Hoe achteras demonteren DS650 2002

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
ruud00000
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 sep, 2017 18:07

Hoe achteras demonteren DS650 2002

Bericht door ruud00000 »

Hallo,

Ik ben met een manual van DS650 model 2004 aan de slag gegaan met demonteren van de achteras van mijn DS650 uitr 2002 en dat blijkt toch anders.

Nou krijg ik de hub waar de remschijf op gemonteerd zit niet van de achteras afgeschoven. Komt niet over verdikking op de achteras heen. Kent iemand dat model en de oplossing? :?: :?: :?:
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170 :buig:
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002

Bericht door HondaTRX450r »

Dat probleem heb ik bij mijn Honda ook weleens.
Dan zit er op die verdikking waar je hub over het achteras schuift een heeeel klein braampje van het aandraaien van de moer, dit kun je met een platte veil heeeel iets weg veilen en dan schuift je hub er weer normaal overheen.

(Ik weet niet hoe dit bij een ds650 zit)
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
ruud00000
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 sep, 2017 18:07

Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002

Bericht door ruud00000 »

HondaTRX450r schreef:Dat probleem heb ik bij mijn Honda ook weleens.
Dan zit er op die verdikking waar je hub over het achteras schuift een heeeel klein braampje van het aandraaien van de moer, dit kun je met een platte veil heeeel iets weg veilen en dan schuift je hub er weer normaal overheen.

(Ik weet niet hoe dit bij een ds650 zit)
Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook nog eens besproken met monteur van quadwinkel.nl (één van drie Can-Am dealers in Nederland, gevonden op can-am.brp.com). Die zei dat dat ik de as beter langs de andere kant eruit kon halen, daar zijn geen verdikkingen. Zij deden as demonteren eigenlijk altijd langs die kant. Dus tandwielhub eraf ipv remschijfhub. Volgens de werkplaatshandleiding (voor model 2004) was dat iets waarvoor tandwielhub verhit moest worden en waarna die tandwielhub vervangen moest worden omdat de splines van de tandwielhub bij het verwijderen beschadigd zouden worden. Maar dat bleek dus gewoon te kunnen zonder beschadigen zoals die monteur had gezegd.

Inmiddels heb ik de lagers vervangen. Nu bleken bij hermontage de lagers niet gesteld te kunnen worden. Tekening van model 2002 (model 7588) maar eens gegoogled (gevonden bij canampartshouse.com) en nou blijken daar ooit ringetjes ('wear-ring') gezeten te hebben, die hier ontbraken. Na een hele online zoektocht leverancier gevonden die naar Nederland levert (samen met nog drie O-ringen waarvan er twee ook ontbraken en 1 kapot bleek bij demontage): quad-teile24.de...
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170 :buig:
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002

Bericht door stef »

De "o" ringen heb ik er toen wel bij geleverd gekregen.Ik weet niet of ik die toen los moest bijbestellen of dat ze er bij zaten. Destijds heb ik de onderdelen nog bij Kolenaar in Enschede (Mazda dealer) besteld, maar die is geen dealer meer volgens mij. Dit was voor mijn eerste ds650, zo'n 7 jaar geleden.
En de achteras kan er maar op een manier uit, dan moet je ook de wielhub eraf halen, die nog weleens muurvast wil zitten..
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Plaats reactie