Yamaha Blaster springt uit de versnelling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Yamaha200
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 mei, 2018 01:23

Yamaha Blaster springt uit de versnelling

Bericht door Yamaha200 »

Beste mensen,

Ik heb nu zo'n 5-6 jaar een Yamaha Blaster 200cc in het bezit en altijd zeer tevreden geweest over de quad. Helaas kreeg ik in december 2016 het probleem dat de quad wel aanging maar hij niet in een versnelling wilde en mijn vader en ik dachten dat de koppeling weer versleten was die wij in de zomer van 2015 al een keer hebben vervangen. In de zomer van 2017 hebben wij de koppeling vervangen en toen zagen we dat die niet helemaal versleten was maar we hadden toch een nieuwe erin gezet. Het probleem dat de quad nu heeft is dat hij wel aangaat, maar moeilijk de versnelling in gaat en er zelf uit springt na niet eens 3 meter rijden. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hij/zij waar dit aan kan liggen?

De quad staat in het buitenland en ga deze zomer weer daarheen dus ik moet nu al de onderdelen voor de vakantie hebben, want wil toch echt wel graag weer een keer rijden...

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
ruud00000
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 sep, 2017 18:07

Re: Yamaha Blaster springt uit de versnelling

Bericht door ruud00000 »

Zie https://youtu.be/BYOTaKC9ccY voor wat dat allemaal kan veroorzaken. Duidelijke uitleg aan de hand van schematische tekening en video.

Vervolgens een kwestie van werkplaatshandboek van jouw quad erbij hebben en mogelijk defecte onderdeeltjes bestellen.
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170 :buig:
Yamaha200
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 mei, 2018 01:23

Re: Yamaha Blaster springt uit de versnelling

Bericht door Yamaha200 »

Bedankt voor je reactie zal er meteen naar kijken weet je misschien waar ik die werkplaatshandboek kan vinden heb die niet bij mijn quad gekregen
Plaats reactie