DMC dual vs KW vering

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

DMC dual vs KW vering

Bericht door Zeno7 »

Heb voor en achter KW veren, ik stel mij de vraag of je dan problemen krijgt bij het plaatsen van een volledige lijn dual DMC, dit met betrekking tot je ketting die de uitlaatbuis raakt?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Jazzy »

viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html

Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Zeno7 »

Jazzy schreef:viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html

Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
Thnx!
Mooi is het sowieso dat vind ik ook, maar ben vooral benieuwd naar het vermogen, dat hij beter rijdt
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Gebruikersavatar
Hanguman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: do 13 jun, 2019 10:00

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Hanguman »

Heb hetzelfde.
De ketting slaat op bepaalde snelheden zo hard tegen de uitlaat dat ie er gewoon doorknalt.
Heb dit opgelost door nieuw metaal op de uitlaat te lassen,is ie weer netjes, en een teflon blok als geleider gemaakt.
Nu toch al 1200km gereden en alles is nog perfect. Zal eens kijken voor een foto.

En qua vermogen.... krijg je geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door yamahakoppel »

heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting :mrgreen:

ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar


barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Zeno7 »

yamahakoppel schreef:heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting :mrgreen: :D

ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar


barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Als ik dit lees gaat het toch een heel gedoe zijn, nu mijn quad ligt niet helemaal plat wat dan een voordeel is, je zou het bijna eerst moeten knn testen voor je een DCM dual aanschaft..
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Sam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: do 04 aug, 2016 15:42

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Sam »

heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Heb: 2008 Raptor 700 SE
Had: 2006 Raptor 350
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Zeno7 »

Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Gebruikersavatar
Hanguman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: do 13 jun, 2019 10:00

Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Hanguman »

Zeno7 schreef:
Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?
Ik heb een TIG las apparaat.

Heb het makkelijk gehouden voor mezelf, teflon blok waar de ketting door gaat. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Sam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: do 04 aug, 2016 15:42

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Sam »

@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Heb: 2008 Raptor 700 SE
Had: 2006 Raptor 350
Gebruikersavatar
Hanguman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: do 13 jun, 2019 10:00

Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Hanguman »

Sam schreef:@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Jawel klopt. Beestig geluid gewoon.
Die teflon heeft me 40euro en wat zweet gekost.


Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door yamahakoppel »

zo heb ik het ook ongeveer gemaakt een teflon geleider bij een kameraad zijn barkers uitlaat.


uw uitlaat raakt precies uw geleider :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Hanguman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: do 13 jun, 2019 10:00

Re: DMC dual vs KW vering

Bericht door Hanguman »

Die heeft idd even geraakt. Overtollig materiaal is er nu wel vanaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Plaats reactie