voor de achterbrug lagers van een 660 2004.
Het kost handige mensen een uur of 3 tot 4 om het netjes en goed te doen.
Stap 1:
We gaan natuurlijk eerst beginnen met alles los te draaien wat los moet.
Ten eerste de moer van de achterbrug (die kan lekker vast zitten dus pak een stuk pijp)
![Afbeelding](http://img545.imageshack.us/img545/6590/achterbruglagers001.jpg)
Daarna ben ik aan de andere kant het schakelpookje gaan loshalen en daarna het kapje voor het tandwiel.
![Afbeelding](http://img201.imageshack.us/img201/2316/achterbruglagers002.jpg)
![Afbeelding](http://img3.imageshack.us/img3/3272/achterbruglagers008.jpg)
voor degenen die denken waarom maak je de ketting niet los? hij is pas nieuw en geponsd dus ik laat hem heel!!
mensen met een olvisje maak je ketting los!!
daarna heb ik mijn voortandwiel losgehaald.
Daarna mijn remklauw er af gehaald.
Dan heb ik de 2 bouten aan de zijkant rechts gelost en boven op de achterbrug om je ketting te ontspannen.
je kan nu ook bij het eerste (achterste)boutje van je beugeltje van je achterrem! (de 2de volgt later!!)
![Afbeelding](http://img444.imageshack.us/img444/584/achterbruglagers003.jpg)
![Afbeelding](http://img407.imageshack.us/img407/2639/achterbruglagers004.jpg)
Daarna kun je het tandwiel van voor er van tussen pakken
![Afbeelding](http://img685.imageshack.us/img685/796/achterbruglagers009.jpg)
Stap 2:
Zet nu je quad op een krat bier, blok of krik (onder de motor)
en laat een krikje onder je achterbrug staan, dat is makkelijker om je link en je schommel arm los te maken.
![Afgestudeerd :afgestudeerd:](./images/smilies/icon_afgestudeerd.gif)
dan de onderste link (doggy bone) losgedraaid
![Afbeelding](http://img201.imageshack.us/img201/4614/achterbruglagers006.jpg)
dan de schommellink aan de achter/bovenzijde van de achterbrug
![Afbeelding](http://img51.imageshack.us/img51/74/achterbruglagers007.jpg)
Laat nu je achterwielen op de grond zakken.
Nu kun je ook normaal bij het 2de boutje van je beugel van de achterrem leidingen
![Afbeelding](http://img535.imageshack.us/img535/1381/achterbruglagers013.jpg)
Stap 3:
draai de moer van je achterbrug bout totdat hij gelijk zit met het uiteinde van je draad, DUS NIET ER AF!!!
pak een hamer en tik eerst zachtjes op je moer en kijk of er wel beweging in komt.
![Afbeelding](http://img820.imageshack.us/img820/4550/achterbruglagers010.jpg)
zo ja
![Applaudiseren :applaus:](./images/smilies/icon_applaus.gif)
beweeg een beetje aan de achterwielen dan moet het wel lukken.
op een bepaald punt moet je de moer eraf halen want die raakt je frame.
pak nu een pijpje die mooi tegen aan de bout past.
![Afbeelding](http://img577.imageshack.us/img577/4202/achterbruglagers011.jpg)
![Afbeelding](http://img840.imageshack.us/img840/6285/achterbruglagers012.jpg)
het enigste wat je nu moet doen is verder tikken,
sla hem er niet helemaal uit want dan heb je kans dat je achterbrug op de grond klettert
![Triest :(](./images/smilies/icon_triest.gif)
pak nu een dop die op de moer past en al draaiende en trekken haal je hem eruit
tegen dat hij losjes komt pak je de achter brug ff met 1 hand vast tegen het vallen.
![Afbeelding](http://img651.imageshack.us/img651/2356/achterbruglagers017.jpg)
dan heb je hem te pakken
![Applaudiseren :applaus:](./images/smilies/icon_applaus.gif)
Haal om makkelijk te zijn je ketting geleider er ff af.
![Afbeelding](http://img267.imageshack.us/img267/4702/achterbruglagers019.jpg)
---------------------------------------------------NU BEGINT HET ECHTE WERK ----------------------------------------------------------------
![Afbeelding](http://img18.imageshack.us/img18/8839/achterbruglagers020.jpg)
Men neemt :
1x hamer
1x pijpje van rond 276mm (je naaldlagers en teflon bussen zijn precies 280mm uitwendig)
![Afbeelding](http://img442.imageshack.us/img442/9213/achterbruglagers022.jpg)
vanaf dit punt kan ik alleen maar zeggen hoe je rustig en ontvet alles een beetje en sla geen deuken of diepe krassen in het binnen werk van de achterbrug.
Als je het beleid doet gaat het (bijna) makkelijk !!!!!
leg alles wat je eruit tikt netjes op volgorde zodat je geen fouten maakt.
![Afbeelding](http://img37.imageshack.us/img37/3997/achterbruglagers023.jpg)
Dit is van de rechtste achter zijde ( gezien als je op de quad zou zitten!)
oude boven en nieuw onder.
Het enigste wat je moet hergebruiken is de op de foto linkse ring.
de rest allemaal in de doos.
![Afbeelding](http://img842.imageshack.us/img842/7870/achterbruglagers024.jpg)
Dit is van de linkse zijde ( als je op de quad zou zitten)
als je hetzelfde setje als mij zou bestellen gebruik niet alle ringen die erbij zitten!!
Pak ff de schuifmaat en meet ff wat je aan ringen nodig hebt!!
Oem yamaha steekt platte ring/kogellagers in de achterbrug
dit setje zitten speciale teflon/messing ringen
(op de verpakking staat ook duidelijk de gele kant naar buiten zijde).
Je kunt het beste de kunstof (dikke ringen) erin tikken met ook weer een pijpje van 276mm en ook je naaldlagers.
en doe het op de goede volgorde!! doe overal ff lekker wat vet aan
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
sla als laatste de seals erin en gebruik je de oude bussen die eruit zij gekomen en ze er een dop tegen van niet groter dan 280mm en niet kleiner dan 277mm anders sla je de seal zo aan gort!!!!
![Afbeelding](http://img31.imageshack.us/img31/7734/achterbruglagers025.jpg)
doe ook een beetje vet in je bus van je bak
![Afbeelding](http://img692.imageshack.us/img692/2286/achterbruglagers026.jpg)
Nu is ook het moment om alles lekker schoon te maken
Als dat allemaal gelukt is pak je eerst ff lekker een koud biertje en als het winter is een Jägermeister!!!!!!!!!!!
en nu alles weer omgekeerd in elkaar zetten.
![Afbeelding](http://img403.imageshack.us/img403/2348/achterbruglagers027.jpg)
Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie en ik sta altijd open voor op en aanmerkingen mannen en dames
suc 6