LTZ 400 Witte uitlaat rook
Geplaatst: zo 08 sep, 2019 20:01
Beste forumleden,
Na wat sleutelen aan mijn LTZ 400 Bj 2004 heb ik hem vorige week voor de eerste keer gestart. Na 1 keer overdraaien draaide de motor al. Wat me direct opviel was de rook uit de uitlaat. Deze was zwart dus vermoedde ik dat ik mijn carburator niet goed had afgesteld had hem afgesteld volgens de dynojet manual voor een LTZ bj 05-08. Maar toen ik de caburator openhaalde was de fuel mixture screw 2,5 draaien uitgedraaid ik heb hem 3,5 draaien uitgedraaid. Vandaag nog eens gestart, zelfde probleem maar witte rook en bij gas geven zwarte rook. Duz dan maar fuel mixture screw 2,5 toeren uitgedraaid resultaat geen zwarte rook meer wel nog witte.
Begon dan te denken aan koelvloeistof die verbrande koppaking kapot fz… zit voorlopig nog gedemineraliseerd water in wou hem een paar keer spoelen...heb hem eens laten draaien zonder water zelfde probleem. (zou het raar vinden moest de koppakking kapot zijn de quad heeft bijna 1 jaar niet gedraaid xs)
Het blok is volledig gereviseerd en heeft mss 500 km. Heb er nooit problemen mee gehad alleen dat hij soms moeilyk startte daarmee wou ik er wat aan sleutelen carbu was btj vervuild...wat begon bij de carburator uitkuisen is inmiddels een uit de hand gelopen hobby geworden
Wat heb ik allemaal gedaan betreffende de motor:
- carbu gereviseerd
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benzinekraan
- nieuwe koppeling
- kleppen speling gecontroleerd
- nieuwe radiator & slangen
- nieuwe bobine "ignition coil"
- olie, oliefilter vervangen
Carburator & uitlaat afstelling:
- aanpasbare naald
- main jet = 130
- fuel mixture screw 2,5 draaien uit
- vlotter hoogte 13 mm
- Fp demper op originele bocht
- mousse luchtfilter
- deksel op luchtfilter doos
Kan er mij iemand een goede afstelling geven?
Mijn bedenkingen:
- verkeerde afstelling carbu?
- uitlaat trekt valse lucht?
- te veel olie aan luchtfilter?
- is het omdat ik gedemineraliseerd water gebruik i.p.v koelvloeistof?
- hopelijk niet de koppakking
- is het omdat hij zolang heeft stilgestaan?
- moet ik hem eens langer laten draaien heb hem nog nooit tot op bedrijfstemp. laten draaien
WIE weet raad? Alvast bedankt
Na wat sleutelen aan mijn LTZ 400 Bj 2004 heb ik hem vorige week voor de eerste keer gestart. Na 1 keer overdraaien draaide de motor al. Wat me direct opviel was de rook uit de uitlaat. Deze was zwart dus vermoedde ik dat ik mijn carburator niet goed had afgesteld had hem afgesteld volgens de dynojet manual voor een LTZ bj 05-08. Maar toen ik de caburator openhaalde was de fuel mixture screw 2,5 draaien uitgedraaid ik heb hem 3,5 draaien uitgedraaid. Vandaag nog eens gestart, zelfde probleem maar witte rook en bij gas geven zwarte rook. Duz dan maar fuel mixture screw 2,5 toeren uitgedraaid resultaat geen zwarte rook meer wel nog witte.
Begon dan te denken aan koelvloeistof die verbrande koppaking kapot fz… zit voorlopig nog gedemineraliseerd water in wou hem een paar keer spoelen...heb hem eens laten draaien zonder water zelfde probleem. (zou het raar vinden moest de koppakking kapot zijn de quad heeft bijna 1 jaar niet gedraaid xs)
Het blok is volledig gereviseerd en heeft mss 500 km. Heb er nooit problemen mee gehad alleen dat hij soms moeilyk startte daarmee wou ik er wat aan sleutelen carbu was btj vervuild...wat begon bij de carburator uitkuisen is inmiddels een uit de hand gelopen hobby geworden
Wat heb ik allemaal gedaan betreffende de motor:
- carbu gereviseerd
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benzinekraan
- nieuwe koppeling
- kleppen speling gecontroleerd
- nieuwe radiator & slangen
- nieuwe bobine "ignition coil"
- olie, oliefilter vervangen
Carburator & uitlaat afstelling:
- aanpasbare naald
- main jet = 130
- fuel mixture screw 2,5 draaien uit
- vlotter hoogte 13 mm
- Fp demper op originele bocht
- mousse luchtfilter
- deksel op luchtfilter doos
Kan er mij iemand een goede afstelling geven?
Mijn bedenkingen:
- verkeerde afstelling carbu?
- uitlaat trekt valse lucht?
- te veel olie aan luchtfilter?
- is het omdat ik gedemineraliseerd water gebruik i.p.v koelvloeistof?
- hopelijk niet de koppakking
- is het omdat hij zolang heeft stilgestaan?
- moet ik hem eens langer laten draaien heb hem nog nooit tot op bedrijfstemp. laten draaien
WIE weet raad? Alvast bedankt