Yamaha Warrior 350cc knalt

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Laurent
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 17:16

Yamaha Warrior 350cc knalt

Bericht door Laurent »

Hallo,

Ik heb momenteel een probleem met mijn Warrior 350cc.

De quad start altijd zeer vlot (zelfs na een 3tal maanden stilstaan) en bij het eerste kwartier rondrijden zijn er geen problemen. Maar dan opeens uit het niets valt de gas volledig weg (verzuipt), gevolgd door een zeer luide knal uit de uitlaat. Is dit door de onverbrande benzine? Daarna kan hij weer eventjes normaal rijden maar dan komt het probleem steeds frequenter terug. Indien ik op een laag toerental blijf rijden is het beter maar van zodra ik hoger in toeren ga, dan gebeurt het opnieuw.
De carbu is recent volledig gereinigd en de luchtfilter, bougie, olie en oliefilter zijn ook vervangen.

Alvast bedankt!
QuadGuy16
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 13 nov, 2016 00:01

Re: Yamaha Warrior 350cc knalt

Bericht door QuadGuy16 »

Je beste optie is waarschijnlijk om je carburateur te rejetten, dergelijke knallen worden meestal veroorzaakt doordat de quad te weinig benzine krijgt. (gaat soms gepaard met vlammen uit de uitlaat) Ik raad je aan om op een rejet setje aan te schaffen van bijvoorbeeld hmf op Ebay. Kost ongeveer 20 euro volgensmij. In jouw geval moet je omhoog gaan in de grootte van je hoofdnaald in je carb. ( Ookwel main jet genoemd ) Overigens heb ik dezelfde quad, dus mocht je nog verdere vragen hebben is dat geen probleem. Veel dingen zijn trouwens ook te vinden op yfm350.com , een forum speciaal voor de warrior 350's en de Raptor 350's. Suc6!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Yamaha Warrior 350cc knalt

Bericht door Jason McCoy »

Das natuurlijk onzin. Als je quad altijd goed heeft gelopen is het totaal onmogelijk dat hij nu ineens andere jets nodig heeft.

Heb je er nieuwe benzine in gegooid? Weet je zeker dat i verzuipt en niet juist benzine te weinig krijgt door bijvoorbeeld een vuile carb? Een luide knal is meestal een arme verbranding

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Yamaha Warrior 350cc knalt

Bericht door mx jake »

Een luide knal kan ook een klep zijn die lekt

Misschien kleppen afstellen
Als je kleppen iets te strak staan, en je klepsteel word langer doordat hij warm word, kan hij lekken (daarom moet er iets speling op zitten als ze koud zijn)
Als je dan weer een poosje rustig rijd krimpen ze weer en loopt hij oké
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie