Interesting ivm verbodsbord..

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "

Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?
En moeten dus geen rekening houden met het verbodsbord? :p
Yamaha Raptor 660R!
blackbusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 05 jan, 2011 14:27

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door blackbusa »

haha heel geestig en goed plan
maar denk niet da we er zoo simpel vanaf komen
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Lazii »

Ik denk wel dat met die beschrijving we onder de verplichting van de beschermende kledij uitvallen. Want die is toch enkel voor een motor en geen motorvoertuigen?
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door den eddy »

Normaal geldt dat niet voor quad, enkel voor moto's.
Beschermende kledij :lol: :roll: Die vest met lange mouwen en lange broek zullen niet veel meer helpen, dan in zomerkledij rondrijden.
Dit is nog eens een bewijs dat Belgie geleid wordt door incompetente ministers. :bier:
Laatst gewijzigd door den eddy op zo 26 jun, 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

hope so, ik rij graag in men tshirtje in de zomer.. :p
Yamaha Raptor 660R!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door den eddy »

Jeroen1991 schreef:hope so, ik rij graag in men tshirtje in de zomer.. :p
Dan hoop ik voor u dat je nooit een ongeval hebt. Tijdens mijn ongeval enkel mijn sleutelbeen gebroken, maar ik mag er aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder mijn beschermende kledij. :shock:
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

den eddy schreef:
Jeroen1991 schreef:hope so, ik rij graag in men tshirtje in de zomer.. :p
Dan hoop ik voor u dat je nooit een ongeval hebt. Tijdens mijn ongeval enkel mijn sleutelbeen gebroken, maar ik mag er aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder mijn beschermende kledij. :shock:
Liever meteen dood dan persoonlijk gezien (no hard feelings), ik houd niet zo van pijn :p
Maar ik ga nog wel beschermende kledij aanschaffen hoor... Ben aan het sparen.. :D
Suggesties?
Yamaha Raptor 660R!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door den eddy »

Zonder vest ging ik niet dood zijn hoor. :p Maar misschien was mijn schouder verbrijzeld, derdegraads brandwonden, ...
Je kunt kiezen tussen leder of textiel. Qua ultieme veiligheid is leder nog altijd het beste. Als eerste outfit had ik een overjaarse textielvest, crossbroek (eventueel met losse kniebeschermers, want deze voorkomen serieuze brandwonden), crosslaarzen en enduro handschoenen. Kijk ook niet enkel naar de prijs/design. Net zoals bij quad's betaal je voor kwaliteit. Voor kledij is dit bijvoorbeeld de dikte van de beschermlagen, dubbele naden, ...
kijk eens op fc-moto.de, heb er zelf wel geen ervaring mee.

Zweet kun je afwassen, een wonde niet. :bier:
A motorcycle is God's gift to mankind
zw@rt£ P@nt£r
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: do 26 mei, 2011 09:54
Locatie: Millen (Riemst)
Contacteer:

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door zw@rt£ P@nt£r »

Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "
Dus: ik met mijn Bugy (Side by side) val dus ook niet onder deze wetgeving :) en moet dus ook geen rekening houden met deze platen :lol:

Bedankt Etienne voor deze omschrijving en ik ga rustig door met rondtouren op de weg.
het was wel "even afwachten", maar nu ik dit lees is het "blij rondrijden"
Vriendelijke Collegiale groeten, Zw@rt£ P@nt£r :quad:
Arx-17
Quadrider
Quadrider
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 20 dec, 2010 18:46
Locatie: Nieuwkoop

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Arx-17 »

Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "

Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?
En moeten dus geen rekening houden met het verbodsbord? :p
Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

zw@rt£ P@nt£r schreef:
Dus: ik met mijn Bugy (Side by side) val dus ook niet onder deze wetgeving :) en moet dus ook geen rekening houden met deze platen :lol:

Bedankt Etienne voor deze omschrijving en ik ga rustig door met rondtouren op de weg.
het was wel "even afwachten", maar nu ik dit lees is het "blij rondrijden"
Als ik jou was..: " :D "
Yamaha Raptor 660R!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

Arx-17 schreef:
Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "

Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?
En moeten dus geen rekening houden met het verbodsbord? :p
Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.

Dat lijkt me sterk, want ondanks hoe je voertuig is ingeschreven, klopt het nog steeds aan de beschrijving eigenlijk...
Maar doe je best, wie weet lukt het :p
Yamaha Raptor 660R!
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 15:47
Locatie: Limburg (BE)

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door zati »

Jeroen1991 schreef:
Arx-17 schreef:
Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "

Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?
En moeten dus geen rekening houden met het verbodsbord? :p
Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.

Dat lijkt me sterk, want ondanks hoe je voertuig is ingeschreven, klopt het nog steeds aan de beschrijving eigenlijk...
Maar doe je best, wie weet lukt het :p
Ik heb daar nog wat over zitten na te denken. In de beschrijving van Schouppe staat duidelijk "geconstrueerd voor onverhard terrein", maar aangezien er geen enkel document is waarmee ze kunnen bewijzen dat een quad gemaakt is voor onverhard terrein kunnen ze enkel verder gaan op basis van de kenmerken van je quad op het moment dat ze je tegenhouden, met name crossbanden. Verder nog, een gehomologeerde quad is volgens attest van homologatie bewijsbaar dat hij geconstrueerd/omgebouwd is voor de weg. Lijkt mij dat Schouppe een zware fout heeft gemaakt in zijn beschrijving.

edit: Na nog wat meer artikels te lezen voelde ik me verplicht het woord "idioot" weg te halen want ben op verschillende plaatsen tegengekomen dat het bord bedoeld is om het algemeen verbod van steden zoals Antwerpen en Brussel aan banden te leggen. Wie weet, misschien heeft de kerel dat "geconstrueerd voor onverhard terrein" er wel met bewuste reden in gezet.
Laatst gewijzigd door zati op zo 10 jul, 2011 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

ok, we hebben heel wat punten..
wie betaalt de advocaat bij de eerste overtreding tegen het verbodsbord? :p
Yamaha Raptor 660R!
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door petern »

bij alle Yamaha modellen staat ( dus ook raptors) dat het gaat om een ATV. :|
De procureur zal u dat wel duidelijk maken in de uitnodiging of op zitting :(
Plaats reactie