Quad stationair en andere vragen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Darkobaz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 11 aug, 2019 13:39

Quad stationair en andere vragen

Bericht door Darkobaz »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 6 weken een Kangchao 250cc quad. Het viel mij op dat hij stationair niet echt soepel loopt, hij valt ook regelmatig uit en start soms moeilijk.
Het stationair toerental is vrij laag, dusdanig dat hij met regelmaat uitvalt. Heb daarom de stationair schroef (zijkant cabarateur met veertje) al iets bijgedraaid zodat hij wat hoger in toeren gaat.
Ik zag ook dat er nog een Chinese bougie in zat (merk LG), en regelmatig als je de bougiedop er even afhaalt en uitblaast start hij ineens wel weer goed.
Bouwjaar is zover ik weet september 2018 (staat op RDW) en heeft 690 kilometer gelopen.
Daarnaast de vraag welke rem (voor of achter) de rechter (handrem) is? Deze heeft nauwelijks tot geen remkracht. Vraag me af wat ik hier aan kan doen..

Ik heb er niet gek veel verstand van, dus waarschijnlijk moet ik hem wel wegbrengen of het moeten wat simpele handelingen zijn.
Kasea250
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 jun, 2018 08:42
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Quad stationair en andere vragen

Bericht door Kasea250 »

De chinese bougies en bougiedoppen zou ik direct vervangen. Slechte ervaringen mee op minibikes.
En voor het remmen zou ik de remblokken en remolie even controleren.

Edit:
Rechterhand remhendel -> Voorrem
Rechtervoet -> Achterrem
Darkobaz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 11 aug, 2019 13:39

Re: Quad stationair en andere vragen

Bericht door Darkobaz »

Iemand die mij kan helpen? Ik heb heel enthousiast een begin willen maken met de carbarateur eraf te halen en schoon te maken, echter na de eerste stap het demonteren van de choke kabel weet ik niet meer hoe ik deze erop kan krijgen :| dus ben maar gestopt.
Hij trekt de kabel nu uit het stuur. Iemand de juiste manier van montage?? En vooral volgorde.
Plaats reactie