Hallo,
Ik ben Ruud en ik woon in Winterswijk en rij een keer in de week via Duitsland naar het werk op mijn DS650 uit 2003, ritje van ruim 25 km. Tijdje geleden met vrouwlief achterop dagtripje naar Haltern (D) gedaan, 160 km.
Eerste quad was een SMC Kreidler 170, geïmporteerd uit Duitsland.
DS650 heb ik nu een paar maanden. Tandwielen, ketting, wiellagers, stuurkogels, fuseekogels boven en onder, banden, vloeistoffen, filters etc vervangen. Uitgelijnd, klepspeling gecheckt, bougietjes, bougiekapjes, koppelingskabel, accu vervangen. Bagagedragertje gemonteerd (iets groter dan standaard, met opbergkoffertje voor gereedschap). Tank, benzineslangetjes, kraantje, carburateur (ultrasoon) gereinigd, afgesteld. Beetje gelast aan uitlaatbevestiging, lekkende uitlaatpakking vervangen, nieuw dempingsmateriaal in de demper gestopt. Tweede setje wielen erbij gekocht voor in de modder. Stuurdempertje er opgezet. Rijdt nu prima zo.
nog even voorstellen - Bombardier DS650
nog even voorstellen - Bombardier DS650
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170
Eerste quad SMC Kreidler 170
Re: nog even voorstellen - Bombardier DS650
Super ding ...bevalt ie een beetje?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: nog even voorstellen - Bombardier DS650
Blijft mooi zo'n DS!
Stuurdemper is waarschijnlijk om het nerveuze gedrag op de weg te verbeteren. Wat een betere oplossing is is verstelbare bovenste draagarmen monteren. Je kunt de voorwielen dan meer naloop geven. (Bovenste fuseekogel naar achteren). Dat is echt een wereld van verschil! Dan kun je met 1 hand aan het stuur rijden zonder problemen.
Stuurdemper is waarschijnlijk om het nerveuze gedrag op de weg te verbeteren. Wat een betere oplossing is is verstelbare bovenste draagarmen monteren. Je kunt de voorwielen dan meer naloop geven. (Bovenste fuseekogel naar achteren). Dat is echt een wereld van verschil! Dan kun je met 1 hand aan het stuur rijden zonder problemen.