dynatek coil kit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
freestyle
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 12 feb, 2017 21:38

dynatek coil kit

Bericht door freestyle »

goedemorgen

ik wilde een sterkere bobine op mijn raptor 700 zetten, mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
en kan ik zonder schade aan te richten gewoon de bobine uitwisselen terwijl ik verder niks van dynatek erop heb qua ecu of ignition

alvast bedankt !!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: dynatek coil kit

Bericht door Jason McCoy »

Wat denk je dat t voordeel is?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
freestyle
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 12 feb, 2017 21:38

Re: dynatek coil kit

Bericht door freestyle »

nou het vehaal is dus dat ik deze quad heb gekocht met een ecu erop van procom.
deze bevat dus een fuel mapping, welke ik al terug op 0 heb gezet "factory setting"

maar ik blijf roet op mijn bougie hebben waardoor ik ervan uit ga dat ik teveel brandstof ingespoten krijg...of mijn vonk te zwak is om de hoeveelheid brandstof te verbranden ?

ik dacht miss als ik een zwaardere bobine plaats en een iridium bougie plaats hij wat makkelijker start en beter verbrand ?

misschien praat ik complete onzin maar ik kom er maar niet bij waarom hij te rijk aan brandstof lijkt.
er zit een k&n filter op en een open demper

of kan het zijn dat er een power commander op heeft gezeten en als ik deze terug plaats het probleem verholpen is ?

ik zie wel dat ze aan de rechter kant een stukje van de kap hebben weg geslepen...ik neem aan dat er een dubbele uitlaat op heeft gezeten maar helaas ken ik de historie van de quad verder niet.

als de motor draait loopt hij overigens wel rustig en klinkt heel schoon
Plaats reactie