Quad verbod

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
mr.bievers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mar, 2011 15:11

Quad verbod

Bericht door mr.bievers »

Hej iedereen ,

Moest dit bericht verkeerd geplaatst zijn mijn excuses hiervoor ....
Het zit zo ik ga morgen zien voor een quad ... maar ik woon in Maria ter heide Brasschaat ( Antwerpen dus )

Nu had ik gehoord over het quadverbod en men eigen suf gezocht op het internet maar nu kan ik er niets concreet over vinden ... ik lees namelijk veel tegenstrijdige dingen zoals.

Quad verbod enkel in de bebouwde kom / quad verbod in heel anwterpen
Quad verbod in gang / Quad verbod onwettig

Nu zou ik toch graag weten hoe het eigenlijk op dit moment gesteld is en of het ook de nog de moeite is om op dit moment een quad te kopen...

Ook heb ik op de website van M.A.G gaan zien maar omdat ik (nog) geen lid ben wordt het me niet duidelijk.

Hopelijk krijg ik wat positieve reactie's en kan ik met een gerust hart rondrijden Groeten
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Quad verbod

Bericht door Jazzy »

mr.bievers schreef:Moest dit bericht verkeerd geplaatst zijn mijn excuses hiervoor ....
Goed, we hebben veel categoriën maar ik dacht toch dat deze wel aardig opvallend was: Acties quad verbod Antwerpen en andere :)

Topic verplaatst...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
mr.bievers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mar, 2011 15:11

Re: Quad verbod

Bericht door mr.bievers »

Hej iedereen ,

Ik ben het is gaan navragen bij het politekantoor in brasschaat en die weten er zelf niets van ,
Tis in ieder geval niet in Brasschaat Dus niet in de provincie antwerpen veronderstel ik
whonofed
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 apr, 2011 04:47

QUADFORUM BENELUX • Plaats een reactie

Bericht door whonofed »

mr.bievers schreef:Moest dit bericht verkeerd geplaatst zijn mijn excuses hiervoor ....

!!!!!!!!!!!!!!:(
mr.bievers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mar, 2011 15:11

Re: QUADFORUM BENELUX • Plaats een reactie

Bericht door mr.bievers »

whonofed schreef:
mr.bievers schreef:Moest dit bericht verkeerd geplaatst zijn mijn excuses hiervoor ....

!!!!!!!!!!!!!!:(
Dus dit is jou eerste post ? :applaus:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: QUADFORUM BENELUX • Plaats een reactie

Bericht door tjobbie »

mr.bievers schreef:
whonofed schreef:
mr.bievers schreef:Moest dit bericht verkeerd geplaatst zijn mijn excuses hiervoor ....

!!!!!!!!!!!!!!:(
Dus dit is jou eerste post ? :applaus:
interressant onderwerp :idea:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ghostrider82
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 07 nov, 2010 18:13
Locatie: Brecht

Re: Quad verbod

Bericht door Ghostrider82 »

hey , ik ben zelf van st-job en rij alle kanten uit met de quad.
nog nooit problemen gehad.
ben van de week nog bij u door het dorp gekomen , en reed even vrolijk achter onze vrienden met de blauwe streep.
daarna stond ik er naast aan de lichten , ze bekenen me zelfs nog niet.

gewoon een beetje normaal doen en dan laten de mannen u gerust. :crosser:
Kate
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 16:17
Locatie: Sint-Truiden

Re: Quad verbod

Bericht door Kate »

een quad is een voertuig gelijk een ander, ik vind niet dat ze zoiets ergens zouden mogen verbieden.
Wat ze wel eens gaan mogen verbieden zijn die stom boeren met hun tractors die smorgens en savonds in de spits het hele verkeer ophouden! :x
"I'd Rather Be Hated For Who I Am, Than Loved For Who I Am Not."
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Quad verbod

Bericht door den eddy »

Kate schreef:een quad is een voertuig gelijk een ander, ik vind niet dat ze zoiets ergens zouden mogen verbieden.
Wat ze wel eens gaan mogen verbieden zijn die stom boeren met hun tractors die smorgens en savonds in de spits het hele verkeer ophouden! :x
Ik vind dat soms ook hinderlijk. Maar een tractor is ook een voertuig zoals een ander, die man met ook zijn werk kunnen doen. Verdraagzaamheid moet van twee kanten komen. :wink:
A motorcycle is God's gift to mankind
Kate
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 16:17
Locatie: Sint-Truiden

Re: Quad verbod

Bericht door Kate »

den eddy schreef:
Kate schreef:een quad is een voertuig gelijk een ander, ik vind niet dat ze zoiets ergens zouden mogen verbieden.
Wat ze wel eens gaan mogen verbieden zijn die stom boeren met hun tractors die smorgens en savonds in de spits het hele verkeer ophouden! :x
Ik vind dat soms ook hinderlijk. Maar een tractor is ook een voertuig zoals een ander, die man met ook zijn werk kunnen doen. Verdraagzaamheid moet van twee kanten komen. :wink:
1: een tractor kan nooit/zelden de snelheid rijden dat er mag gereden worden dus hindert enorm, ze moeten trouwens op hun veld werken en niet op de snelweg!
2: er zijn teveel arrogante boeren die zorgen dat je ze niet kan voorbij steken en u enorm hingeren als je hun probeert in te halen

En dan moet ik verdraagzaam zijn? Respect moet ook van 2 kanten komen! :chagarijn:
Tegen boeren die u niet hinderen en die soms zelfs wat aan de kant gaan dat je hun zonder probleem voorbij kan heb ik absoluut niks, maar er zijn er spijtig genoeg hier héél veel andere..
"I'd Rather Be Hated For Who I Am, Than Loved For Who I Am Not."
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Quad verbod

Bericht door den eddy »

Als ik uw redenering even projecteer op de quads: Er zijn ook quadrijders die op een arogante en respectloze manier met hun voertuig rijden, ... Dus dan mag de globale bevolking ook onverdraagzaam zijn tegenover alle quadrijders?
Laatst gewijzigd door den eddy op do 25 aug, 2011 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quad verbod

Bericht door Jeroen1991 »

Eddy heeft een punt, wij hebben ook cowboys.
En de boeren moeten nu eenmaal voor hun inkomen kunnen zorgen...
Btw Kate, zag ik op de foto van jou quads geen boerderij? :p
Yamaha Raptor 660R!
Kate
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 16:17
Locatie: Sint-Truiden

Re: Quad verbod

Bericht door Kate »

Jeroen1991 schreef:Eddy heeft een punt, wij hebben ook cowboys.
En de boeren moeten nu eenmaal voor hun inkomen kunnen zorgen...
Btw Kate, zag ik op de foto van jou quads geen boerderij? :p
neen dat is geen boerderij :)
Maar woon wel in een dorp waar veel boerderijen zijn, enfin....gewone mensen die een boerderij gekocht hebben om er te wonen, echte boeren bijna niet meer :)
"I'd Rather Be Hated For Who I Am, Than Loved For Who I Am Not."
Robin95
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 689
Lid geworden op: wo 08 jun, 2011 18:35
Locatie: Wellen

Re: Quad verbod

Bericht door Robin95 »

hoe wil je dan dat de boeren aan hun velden geraken? als iedereen zou praten gelijk jij kate(niets persoonlijk) zouden we geen patatten meer kunnen eten omdat de boeren niet aan hun veld geraken, ze kunnen een tractor nu eenmaal niet opplooien en in een zak steken
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Quad verbod

Bericht door Kev006 »

Kate schreef:
den eddy schreef:
Kate schreef:
1: een tractor kan nooit/zelden de snelheid rijden dat er mag gereden worden dus hindert enorm, ze moeten trouwens op hun veld werken en niet op de snelweg!
2: er zijn teveel arrogante boeren die zorgen dat je ze niet kan voorbij steken en u enorm hingeren als je hun probeert in te halen

En dan moet ik verdraagzaam zijn? Respect moet ook van 2 kanten komen! :chagarijn:
Tegen boeren die u niet hinderen en die soms zelfs wat aan de kant gaan dat je hun zonder probleem voorbij kan heb ik absoluut niks, maar er zijn er spijtig genoeg hier héél veel andere..
- excuseer, maar die landbouwer MAG zelfs niet harder gaan rijden of hij krijgt een boete waarmee je makkelijk een aantal quads kan kopen. Die traktoren kan men makkelijk 70/80km/u laten rijden, maar dat is net als bij vrachtwagens (90) gelimiteerd tot 40km/u !
- Op een snelweg mag die trekker helemaal al niet komen, en daar ga je ze ook niet zien.
- Als ze niet op de baan mogen komen, hoe gaat die landbouwer dan z'n veld bewerken ?
- en met zo'n machines even aan de kant gaan is ook nog niet altijd van zelfsprekend hoor !! (Dan moet je er zelf maar eens mee gaan rijden, dat weet je wat het is)

Je moet niet praten over iets waar je niets vanaf weet. Die boeren hebben nog vele meer regeltjes van de staat gekregen !!! geloof mij !

En als je er zo over praat vrees ik dat de verdraagzaamheid ook ver zoek is.

Dit probleem van het quadverbod is enkel te wijten aan de politiek volgens mij...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Plaats reactie