en ik geef je al de uitleg die je wilt.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Re: Goed nieuws

Bericht door Bulldog »

Het begint hier al just zoals in de 4x4 wereld.
Maar van alle verschillende comités enz oprichten waar je lid kan van worden.
Als je ze allemaal moet sponseren wordt het duur dus je moet gaan kiezen.
Onderling werken ze niet samen want ieder heeft zijn standpunten en ideeen.
En ondertussen is het kalf dat aan t verzuipen nog dieper aan t zinken.
Ik heb er geen probleem bij om lid geld te betalen maar dan aan 1 actie comité en niet aan een stuk of 5.
Dus mijn gedacht bundel ALLE krachten!!!!!!!!!!!!!

Mvg Davy.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Goed nieuws

Bericht door brutus »

Febelquad is de paraplu waaronder o.a. volgende merken zitten :

Polaris,Can Am,CFMoto,Philco,Suzuki,....
bvb
als je in 2010 een quad koopt bij een OFFICIELE dealer krijg je de lidmaatschap betaald voor een jaar vd verdeler

je kan enkel iets waarmaken als er onder andere genoeg kapitaal is en de invoerders betalen meer dan 20 euro ;)


codegroen is een dooie mus en MAG Quad is gebonden met handen en voeten aan MAG moto

sommigen vallen nu eenmaal te licht uit
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Goed nieuws

Bericht door cd_BE »

brutus schreef:Febelquad is de paraplu waaronder o.a. volgende merken zitten :

Polaris,Can Am,CFMoto,Philco,Suzuki,....
bvb
als je in 2010 een quad koopt bij een OFFICIELE dealer krijg je de lidmaatschap betaald voor een jaar vd verdeler

je kan enkel iets waarmaken als er onder andere genoeg kapitaal is en de invoerders betalen meer dan 20 euro ;)
codegroen is een dooie mus en MAG Quad is gebonden met handen en voeten aan MAG moto

sommigen vallen nu eenmaal te licht uit
Dat is dus eigenlijk identiek hetzelfde als M.A.G. Door de 10% zaken haal je je lidgeld er ook dik uit. Is goedkoper dan een quad te kopen. M.A.G. heeft kapitaal, en de connectie bij de politici door dat ze al jaren strijden voor de moto's. Wel een voordeel is dat er nu ook een screening is gekomen voor quads. Zo leer je eindelijk eens van professionele instructeurs met een quad rijden. Iets dat tot op heden nog niet kon.

Maar wederom dit draait om winst. Als je een quad koopt dan doen we iets voor u. Bij Code Groen & M.A.G. is het anders je hebt al een voertuig en hebt hulp nodig. Kom er bij en we doen SAMEN iets voor elkaar. Heel verschil.

Febelquad is een goed ding, maar is 5 of 6 jaar te laat. Dit zijn vijgen na pasen. De dealers kunnen beter samenwerken met code groen of met M.A.G. Vanaf dat de verkoop van quad begon te stijgen, had febelquad moeten ontstaan. Dan had je nu iets om op terug te vallen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie