koso rx2n+ toerenteller

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

koso rx2n+ toerenteller

Bericht door Darkzero »

Net een koso rx2n+ geinstalleerd op mijn ltz400 2009 en alles werkt behalve de toerenteller.
Heb het forum al afgezocht en kom het probleem meermaals tegen maar is er ook een oplossing?
Ik had al gelezen dat er een weerstand van 10k zou moeten geplaatst worden tussen de rpm opnemer en de 12v aansluiting??
Of de kabel meermaals (12x ?) rond de bobine draaien??

Bedankt voor de info want ik geraak er maar niet aan uit, alles werkt maar de rpm totaal niet :cry: :cry:
4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 18 apr, 2015 13:24

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door 4fun »

Ik heb zelf een van koso op mijn ltz en gebruik de manier van wire type a, de witte draad draai je 5 a 6 x rond je bougie kabel. Dit doe je op de plaats waar de kabel de minste bescherming heeft, net voor je bougie kap meestal, en tape goed af.
De zwarte draad verbindt je met de ground.
Vervolgens stel je de rpm input pulse op hi, en de input pulse op 1.
Ik heb op deze manier een zeer stabiel signaal, zonder rare schommelingen in de teller.
De manier van tussen de bobine aansluiten, werkte niet goed bij mij, idd waarschijnlijk een weerstand nodig.
Wat ook een oplossing is dat je aansluit op de pickup coil bij de ltz is dat + de groene draad en - blauw, ze komen bij je schakelpook uit het blok en gaan dan richting je cdi en rectifier.
Maar als advies probeer methode 1, je laat je orgineele kabelboom dan intact, minder kans op soring in je ontsteking.
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door Darkzero »

Heb ondertussen vanalles geprobeerd, ook exact zoals jij beschrijft, maar werkt niet bij mij.
Ook snelheidsmeter geeft soms rare sprongen aan. Bij 3 magneten gaat het al iets beter maar boven de 65-70km/u verspringt hij nog veel.
Begin stilaan genoeg te krijgen van die koso rommel. Ben aan het overwegen om mijn huidige gps een upgrade te geven naar een tomtom rider 450 en gewoon daarvan de snelheidsmeter te gebruiken. Koso rotzooi gaat dan eraf. Toerenteller heb ik dan niet maar dat is geen ramp. Was net wel het mooie aan die koso maar krijg het dus niet werkend.
Ga dan wel nog een klein doosje met indicatorleds voor pinkers enzo moeten voorzien.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 18 apr, 2015 13:24

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door 4fun »

Das minder, maar toch is dat niet slecht normaal dat koso.
Je hebt toch wel een oginele en geen china namaak.
Ik heb de snelheidsmeter op mijn achter remschijf met 2 magneten, de sensor zit vast aan de remklauwbout.
Het is belangrijk dat de sensor goed vast zit en niet vrij kan trillen, dit kan namelijk foute waarde geven.
Bij mij loopt hij ook maar net vrij van de magneten.
Wat ook nog kan in jou geval, is dat de aarde niet goed is, die teller heeft een hele goede aarde nodig.
Beste zelfs recht van de accu.
Bij mij gaf de voltmeter van de koso maar 9.8v aan met draaiende moter, aarde zat aan het frame.
Op de accu meten ik met een multimeter 14.8v, na een nieuw aarde draad te trekken was dit ook op de koso zo.
Mischien is dat bij jou ook zo, daardoor kan hij ook slecht werken.
Laatst gewijzigd door 4fun op di 27 jun, 2017 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door Darkzero »

Ik had eerst de china versie klaarliggen maar had toch uiteindelijk de originele gekocht.
Sensor in oude houder van vapor gezet en magneten in tandwiel. Sensor trilt niet en magneten raken net niet.
Aarding is ook ok, is ook opnieuw gelegd.
Vapor werkte in ieder geval perfect, had een koso geinstalleerd omdat ik wat specialers wilde maar het blijkt weggegooid geld.
Denk dat ik mijn hele stuur wat ga stylen en koso gaat er dan af.
Plan is:
handvatverwarming eraf en terug gewone handvaten
Zwarte koppelingshendel en remhendel met reservoir. Nu china zwarte asv hendels maar passen niet mooi.
Handgas zit er al op, duimgas is niks voor mij
Handkappen met spiegels eraf en bar end spiegels in de plaats
Primo go gps eraf en tomtom rider 450 erop. Deze snelheidsmeter vervangt dan de koso rommel.
Kleine box met enkele leds voor pinkers, phare, benzine en olie.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door bonzaiking »

Mooie plannen
4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 18 apr, 2015 13:24

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door 4fun »

Jip idd mooie plannen.
Jammer dat het niet lukte met de koso, maar de optie die je aangeeft zal ook goed werken.
Veel succes :crosser:
GMember
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 26 apr, 2015 20:52

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door GMember »

Die Koso tellers zijn echt wel kwalitatief goed, heb zelf de DB3 en als voordeel dat ik de toerenregeling rechtstreeks van de krukassensor kan halen. Het geval met je snelheidssensor, heb je wel de magneten gebruikt van de Koso teller en zitten ze goed om qua polariteit? dat maakt echt verschil namelijk. bij voorkeur op een voorwiel plaatsen en de kabel zo kort mogelijk houden.
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door Darkzero »

Bij de koso zelf werden geen magneten meegeleverd. Ze zijn juist geplaatst en lukte niet aan voorwielen dus aan tandwiel achteraan geplaatst. Net als de vapor voordien trouwens en dat werkte wel goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
GMember
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 26 apr, 2015 20:52

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door GMember »

Vreemd, ik kreeg al magneten bij m'n Koso..... Zitten er standaard bij

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: koso rx2n+ toerenteller

Bericht door Darkzero »

Hangt van het model af, dit heb ik nog al gehoord


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie