Nieuwe brandstof problemen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 13 apr, 2016 14:40

Nieuwe brandstof problemen

Bericht door Hackeross »

Goede dag allen hier

ik heb een vraagje kan het zijn dat door de nieuwe brandstof mijn Raptor 700 meer ploft en anders rijdt voor mijn gevoel ?

de laatste tijd en ik denk zelf sins de invoering van de de E brandstoffen dat mijn Raptor 700 met PC5 + autotune en K&N en Leovince uitlaat
steeds mee is beginnen te ploffen bij gas los en uitrollen maar ook bij overschakelen op snelheid en het zijn plofjes tot ploffen tot flinke klappen

heb er al een nieuwe bougie ingezet en PC5 map weer terug gezet zo dat die weer kan gaan fijn tunen maar kom er maar niet van af van dat ploffen
en een plofje op zijn tijd is best leuk maar zo als het nu is word ik er zelf gek van

iemand een idee of dit door de nieuwe brandstof komt met die bio troep ?
banne123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 01 jul, 2020 07:15

Re: Nieuwe brandstof problemen

Bericht door banne123 »

Komt niet door de E10 maar waarom tank je sowieso geen 98 dan? Bij de meeste pompen heeft E5/98 nul procent ethanol namelijk
Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 13 apr, 2016 14:40

Re: Nieuwe brandstof problemen

Bericht door Hackeross »

E5 en E10 bandstoffen zit die ethanol zooi ook in !

Het zit niet in de premium brandstoffen zoals BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+
zeggen ze als je zoekt op internet enz

zal dat eens gaan proberen of dat dat helpt

misschien maar eens kijken of andere warmte graad bougie helpt
banne123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 01 jul, 2020 07:15

Re: Nieuwe brandstof problemen

Bericht door banne123 »

Hackeross schreef: wo 29 jul, 2020 09:05 E5 en E10 bandstoffen zit die ethanol zooi ook in !

Het zit niet in de premium brandstoffen zoals BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+
zeggen ze als je zoekt op internet enz
E5 = premium in de meeste gevallen. Bij Shell staat zelfs op de Vpower pomp dat hun 98 géén ethanol bevat
Plaats reactie