Mud

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
mud
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 01:55

Mud

Bericht door mud »

Boys (and girls), zal me hier maar even netjes voorstellen zoals het hoort.
Mijn naam is Hans en ben momenteel 52 lente's jong, woonachtig net onder Eindhoven in de bosrijke Brabantse Kempen. Afgelopen week de knoop door gehakt en een 2013 Polaris XP 900 RZR aangschaft, hierover later meer.
Een stukje voorgeschiedenis van mij, in mijn jonge jaren enduro's gereden met de motor (KTM), na jaren overgestapt naar de 4X4 auto's waarmee ik diverse evenementen/roadbooks reed in binnen en buitenland ( UK-Belgie-Duitsland-etc). Een hele mooie tijd gehad maar uiteindelijk overgestapt naar het racen met auto's op het circuit (adrenaline!!!), ontzettend gaaf maar na een paar jaartjes kwam het besef dat het kostentechnisch echt nergens over gaat, wie de diepste zakken heeft rijd simpelweg vooraan. De boel dus maar verkocht en dat hoofdstuk afgesloten.........................dat dacht ik dus.
Het bleef kriebelen en dacht regelmatig terug aan de tijd dat ik nog voor relatief weinig geld bakken met lol beleefde in de modder en de natuur. Mis de snelheid van het circuit ook dus zocht een manier om dit enigzins (betaalbaar) te combineren. Was eigelijk op zoek naar een dikke quad (Can-Am 1000 outlander) maar betrapte mezelf er toch elke keer weer op dat ik bij de diverse dealers/handelaren met een scheel oog naar de SSV's stond te loeren (iets met leeftijd en een dakje boven je hoofd denk ik). De F#CK ermee, gewoon plannen wijzigen en dan maar voor zo'n "ding" gaan. Een koop was snel gesloten. Heb het "ding" nog niet opgehaald maar dat gaat één dezer dagen wel gebeuren. De Polaris heeft in 2014 de Libya rally gereden en is daarvoor ook opgebouwd (misschien kent iemand 'm hier?). De specifieke aanpassingen zal ik binnenkort wel gaan ontdekken want het is m'n bedoeling dat "ding" eerst eens voor een groot gedeelte uit elkaar te draaien en aan een technische inspectie te onderwerpen (lagers-bussen-riem-etc.). Ik weet graag waar ik mee op pad ga. Voor advies betreft voertuig specifieke controle (pijn)punten sta ik absoluut open zodat ik niet zelf nog een keer het wiel uit hoef te gaan vinden, roept U maar. De bedoeling is dadelijk weer (roadbook)ritten te gaan rijden en dan het liefst in groepsverband zoals jullie hier ook wel doen, ik sluit me graag aan, gezellig. Voertuig is gekentekend en ik heb een trailer dus wat houd me tegen. Wil dit allemaal het liefst combineren met mijn vriendin (pas 30 jaar samen dus nog in de gewennings-fase) of dochter. Zal hier of in een ander topic wel een verslagje bij gaan houden.

Hieronder een foto van de Polaris tijden de Libya-Rally in 2014.

Afbeelding
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: Mud

Bericht door michelpet »

welkom.
let niet op me taal ben woord blind aub.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Mud

Bericht door WJB#222 »

welkom op het forum
toevallig bij bartspowersports gekocht?
dan heb ik er 2 weken geleden ofzo idd naar gekeken zag er indrukwekkend uit
ik hou het voorlopig bij de sport quads haha :bier:
2017 raptor 700 SE
mud
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 01:55

Re: Mud

Bericht door mud »

Dank voor het welkom heten, deze komt (bij mijn weten) niet van Bartspowersports af. Sport quads zijn ook heel erg gaaf, je hebt meer mogelijkheden tot het rijden van georganiseerde offroad ritten (KTM-dag, Handel etc.) waar SSV's vaak niet welkom zijn ivm de afmetingen en het in de weg rijden van de motoren. :bier:
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Mud

Bericht door java »

Welkom! Er zijn geregeld mensen die op via Facebook wat regelen. Onderen andere in de Facebook groep van het forum maar ook in 4x4 quad benelux, zo zijn er nog wat meer.

Fustenau lijkt mij ook wel een mooie plek voor u.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Afbeelding
mud
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 01:55

Re: Mud

Bericht door mud »

java schreef:Welkom! Fustenau lijkt mij ook wel een mooie plek voor u.
(y)
mud
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 01:55

Re: Mud

Bericht door mud »

Hij staat intussen thuis, sinds onderstaande foto al diverse mod's aangebracht (halve voorruit, spiegels, etc.).

Afbeelding
mud
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 01:55

Re: Mud

Bericht door mud »

Intussen al de nodige kilometers gemaakt in zowel het binnen- als buitenland. Gaat als de brandweer en (bijna) niet kapot te krijgen. De betrouwbaarheid valt of staat wel door regelmatig onderhoud maar dat is ook hobby.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie