Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jawi »

Hallo ik ben Willem uit de omgeving van Nijmegen en heb een paar dagen terug een Raptor 700 uit 2008 aangeschaft. Dit is ook mijn eerste quad. Heb al een paar dagen lekker rond gereden met crossbanden en ben het gezoem inmiddels wel beu haha dus ga er spoorverbreders en een setje straat velgen met banden onder gooien. En hoop ook dat iemand me wat advies kan geven wat de beste optie is voor velg maat en banden. Zit zelf te denken aan zo'n soort setje als aangeboden door Quadtuning Zeist met stryder bandjes. Qau verbreding zat ik aan zoiets te denken is dit een beetje kwaliteit? en het is denk ik het beste om voor en achter gelijk te houden toch?

http://www.quadtuning.nl/wiel-verbreder ... -45mm.html

En voor velgen en banden had ik dit ong. zoiets in gedachten alleen ben ik bang dat het voor wat aan de brede kant is voor velg en band wat denken jullie?

http://www.quadtuning.nl/bandvelg-sets/ ... -1012.html

Met crossbanden had ik trouwens ook last van enorme trillingen boven de 90/100 kmpu :P en hij trekt wat naar rechts met wheelie maar denk dat het te maken heeft met productie fout in banden of ongelijke slijtage. heb de spanning gelijk rond om.
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Patje88NL »

Welkom op het forum!

Qua breedte voor en achter merk je niet zo veel van als het wat verschillend is. Alleen vind het zelf persoonlijk mooier als het een beetje gelijk is.
En ik rij zelf voor ook met 8x10 velgen en achter op dit moment nog 10x10. Zelf vind ik het goed rijden deze set. Alleen ik heb mijn vertanding van de quad wel aangepast, want de omtrek is kleiner ten opzichte van crossbanden
boelie
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1431
Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
Contacteer:

Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door boelie »

Welkom. Het trekken naar 1 kant met een wheelie komt doordat er druk verschil in je bandenspanning zit

Je spacers zou ik wel in een andere steekmaat kopen 4x115 en 4x156
Anders gaan ze niet passen

Raptor 660
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jawi »

Ja ik heb alle druk in de banden gelijk gezet maar op de een of andere manier doet hij het als nog..
is het ook normaal dat boven de 90 met crossbanden bijna niet te doen is? hij gaat dan echt een soort van stuiteren en heel hard trillen aan het stuur.
arjen1998
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 07 dec, 2015 14:41

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door arjen1998 »

Ik denk het niet. Ik rij zelf met de 4 originele crossbanden op mn 700 maar tot en met de topsnelheid van ongeveer 125 trilt het stuur niet en kan ik me ook niets bedenken wat me ooit is opgevallen bij die snelheid. Misschien dat er idd iets met de banden, of een kleine slag in de velg? Of niet goed uitgelijnd? Zijn ongetwijfeld mensen die de mogelijke oorzaken weten hier :)
Blauw zwarte Raptor 700 '12
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jawi »

heb een splinternieuwe crossband gekregen van de winkel waar mijn quad gekocht is. en heb een set douglas velgen met spearz banden gekocht. hopen dat het nu is opgelost met de crossband en ben benieuwt hoe de straat set rijd!
arjen1998
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 07 dec, 2015 14:41

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door arjen1998 »

Ja daar ben ik ook benieuwd naar want heb zelf nog geen straatbanden maar overweeg het. En 1 nieuwe crossband? Tis vaak verstandiger om 2 dezelfde eronder te hebben met gelijke slijtage dacht ik
Blauw zwarte Raptor 700 '12
AeroWolf
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 12 feb, 2017 15:04
Locatie: Dendermonde (BE)

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door AeroWolf »

Banden inderdaad altijd per as vervangen, of het nu straat of cross is, auto's of quads.
2 hoofdregels:
- Altijd zelfde merk en type per as
- Altijd tesamen vervangen per as

Als je dat niet doet, kunnen je problemen gaan van "een ongemakkelijk rijgevoel" tot ongelijke slijtage, verminderde grip, trekken naar één kant, slechte wegligging, ...
Allemaal zaken die je niet wilt als het er plots op aankomt.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jawi »

heb mijn raptor bij een winkel gekocht een paar dagen terug en toen waren er nieuwe achterbanden opgekomen dus die waren nog niet versleten aangezien ik nog niet veel gereden had. dus 1tje vernieuwt ivm hoogte slag. en heb gelijk een licht gebruikt setje douglas red label velgen met maxxis spearz banden erbij gekocht. gebruiken mensen locktide met het monteren van deze velgjes of bepaalde aanhaal momenten of gewoon de moment sleutel in de arm gebruiken?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jason McCoy »

Gewoon vast is vast. Geen loctite gebruiken. Is echt niet nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Even voorstellen en advies gevraagd ( RAPTOR 700 )

Bericht door Jawi »

Wegbanden zijn alweer weg vond er toch niks aan om zo rond te rijden.. Vind het niet hard genoeg gaan om er enkel mee op de weg te rijden en word snel saai naar mijn idee. af en toe een rondje is leuk maar voor de rest ga ik liever een beetje crossen en dijk op en af en gewoon wat rond struinen offroad
Plaats reactie