Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7542
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Jazzy » vr 23 dec, 2016 10:29

Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.

Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
'De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450

Mellema ICT

ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 425
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: RE: Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor ukachitalu » vr 23 dec, 2016 11:46

Jazzy schreef:Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.

Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.

Dit heb ik ook uit heel wat hoeken gehoord,starre achteras in de ban, maar hier zitten meer addertjes onder het gras namelijk dat ze die dingen actief van de weg willen houden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor banshee03 » zo 25 dec, 2016 04:11

dit heb ik dus al eerder vermeld,en toen geloofde men mij niet.....

het zit zo ik ga nu even een voorbeeld gebruiken ivm de euro4 norm die in 2017 in werking treedt!
door de euro 4 norm sneuvelen er 2 enduro motoren,en dat is de ktm 125 exc en 200 exc.
dit betekend dat de enduro versie dus verleden tijd is van die 2 modellen,echter betekent dit weer dat de sx (cross) de 125er er gewoon wel is,echter alleen niet meer op kenteken te krijgen en als enduro versie,natuurlijk weet men dat dit heel makkelijk te omzijlen is allemaal maar dat doet er even niet toe.

de sportquads gaan in de toekomst gelijk blijven,echter gaat het dus voor niewe sportquads vanaf dat de wet in werking treedt!
dit houdt in dat ze dus niet meer als straat legaal te krijgen zijn,maar natuurlijk wel als pure cross atv.

alle overige sport quads die ongeacht de jaren 80 tot de laatste dag van wanneer de niewe wet in werking treedt,blijven ongewijzigd,en blijven hun hommolagatie en plaat behouden.
deze voertuigen zijn voor de inwerking treding van de niewe wet en vallen hier niet onder!
maar onder de oude regels zoals we ze die nu kunnen.

wat betekend dit voor in de toekomst, dat de quad anno nu met kenteken grof geld waard gaat worden, en al zeker de modellen die nu al erg schaars zijn en een icoon status hebben.

de overige quads die op de markt komen,na de niewe wet intreding zullen dus nooit meer de quads zijn zoals men ze anno nu kan en zullen dus aan alle niewe eisen moeten voldoen vanaf de fabriek uit.

en zeg nouw eerlijk,wie wil dat ? dat is geen quad rijden meer wetend dat een blaster 200cc een raptor dan finaal het licht uit de ogen trekt en nog voorbij rijd ook op top,en dan zullen we de rest maar besparen.

vfroemer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 12 aug, 2016 19:58
Locatie: België

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor vfroemer » zo 25 dec, 2016 10:36

Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.

Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Nog geen eigenaar van een quad.

Gebruikersavatar
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2185
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan
Contacteer:

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor SlOoT » di 27 dec, 2016 08:34

vfroemer schreef:
Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.

Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.


Dit zou goed kunnen kloppen, ze noemen het in nederland een "einde serie regeling".
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.

banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor banshee03 » ma 02 jan, 2017 00:50

dit geld inderdaad in nederland,maar de rest zal wel spoedig volgen dan.
de wet zelf is stilletjes in duitsland ingeluisd.

maar ik las van die sportquads en kenteken is dit voor de sportquads in de toekomst gericht?
want een sportquad van nu die gekeurd is en een kenteken heeft kun je dus niet zomaar van de weg halen of überhaupt verbannen,dat is onmogelijk namelijk.

Gebruikersavatar
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7542
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Jazzy » ma 02 jan, 2017 08:53

Dit hele topic gaat over de toelatingseisen van quads die op kenteken moeten komen. Als een quad al een kenteken heeft dan verandert er niets. Een T Ford hoeft ook niet opeens voorzien te worden van ABS en airbags. :)
'De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450

Mellema ICT

vfroemer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 12 aug, 2016 19:58
Locatie: België

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor vfroemer » ma 02 jan, 2017 11:02

vfroemer schreef:
Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.

Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.

Weet iemand of deze specifieke regel ook in België geldt?
Nog geen eigenaar van een quad.

Gebruikersavatar
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7542
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Jazzy » ma 02 jan, 2017 11:22

Tenzij je fabrikant, importeur of dealer bent maakt dat verder niet zo veel uit. Dat is meer hoe ze praktisch omgaan met de bestaande typegoedkeuringen op het moment dat de eisen veranderen. Of is dat niet wat je bedoelde?
'De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450

Mellema ICT

Bliblablub
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Bliblablub » za 04 feb, 2017 18:13

Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.

Gebruikersavatar
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7542
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Jazzy » za 04 feb, 2017 19:15

Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.

Gaat om België denk ik?
'De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450

Mellema ICT

Bliblablub
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Bliblablub » za 04 feb, 2017 19:50

Jazzy schreef:
Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.

Gaat om België denk ik?

Jeps idd

Bliblablub
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Bliblablub » za 04 feb, 2017 21:30

Veranderd er veel? Met andere woorden is het intressznt van dit jaar nog ene te kopen? Of maakt het niet zoveel uit

michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor michelpet » za 04 feb, 2017 23:15

als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.
let niet op me taal ben woord blind aub.

Bliblablub
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Berichtdoor Bliblablub » zo 05 feb, 2017 14:57

michelpet schreef:als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.

Zou het dan intressant zijn om nu een nieuwe te kopen?


Terug naar “Acties quad verbod Antwerpen en andere”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten