Deo test, motor slaat af??

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Renz84
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 aug, 2018 10:07

Deo test, motor slaat af??

Bericht door Renz84 »

Beste mensen.

Ik heb het idee dat mijn quad ergens valse lucht krijgt.
Bij op eens vol gas geven is het bwoooooooop en stottert hij door.

Nu zie ik een scheurtje in het spruitstuk, okey dit zou het probleem kunnen verklaren....Maar als ik er met deodorant bij spuit gebeurd er niks, sterker nog ik probeerde wat deo in het luchtfilter te spuiten om te kijken of dit effect gaf en de motor viel gewoon uit???? Hij zou toch hoger in toeren moeten gaan lopen met deo erin?

De demper was er door de oude eigenaar uitgehaald, ik heb er zelf weer een demper in gemaakt, kan het zijn dat ik hem armer moet afstellen nu?

Bedankt alvast.

Groet
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Deo test, motor slaat af??

Bericht door yamahakoppel »

voor verbranding heb je brandstof en lucht nodig, als uw quad bv al veel te rijk staat afgesteld en gij spuit dan nog eens rechtstreeks deo in uw luchtfilter waar is er nog plaats voor lucht
als ge al een scheur ziet in uw spruitstuk dan zou ik dat eerst al eens vervangen of repareren dat je daar al zeker van bent
je zegt dat je zelf een demper in uw uitlaat gemaakt hebt, lijkt mij een echte beunquad te worden

bij een motor moet de aanvoer van brandstof en lucht juist zijn en dan de afvoer moet ook juist zijn als dat niet allemaal juist is hoe kun je dan een goed draaiende motor krijgen


nu is de uitlaat misschien te klein waardoor de uitlaat gassen niet snel genoeg weg kunnen en gij spuit maar brandstof bij waardoor de vlam dooft
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Renz84
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 aug, 2018 10:07

Re: Deo test, motor slaat af??

Bericht door Renz84 »

Bedankt voor uw reactie.

Vandaag heb ik de demper er weer uit gehaald maar het probleem blijft.

Het scheurtje in het rubberen spruitstuk heb ik met een speciaal goedje gedicht en de carberateur volledig doorgeblazen en geprikt.
Tevens een kleinere sproeier, maar helaas zonder resultaat.

Maar nu zie ik damp/rook uit de carberateur komen, daar waar het luchtfilter op hoort te zitten.
Herkent iemand dit? Weet iemand waar ik het ergens moet zoeken?

Mvg
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Deo test, motor slaat af??

Bericht door Jason McCoy »

Gewoon orriginele sproeier er weer in. Je afstelling veranderd namelijk niet van de 1 op de andere dag. Je test nu dus zonder luchtfilter? Dan klopt je afstelling dus nog steeds niet. Gewoon luchtfilter erop die erop hoort. Dus niet 1 of ander aftermarket ding. Uitlaat maken zoals i hoort. Spruitstuk gewoon goed maken en niet op habbybabby manier maar gewoon een nieuwe dr op en dan opnieuw testen. 100% kans op succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie