nog even voorstellen - Bombardier DS650

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
ruud00000
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 sep, 2017 18:07

nog even voorstellen - Bombardier DS650

Bericht door ruud00000 »

Hallo,

Ik ben Ruud en ik woon in Winterswijk en rij een keer in de week via Duitsland naar het werk op mijn DS650 uit 2003, ritje van ruim 25 km. Tijdje geleden met vrouwlief achterop dagtripje naar Haltern (D) gedaan, 160 km.

Eerste quad was een SMC Kreidler 170, geïmporteerd uit Duitsland.

DS650 heb ik nu een paar maanden. Tandwielen, ketting, wiellagers, stuurkogels, fuseekogels boven en onder, banden, vloeistoffen, filters etc vervangen. Uitgelijnd, klepspeling gecheckt, bougietjes, bougiekapjes, koppelingskabel, accu vervangen. Bagagedragertje gemonteerd (iets groter dan standaard, met opbergkoffertje voor gereedschap). Tank, benzineslangetjes, kraantje, carburateur (ultrasoon) gereinigd, afgesteld. Beetje gelast aan uitlaatbevestiging, lekkende uitlaatpakking vervangen, nieuw dempingsmateriaal in de demper gestopt. Tweede setje wielen erbij gekocht voor in de modder. Stuurdempertje er opgezet. Rijdt nu prima zo.

Afbeelding
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170 :buig:
setb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 48
Lid geworden op: di 31 mei, 2011 21:51
Locatie: Zaancity

Re: nog even voorstellen - Bombardier DS650

Bericht door setb »

Super ding ...bevalt ie een beetje?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: nog even voorstellen - Bombardier DS650

Bericht door Paul Snip »

Blijft mooi zo'n DS!

Stuurdemper is waarschijnlijk om het nerveuze gedrag op de weg te verbeteren. Wat een betere oplossing is is verstelbare bovenste draagarmen monteren. Je kunt de voorwielen dan meer naloop geven. (Bovenste fuseekogel naar achteren). Dat is echt een wereld van verschil! Dan kun je met 1 hand aan het stuur rijden zonder problemen.
Plaats reactie