Barossa afstelling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Barossa afstelling

Bericht door whoojaa89 »

Hey hey,
Zoals al een tijdje terug liet zien ben ik de trotse eigenaar van een barossa cheetah 250.

Nu liep hij toen ik hem kocht behoorlijk roggelend, al zag ik daar als "niet monteur" zijnde weinig erg in. Naar een tijdje rijd je wat steviger, trekt em wat meer los en merkte ik toch dat er iets niet goed was. Pruttelde wat, hield in en liep steeds beroerder.

Na veel zoeken uitgevonden dat zo iets in het brandstof mengsel zit en dus afgesteld kon en moest worden. Heb dmv. de gasnaald en lucht schroef op de beide carburateurs de motor afgesteld dat de bougies het bekende koffie kleurtje kregen.

Nu loopt hij stationair veel te hard. De stationair schroef staat uit zodat de gasschuif maximaal onderin staat.

Wat kan ik nu doen om dit aan te passen? Mijn gok is dat de stationair sproeier vervangen is voor een grotere waardoor hij zo hard loopt nu. Ben geen monteur maar naar veel zoeken en logisch beredeneren kom ik hier op, any tips or ideas?

Grt.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Barossa afstelling

Bericht door Paul Snip »

Te hard stationair terwijl de gasschuif onderin staat is valse lucht. Dus er lekt iets. Kan de carburateur zelf zijn (lekkage door slijtage) of het inlaatrubber/inlaatspruitstuk.
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Barossa afstelling

Bericht door whoojaa89 »

Paul Snip schreef:Te hard stationair terwijl de gasschuif onderin staat is valse lucht. Dus er lekt iets. Kan de carburateur zelf zijn (lekkage door slijtage) of het inlaatrubber/inlaatspruitstuk.
Thx ga dit controleren!
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Barossa afstelling

Bericht door whoojaa89 »

Paul Snip schreef:Te hard stationair terwijl de gasschuif onderin staat is valse lucht. Dus er lekt iets. Kan de carburateur zelf zijn (lekkage door slijtage) of het inlaatrubber/inlaatspruitstuk.
Heb nu gecontroleerd of de boel lek was, en ja dat was dit de 2 inlaat rubbers. Nieuw besteld vervangen en vol goede hoop gestart.. Je raad het al, nix beter.

Beide gasschuiven onder in en loopt behoorlijk hard. Hoe controleer ik of de carburateurs goed zijn.. Wat voor ruimte mag de gasschuif hebben?

Misschien handig om te zeggen, als ik de choke halfweg dicht zet loopt ie best aardig stationair. Er zijn ooit openlucht filters op gezet, kan dit veroorzaken dat hij stationair gewoon te hard gaat. Hij stond namelijk veeel te rijk afgesteld.. Zo rijk dat hij over half gas verzoop bijna.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Barossa afstelling

Bericht door yamahakoppel »

welke positie staat de gasnaald en welke sproeier heb je steken, als ze grotere sproeiers gestoken hebben voor de open luchtfilters dan krijgt hem nu te veel
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Barossa afstelling

Bericht door whoojaa89 »

yamahakoppel schreef:welke positie staat de gasnaald en welke sproeier heb je steken, als ze grotere sproeiers gestoken hebben voor de open luchtfilters dan krijgt hem nu te veel

In het begin zat het clipje op de onderste positie, gasnaald het hoogst. Clipje in 3 stappen verplaatst na de 2e positie van boven. In eens liep de quad hoog in tieren stationair maar liep verder super.

Na alles gister nog eens bij langs gelopen te hebben zag ik dat de gaskabel los op de carb zat. :verymad:

Deze vast gezet en loopt weer normaal stationair.. Nu terug bij af eigenlijk. Quad loopt maar houdt in, lijkt te verzuipen.

Sproeier maat niet kunnen vinden hoe kan ik de maat herkennen? Lijkt niets op te staan namelijk
Plaats reactie