we stellen ons voor

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
peeisoke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 jun, 2017 18:19
Locatie: Dordogne

we stellen ons voor

Bericht door peeisoke »

ik ben Patrick, oorspronkelijk uit Nederland maar momenteel woonachtig in Frankrijk departement Dordogne en heb 3 weken geleden mijn eerste quad gekocht een tgb target 550 irs uit 2010
door mijn collega ben ik een quad gaan aanschaffen, eerst mee geweest met hem en vrienden, en was meteen verkocht
daarna was voor mij de vraag wat voor soort quad gaat het worden
mijn collega heeft een yamaha bruin de andere zijn polaris schramblers
ben me gaan verdiepen in de wereld van de quad, welke modellen zijn er,ook veel op dit forum gezocht naar antwoorden op mijn vragen, advertenties bekijken voor de prijzen en modellen.
dan zag ik weer een leuk model, meteen op het forum kijken of er iets over gezegd word.
ik denk dat ik er zo`n maand of 3, 4 mee bezig ben geweest voor ik mijn quad heb gekocht
mijn eerste idee was om een soort gelijk model als de yamaha bruin te kopen dus een Utility Quad
adviezen van collega en vrienden waren minimaal 500cc en niet meer dan 5 a 6000 kilometer op de teller
ik had het idee om er 2500 euro aan uit te geven aangezien ik momenteel ook midden in een verbouwing zit en er nog kosten komen voor het huis, dan is het wel leuk zo`n quad maar mijn huisvesting vind ik belangrijker.
langzaam ontstond er een idee wat ik graag zou willen en had me op de tgb blade gefocust.
de prijs die ik er aan wilde uitgeven werd al wat hoger aangezien je dan toch wat nettere quad kunt kopen
ik ben toen gaan kijken bij een tgb dealer en daar stonden tgb quads helaas voor reparatie en niet te koop
ik kon daar wel voor het eerst de modellen goed zien, zeg maar in het echt want dat is toch anders dan op je beeldscherm
en zag daar een target en een blade naast elkaar staan, en wist toen meteen, het word een target
met de verkoper gesproken, die vertelde me dat ik toch wel voorzichtig moest zijn met het aanschaffen van een quad bij een particulier
zoek prijs ondertussen opgelopen boven de 4000 euro. na een paar advertenties te hebben bekeken zag ik hem staan op de foto, bij 2 oude auto`s met een doeken eroverheen, ik dacht dat is iemand die netjes met zijn spullen omgaat
na contact te hebben gemaakt met de verkoper en met mijn cheque de banque op zak van 3700 euro
ben ik hem gaan halen 3 uur rijden heen en weer terug
ik zal binnenkort foto`s plaatsen
ondertussen de quad opgepoetst voor zover dat nog nodig was.
ik ben schilder van beroep, dus kon het niet laten om de velgen, uitlaat en nog wat dingetjes te spuiten om er toch een beetje mijn eigen draai aan te geven en de puntjes op de i te zetten
word al toegelachen, en ze vragen me of de quad nog wel vies mag worden
de omgeving is hier ideaal om quad te rijden er zijn hier oneindig veel routes die je hier kunt rijden en die beginnen echt letterlijk in de achtertuin dus zou gek zijn als ik daar geen gebruik van maak
ik weet tgb is geen a merk, maar voor wat ik er mee doe en mijn budget is het prima en ben er heel blij mee
AeroWolf
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 12 feb, 2017 15:04
Locatie: Dendermonde (BE)

Re: we stellen ons voor

Bericht door AeroWolf »

Zo, da's nu nog eens een intro!

A-merk of niet, als je je quad goed onderhoud heb je overal evenveel plezier aan.
Ik kijk al uit naar de foto's!
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
arjen1998
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 07 dec, 2015 14:41

Re: we stellen ons voor

Bericht door arjen1998 »

Dat is nog eens een voorstelronde inderdaad. :buig:

Als je alleen de natuur in gaat zonder hele gekke dingen te doen, dan is een tgb, wat een prima merk is, voldoende en zonder twijfel ontzettend vermakelijk. Welkom! :)
Blauw zwarte Raptor 700 '12
peeisoke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 jun, 2017 18:19
Locatie: Dordogne

Re: we stellen ons voor

Bericht door peeisoke »

bedankt voor de reactie`s
aangezien ik nog een beginneling ben, doe ik zeker nog geen gekke dingen en dat zal waarschijnlijk ook wel blijven
ik kan de groep nu niet bijhouden als je hun eigen tempo rijden
maar gelukkig houden ze rekening met me en weten ze dat ik het beter rustig aan kan doen, om zo meer vertrouwen in mijzelf en de quad te krijgen en langzaam het tempo opvoeren
een van hen doet aan wedstrijden, dan merk je toch wel dat je een rookie bent
zal van het weekend proberen foto`s proberen te regelen
peeisoke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 jun, 2017 18:19
Locatie: Dordogne

Re: we stellen ons voor

Bericht door peeisoke »

hier wat foto`s van mijn quad
als het lukt om ze te plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie