welke olie is ideaal voor raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 19 okt, 2009 19:18
Locatie: houthulst

welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door pitn »

Ik zou beginnen met het onderhoud van mijn quad zelf te doen , olie + filter + nippels smeren +...

nu is mijn vraag welke olie raden jullie aan goed te zijn voor een raptor 700

en moet dit full synthetische zijn ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door tjobbie »

pak meestal gewoon vol syntheet van yamaha zelf.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door bonzaiking »

ik gebruik de rs4 van BO die is super slipt je koppeling minder snel mee en is goedkoop :bier:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Boncari »

Ik heb ook de Yamalube olie en heb de duurste variant. Je kunt kiezen tussen half synthetisch en vol synthetisch, ik vergeet altijd welke ik zelf heb. Ik heb iig de beste voor cross gebruik.

Iedereen zegt altijd dat mijn quad zo soepel en lekker schakelt, verder krijg ik van de monteur complimenten dat mijn blok van binnen zo netjes is. Dit komt doordat ik iedere 1000km olie ververs, maar ook zeker door de olie!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

En je net een nieuwe versnellingbak heb hahahaha!

Ik doe ook yamalube in de 700.

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Boncari »

Haha, nee hoor. Sinds de nieuwe versnellingsbak heb ik die opmerking niet meer gehad ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Hahaha, vond t wel een mooie opmerking....

Maar ik denk dat Yamalube de beste olie is voor je quad
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Ardjuh »

Maakt niet veel uit... je moet niet gaan wisselen/mixen met vol synth. en half... alleen.

Belangrijkste is dat er olie in zit, en regelmatig gewisseld word... tenzij je hem zwaar op voerd
etc of echt zwaar gaat mishandelen. Is onzin om olie te gaan kopen van 19 euro per liter en
dan denken dat het ut beste zou zijn.... JA voor de YAMAHA, leuk zakken vullen voor ze. :evil:

Je kan beter olie halen van 6 euro per liter en die 3x vaker wisselen dan olie van 19 euro per liter,
immers je vervuiling van de olie door koppeling etc. zorgt ervoor dat je meer slijtage krijgt.

Nou zeg ik uiteraard niet dat je naar de gamma moet lopen en daar gamma olie moet halen,
moet wel 'geschikt' zijn quads/motoren.

Daarnaast maakt yamaha zijn eigen olie niet, dat doe "olie bedrijven", yamaha koopt olie bij
bedrijf die het goedkoopst wil leveren aan ze... is gewoon olie volgens spec. niks speciaals :lol:
No Can't Do!
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door -Laurens- »

In de YFZ heb ik Denicol 10W40 vol synteteet. Denk dat deze ook wel goed is voor een Raptor 700 :)
Yamaha YFZ480Build in progress
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Jazzy »

Ardjuh schreef: yamaha koopt olie bij
bedrijf die het goedkoopst wil leveren aan ze... is gewoon olie volgens spec. niks speciaals :lol:
Kun je dat onderbouwen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Ardjuh »

Jazzy schreef:
Ardjuh schreef: yamaha koopt olie bij
bedrijf die het goedkoopst wil leveren aan ze... is gewoon olie volgens spec. niks speciaals :lol:
Kun je dat onderbouwen?
http://www.google.com
En olie zelf maken is als niet petrochemisch bedrijf niet echt lucratief, petrochemische bedrijven produceren
volgens standaarden en normen. Waardes tussen X-Z zijn acceptabel voor een Y klasse product, Yamaha
zegt gewoon we willen olie met kwaliteit Y. En gaat dan naar leveranciers... zet er ze eigen naam op...en
maakt het 2x zo duur :lol:

Hoe het exact geregeld is kom je niet snel achter... gaan ze ook niet zeggen want is leuke melk koe voor
ze!

Maar albert hein melk komt ook gewoon bij de campina vandaan... of dacht je dat albert hein zelf melk
maakte...?
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Albert Hein geeft zelf melk joh!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door erikalbring »

Jason McCoy schreef:Albert Hein geeft zelf melk joh!


AH melkt de boeren hun portomonnee leeg bedoel je :x alles hartstikke duur maken in de winkel, en de leveranciers bijna niets betalen.

on-topic, ik heb een vatje olie van eurol, volgensmij prima spul
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Boncari »

Ardjuh schreef:
Jazzy schreef:
Ardjuh schreef: yamaha koopt olie bij
bedrijf die het goedkoopst wil leveren aan ze... is gewoon olie volgens spec. niks speciaals :lol:
Kun je dat onderbouwen?
http://www.google.com
En olie zelf maken is als niet petrochemisch bedrijf niet echt lucratief, petrochemische bedrijven produceren
volgens standaarden en normen. Waardes tussen X-Z zijn acceptabel voor een Y klasse product, Yamaha
zegt gewoon we willen olie met kwaliteit Y. En gaat dan naar leveranciers... zet er ze eigen naam op...en
maakt het 2x zo duur :lol:

Hoe het exact geregeld is kom je niet snel achter... gaan ze ook niet zeggen want is leuke melk koe voor
ze!

Maar albert hein melk komt ook gewoon bij de campina vandaan... of dacht je dat albert hein zelf melk
maakte...?
Ik ben het met je eens, maar volgens mij kun je het niet zo zwart-wit zeggen.

De specificaties zijn de API SG/JASO MA. Ik geloof niet dat als je de goedkoopste olie met die specificaties besteld je net zulke goede olie hebt als de middenklasse. Wat ik wel geloof is dat de dure klasse (en zeker de yamalube) niet beter zijn dan de middenklasse.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: welke olie is ideaal voor raptor 700

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Ik ben het met je eens, maar volgens mij kun je het niet zo zwart-wit zeggen.

De specificaties zijn de API SG/JASO MA. Ik geloof niet dat als je de goedkoopste olie met die specificaties besteld je net zulke goede olie hebt als de middenklasse. Wat ik wel geloof is dat de dure klasse (en zeker de yamalube) niet beter zijn dan de middenklasse.
Dus hoe duurder hoe beter volgens jouw? :D
No Can't Do!
Plaats reactie