Nieuwe potentiele quadrijder

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
Boggles
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 sep, 2019 21:09

Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Boggles »

Hallo allemaal, ik ben 28 jaar (1.83m) en zit te denken om een quad aan te schraffen voor de volgende redenen :

- Rijbewijs B wou niet lukken, 3x examen gedaan, 3x gezakt. Ik pak dit later nog wel een keer op.
- Ik rij nu een Tomos E25 snorscooter, het duurt me 45min om op het werk te komen en betrouwbaar is dat ding nou ook niet echt. Tanken is ook lastig met mengsmering, geen benzinemeter helpt ook niet echt. Ik heb de Tomos heel gehaast gekocht toen ik m'n nieuwe baan kreeg eerder dit jaar. Het heeft me al een paar keer gered om op tijd te komen omdat de bus niet kwam opdagen.
- Het wordt binnenkort winter, en er zal wel weer een dikke laag ijs op de weg komen te liggen. Dit is een groot probleem voor mij, het OV ligt helemaal plat in s'winters, ik kan het me niet veroorloven om te laat te komen. Ook kan ik dan niet met de Tomos want dan ga ik geheid op me smoel (al ervaring mee).
- Verhuizen is nog geen optie, moet een jaarcontract hebben en dat kan nog even duren.

Enige optie is een quad, lijkt me super tof (al sta ik niet graag in de schijnwerpers, maarja het moet maar).
Ik heb jullie forum al wat doorgekeken, de populaire, betaalbare opties zijn (voor zover ik weet) Access SP50 en Adly RS50.

Hopenlijk is het oke als ik hier wat vragen stel, ik heb het forum al doorgezocht maar sommige dingen blijven onduidelijk :
1: Hebben jullie veel last met inhalen? Met de snor kom ik geregeld smalle fietspaden tegen waar ik amper met m'n tomos er langs kan (vooral met linksrijdende aso's die niet aan de kant gaan). Ik zie me al voor me dat ik een kwartier achter een fietser zit omdat de quad het hele fietspad opneemt, ik zie ze eigenlijk nooit dus ik weet niet hoeveel ruimte ze echt innemen.
Het is niet altijd een optie de weg op te gaan zoals je wel kan voorstellen, en in de binnenstad kan het wel eens krap worden.

2: Zijn deze quads (Vooral beniewd naar de Access) betrouwbaar. Ik ben van plan een gloednieuwe aan te schaffen. Ik ga niet beginnen aan marktplaats, er wordt teveel gebeund aan dit soort dingen en ik heb alleen maar slechte ervaring met scooters hierdoor.

3: Op Quad-concurrent.nl staat de Access SP50 XXL afgeprijst voor 2350 (van 2950), dan gaat bij mij al een alarmbelletje rinkelen. Kunnen ze er niet van af, of willen ze er vanaf omdat er iets mis mee is? Hebben jullie ervaring met deze shop? Ik zie doorgaans wel redelijk goede reviews voor deze webshop.

Ik ga niet opvoeren, betrouwbaarheid is belangrijk zodat ik netjes op tijd op m'n werk kan komen in welk weer dan ook. Rijden ze ook daadwerkelijk deze snelheid (vanwegen het gewicht e.d.)? Ik heb gelezen dan ze wel even ingereden moeten worden voordat ze goed op snelheid komen. 45-55 zou wel een fijne snelheid zijn, maar het moet niet veel minder zijn dan dat.

Veel twijfels maar het lijkt me wel een ideale oplossing voor mijn situatie. Graag hoor ik jullie gedachten hierover.
Alvast bedankt!
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door WJB#222 »

welkom hier
een brommquad is erg leuk als alternatief dan idd
ik denk niet dat het bedrijf er af wilt omdat het een slecht model is
maar meer omdat er niet veel vraag naar is en deze (gok ik) al een tijdje in voorraad staat bij hun
kwa snelheid heb ik geen ervaring met de acces sp50 maar dit kan je altijd wel iets verhogen zodat je 55 kan rijden

en kwa breedte je kunt ook met 2 wielen door het gras rijden om langs de fietsers te gaan die niet luisteren naar je claxon!

succes met je oriëntatie en mogelijke aanschaf van je acces sp50
2017 raptor 700 SE
Boggles
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 sep, 2019 21:09

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Boggles »

Hoi, bedankt voor de reactie.

Ja er zullen vast wel wat aanpassingen gedaan kunnen worden om het op 55 te krijgen, maar volgens mij gaat de garantie dan de deur uit. Ik weet niet hoe streng de regels daarop zijn. Maar ik ga er maar vanuit dat de snelheid prima is, ik weeg zelf ook niet veel dus dat scheelt hah.

Qua fietspaden kan ik nog enigzins m'n route aanpassen waar het minder druk/meer ruimte is. Ik ga binnenkort even scouten, kijken wat m'n opties zijn.

Parkeren jullie deze dingen op auto parkeerplaatsen indien nodig?
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door WJB#222 »

altijd op de stoep aan een lantaarnpaal met art4-5 ketting slot! dingen zou nou eenmaal gewild bij het dievengilde
2017 raptor 700 SE
Rene1968
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 jul, 2018 10:29

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Rene1968 »

Ik zelf rijd op een Adly RS50 XXL frame is van een 300 cc
Maar dan net een minarelli blok
Die zijn betrouwbaar zoals bij yamaha neo’s aprilia cooters
De Asly is lekker groot staat hoog op zijn poten
Het rijden is een genot. Je kan over alles heen rijden
Waar de weg ophoud.
Doe alleen geen 2 bar in dan stuiter je alle kanten op
Maar ongeveer 5 psi 0,3 tot 0,5 bar het zijn lage drukbanden
Die ook meehelpen met het veer comfort
De quad van kij was ook om te proberen goedkoop in handen
Van bevalt het niet raak ik hem zeker kwijt voor de prijs.
Wel een motor steun gelast door vorige eigenaar is niet echt zuinig geweest
Maar bij een garage bij mijn werk de buurman kon het voor nop
Goed help hem ook eens aan dingen
Tank wel premium geen E10. Loopt dan niet lekker.
Het frame van mij heb ik in de hammerite gezet had buiten gestaan bij vorige eigenaar.
Staat bij mij binnen. In garage.
Het rijden is heel lekker je kan de quad scherp de hoek om zonser omvallen
Een scooter is toch kwetsbaar .je kan een drempel gerust snel nemen je zoeft overheen en deint wat.
Je kan ook best vlug de trottoir op rijden zonder dat de veer door klapt zpals een scooter doet.
Volgendjaar gaat nieuwe ketting er op.
Mocht er nog ergens een nieuwe adly te koop zijn ga ik ervoor.
Je mag op B wegen dus waar scooter bromfiets mag rijden dus waar bromfiets bord staat.
Zeker als het winter is ideaal door de sneeuw door de lagedrukbanden bijt de noppen in het sneeuw.
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Zeno7 »

Welkom! Veel plezier
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Gebruikersavatar
Stephen211115
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 18 sep, 2019 00:15
Locatie: Gingelom

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Stephen211115 »

Welkom!
Mods:

Monster Dual "shorty" uitlaat
Fuel customs intake + airbox
Dynojet PC5
Shin Yo stix led pinkers
S-tec A-armen 2"+2"
DWT Red Label velgen
Wheel discs
Moose racing handvaten
H6M 6000K led lampen
15/37 vertanding
NGK CR8EIX bougie
XRW black radiator guard
Artrax N3 bumper
Dragon MX-force nerfbars
Protaper YZ high black stuur
Moose racing E-brake block off
Aftermarket shorty hendels
N-Duro 5"+5" brede as
NiceCNC tankdop
NiceCNC gashendel
NiceCNC gashendel cover
NiceCNC remvloeistof reservoir cover
NiceCNC swingarm bolt push-on caps
NiceCNC 1-finger shift bracket
NiceCNC tandwiel beschermer
NiceCNC stuurklem + contacthouder

Testbank: 48.96PK - 65.44Nm
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Nieuwe potentiele quadrijder

Bericht door Zeno7 »

Welkom!
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Plaats reactie