815 big bore kit Raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

Hallo allemaal.

De aandrijfstang van mijn raptor 700 is doormidden gebroken. Omdat dat vervangen moet worden en het blok toch uit elkaar moet om dit te herstellen, was ik aan het denken om er maar meteen zo'n 815cc kit in te leggen. Ik heb zo'n complete set gezien in Amerika (in de aanbieding) voor 1150 euro. Iemand ervaring hiermee?

En moeten er nog aanpassingen gedaan worden aan het blok om dit passend te maken?

Hier een linkje naar de advertentie:
http://www.ebay.com/itm/09-14-Raptor-70 ... eB&vxp=mtr

Al het advies is welkom en meningen over wat ik misschien beter kan doen ook!

Groetjes Gino
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door bonzaiking »

ik zou m lekker orgineel laten
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

bonzaiking schreef:ik zou m lekker orgineel laten
Bedankt voor je reactie.
Is dat om een speciale reden? Of gewoon omdat dat het meest voor de hand liggend is?
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door slowco »

GinoRaptor700 schreef: En moeten er nog aanpassingen gedaan worden aan het blok om dit passend te maken?
Lijkt me een leuke "up"grade... :shock:
Zo te lezen moet het onderblok dan uitgeboord worden om de grotere cilinderbus er in te kunnen schuiven.
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

slowco schreef:
GinoRaptor700 schreef: En moeten er nog aanpassingen gedaan worden aan het blok om dit passend te maken?
Lijkt me een leuke "up"grade... :shock:
Zo te lezen moet het onderblok dan uitgeboord worden om de grotere cilinderbus er in te kunnen schuiven.
Ja op zich wel leuk zo'n upgrade :roll: maar het gaat me niet speciaal om die extra cc's, hoewel dat een leuke bijkomst is. Maar denk dat ik met orginele losse onderdelen duurder uit ben als echt alles vervangen moet worden. :cry: als de kwaliteit van zo'n bigbore setje goed is, is dat misschien wel een goed alternatief.

Ik las op internet al dat er vanaf 734cc een aanpassing aan de carterhelften moet worden gedaan. Maar heb van iemand vernomen die een paar jaar geleden een 757 bigbore setje eronder heeft gelegd, dat hij niets hoefde aan te passen verder. Ik ga ervan uit dat dat met een 815 wel zal moeten.

Maar ik vraag me dan af of er ook bijvoorbeeld een andere cdi ofzo in moet om het geheel aan het draaien te krijgen.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door bonzaiking »

Deze krukas staat al heel slecht bekend dan ga je er een van de zwaarste bigbore cilinder op zetten wat denk je dat er dan gebeurd. .....

Ik zou m lekker orgineel laten en lekker gaan rijden.
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

bonzaiking schreef:Deze krukas staat al heel slecht bekend dan ga je er een van de zwaarste bigbore cilinder op zetten wat denk je dat er dan gebeurd. .....

Ik zou m lekker orgineel laten en lekker gaan rijden.

Dat origineel laten lijkt me na wat navraag inderdaad ook de beste optie..

Alleen wat ik me nu wel afvraag... De krukas gaat idd snel kapot, maar bij die set zit wel een andere krukas. Zou die daar niet speciaal op afgestemd zijn dan? Of ben ik nu te optimistisch?
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door bonzaiking »

Een goeie stroker krukas kost ongeveer 900e de krukas die je hier bij krijgt 250e de goedkoopste die er is

Hadden ze er een goede krukas bij de set gedaan dan had je waarschijnlijk gewoon verder geklikt met je muis

Gewoon orgineel spul bestellen
Starten en rijden maar
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

bonzaiking schreef:Een goeie stroker krukas kost ongeveer 900e de krukas die je hier bij krijgt 250e de goedkoopste die er is

Hadden ze er een goede krukas bij de set gedaan dan had je waarschijnlijk gewoon verder geklikt met je muis

Gewoon orgineel spul bestellen
Starten en rijden maar

Ahh oke dat wist ik niet! weer wat geleerd.

Maar ik ga hem inderdaad gewoon origineel laten. Veel te onbekend terrein voor mij om hem aan te passen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door bonzaiking »

Nog een kleinigheidje....als je deze set in je blok monteerd
Kan je dus niet meer bij een benzinepomp tanken ook fijn
Kan je voor je 800nogwat cc onbetrouwbare raptor op zoek naar een vat 102 octaan race benzine
GinoRaptor700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 09 apr, 2017 21:19

Re: 815 big bore kit Raptor 700

Bericht door GinoRaptor700 »

Wow oke dat is lekker onhandig dan.. :shock: Nee daar zit ik niet op te wachten. Origineel is ook niets mis mee.
Zo'n setje leek alleen voordeliger dan allemaal die originele onderdelen, maar blijkbaar is het 3x niks voor mij en ook nog duurder met alles wat je erbij moet halen... Laat maar lekker zitten :wink:
Plaats reactie