Raptor 700SE uitval tijdens rijden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
LeimacSmada
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 30 jun, 2018 12:36

Raptor 700SE uitval tijdens rijden

Bericht door LeimacSmada »

Hallo iedereen,

Ik was laatst een tour aan het maken met mijn Raptor 700 SE uit 2013. Ik reed met een constante snelheid toen opeens het vermogen weg viel. Toen ik vervolgens opnieuw startte liep hij perfect. Echter tijdens het rijden even later weer hetzelfde. Als ik hem start loopt hij goed, alleen slaat hij stationair soms af. Ik denk zelf door de snelheid van de stoten (vernogen weg en snel weer aanwezig tijdens rijden), dat het een ontstekingsprobleem is. Zou dit de bougie kunnen zijn (die nog geen 1000km erin zit, maar die ik zowieso ga vervangen)? Of heeft iemand een andere ingeving wat dit ziu kunnen zijn? Er is op deze manier niet mee re rijden, dus hulp wordt gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor 700SE uitval tijdens rijden

Bericht door Jason McCoy »

Wat voor opties heeft je quad? Te denken aan andere uitlaat, powercommander etc

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
LeimacSmada
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 30 jun, 2018 12:36

Re: Raptor 700SE uitval tijdens rijden

Bericht door LeimacSmada »

Sorry, vergeten te vermelden. Motorisch zit er alleen een andere demper op; de Leovince X3. De uitlaat bocht + pijp is wel standaard. Dit was al zo gemonteerd toen ik hem kocht. Verder is hij motorisch origineel bij mijn weten. Hij heeft een jaar goed gelopen tot het inneens gebeurde, vandaar dat ik denk aan de bougie.

Bedankt alvast voor de hulp.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 700SE uitval tijdens rijden

Bericht door yamahakoppel »

ik heb ooit water via mijn luchtfilter binnen gehad waardoor hij ook uit viel en enkel nog stationair wou draaien


een bougie kost niks dus kunt altijd proberen voor een andere te steken ook zien dat je een goeie hebt ik heb al gevallen gehoord dat bij warme motor de bougie slecht vonkte
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie