Ik maak me zorgen over mijn raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Alpinestar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 apr, 2017 12:57

Ik maak me zorgen over mijn raptor 700

Bericht door Alpinestar »

Dag iedereen, ik ben Vincent en heb een raptor yfm 700. ik las van velen hier op het forum dat ze origineel wel een eind boven de 100 lopen maar die van mij haalt dit niet want hij brult echt heel luid en maakt teveel toeren om bv 95 te rijden. Ik durf ook echt niet meer doorduwen dan uit schrik dat ik hem kapot ga maken. Ik heb er een ander tandwiel opgestoken, 16 - 36, maar dit geeft me echt geen groot merkbaar verschil, behalve dat hij iets minder hard trekt. Dit is toch niet normaal? Banden zijn ook aangepast, hij is verbreed, niet dat dit iets te maken heeft met de snelheid denk ik,maar ik ben echt ten einde raad en zou toch vlot een eind boven de honderd geraken zonder veel moeite en zonder aanschaf van de big 3. Iemand beetje raad toevallig?
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Ik maak me zorgen over mijn raptor 700

Bericht door bonzaiking »

Slipt je koppeling mischien?
Alpinestar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 apr, 2017 12:57

Re: Ik maak me zorgen over mijn raptor 700

Bericht door Alpinestar »

Neen, echt niet. Alé volgens mij toch niet. Ik ben totaal niet technisch onderbouwd of weet veel van techniek i.v.m Quads. Kan je misschien even vertellen wat hij juist doet als je koppeling slipt? Bedankt alvast
Peterb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: di 23 mei, 2017 17:23

Re: Ik maak me zorgen over mijn raptor 700

Bericht door Peterb »

Je hebt er andere banden opgezet zeg je? Hebben die een kleinere omtrek dan de originele toevallig? Als ze kleiner zijn is het niet zo vreemd dat je nu geen hoge topsnelheid meer haalt. Hoe groter de wielen hoe hoger de topsnelheid met het zelfde aantal touren.
Plaats reactie