Electrische problemen lt50

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Snipes
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 mar, 2017 10:10

Electrische problemen lt50

Bericht door Snipes »

Hallo,

Zoals in het voortstelrondje aangegeven de "trotse" eigenaar van een chinese kopie van een Suzuki lt50. Ding als lopend gekocht via via. Na wat mechanisch onderhoud getracht het geval te starten. Liep dus niet bij gebrek aan vonk. Dus nieuwe bougie en bobine geplaatst maar geen resultaat. Nu zit er verder nog veel meer rotzooi op zoals een cdi, startrelais en spanningsregelaar. Ding kon in een ver verleden electrisch gestart worden blijkbaar. Ik heb de spoel bekeken maar lijkt niks los te zitten en doormeten heeft volgens mij geen zit want ik weet niet wat de weerstand moet zijn. Het is een bijzondere spoel want de binnenkant van het vliegwiel is voorzien van 4 koolborstels die over de binnenring van spoel draaien. Een hele hoop zooi die volgens mij origineel niet op een lt50 zit ??

Ik heb de bedrading en aan/uit schakelaar doorgemeten en daarin lijken geen problemen te zijn.

Ik heb een foto gemaakt van de draden die vanaf de spoel komen. Ik wil graag weten welke kleur wat zou moeten doen. De blauw witte draad komt van de pulsegever en de rest komt van de spoel.

Ik kom niet verder en ik hoop dat iemand een idee heeft.

Afbeelding
Plaats reactie