Toelichting wetgeving quads !

...en andere vragen over wet- en regelgeving
the_smoker
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 15:08

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door the_smoker »

Zou wel tof zijn.....Koop ik een quad mag ik er de baan niet meer mee op. Dit is echt laag en belachelijk. Met goed weer komen er toch gegarandeerd meer motoren naast de terrasjes gereden als quads zeker. En die rijden op elentriek ofwa? :roll:
België is en zal altijd een apenland blijven omtrend wetgeving maar een totaal wegverbod van quads gaat er volgens mij wel zeker en vast niet komen. Meeste ministers willen meer motoren en quads zien dan auto's omdat deze beter voor het mileu zijn"lees 4takt" :D . Daarom is destijds ook de wet teruggekomen dat je als je 2 jaar je autorijbewijs hebt terug met een 125cc brommer/scooter mag rijden. :applaus:
Gebruikersavatar
Serverius
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 jun, 2009 12:52
Locatie: Houthalen

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Serverius »

En iemand al iets meer gehoord over heel die zever van dat ze die quads willen verbieden in antwerpen ?
Wegens teveel lawaai en roekeloos rijgedrag ? ? ? heb zelf ne racer en denk da ge die wel van veel verder hoort afkomen dan een quad he. dan nog maar te zwijgen over die harley's enzo.

Weet er trouwens iemand of het toegelaten is om met de quad door de konijnepijp (waaslandtunnel) te rijden ?

Greetz Jimmy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stadsbestuur wil quads deze zomer al weg uit Antwerpen

Het Antwerpse stadsbestuur wil een artikel toevoegen aan de politiecodex, waardoor quads in de stad zouden worden verboden. Dat heeft burgemeester Patrick Janssens vandaag gezegd na afloop van het schepencollege.

"We willen er niet te veel tijd laten overgaan, omdat de zomermaanden in aantocht zijn. Maandag ligt hierover een voorstel klaar in de commissie veiligheid en de week nadien zal het worden behandeld op de gemeenteraad."

Onveilig en lawaaierig
Janssens wil de quad-rijders aanpakken, omdat ze erg verkeersonveilig rijden en voor geluidsoverlast zorgen. "Behalve om hun gedrag gaat het bovendien om de toon van de reacties nu blijkt dat Antwerpen dit aan banden wil leggen", stipt Janssens aan.

Boetes
In eerste instantie opteert het stadsbestuur er daarom voor om de quads op korte termijn te verbieden in de hele stad. "Er komt een verbod in de politiecodex, met boetes voor wie dat verbod niet naleeft", legt de burgemeester uit. "Daarvoor is de stad bevoegd."

Inbeslagname
Voorts wordt bekeken of er een aanvullend verkeersreglement opgesteld kan worden als bijkomende maatregel. "Dat zou betekenen dat als sanctie de inbeslagname van de quad kan worden opgelegd voor wie hardleers is." Janssens liet duidelijk verstaan dat hij dat een aantrekkelijke stok achter de deur vindt.

Niet mogelijk op korte termijn
"Voor zo'n reglement moet je echter een zone afbakenen - bijvoorbeeld de bebouwde kom - en heb je signalisatie nodig." Op korte termijn is dat dus wellicht niet mogelijk, maar van de invoering van het verbod wil de burgemeester snel werk maken. "We willen dit niet nog een aantal maanden laten aanslepen", luidt het. (belga/eb)
Suzuki LTZ400 met nen hoop toeters en bellen.
2009 YFZ 450R
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 jun, 2009 22:08

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door 2009 YFZ 450R »

Man man niks mag je nog in België. Zeveraars zijn het allemaal. Denk wel da je door de Waasland mag ze heb er zelf al doorgereden met de quad. Moto's mogen er ook door e
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Belgian Pro »

ik vond dat artikel over het verbieden van quads een en al zever. die mensen spraken elkaar gewoon tegen!
eerst zeggen ze dat ze de quad niet horen afkomen en dat ze verschieten dat de quad op een paar meter van hun passeerd (wat toch normaal is in een stad? :? ) en als hij dan voorbijrijdt maakt hij een hels lawaai... WTF

mensen kunnen tegen niets meer, we wonen allemaal met te veel in een klein landje!
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door ZmilleZ »

Belgian Pro schreef:ik vond dat artikel over het verbieden van quads een en al zever. die mensen spraken elkaar gewoon tegen!
eerst zeggen ze dat ze de quad niet horen afkomen en dat ze verschieten dat de quad op een paar meter van hun passeerd (wat toch normaal is in een stad? :? ) en als hij dan voorbijrijdt maakt hij een hels lawaai... WTF

mensen kunnen tegen niets meer, we wonen allemaal met te veel in een klein landje!
Klopt volledig wat je daar zegt !
Maar als in da klein landje , alleen de mensen zouden wonen die daar horen te wonen , dan zouden er al veel problemen opgelost zijn . :D
I 'm one of the two AKRA brothers
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Bedlam »

Ik woon in de provincie Antwerpen maar had niet echt de intentie om in het "stad" te gaan rondrijden. Nu lees ik verbod in Antwerpen in de bebouwde kom. Maar hoor mijn gemeente Wuustwezel, buiten Antwerpen stad maar nog wel in de provincie antwerpen, daar dan bij? Want ik zou het wel kut vinden dat ik alle bebouwde kommen moet gaan mijden met men quadje...
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door JBX »

Bedlam schreef:alle bebouwde kommen moet gaan mijden met men quadje...
Dat gaat niet want in België is alles bebouwde kom (lint bebouwing). En daardoor is ook bijna elke weg een zone 30 :chagarijn:
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Bedlam »

JBX schreef:
Bedlam schreef:alle bebouwde kommen moet gaan mijden met men quadje...
Dat gaat niet want in België is alles bebouwde kom (lint bebouwing). En daardoor is ook bijna elke weg een zone 30 :chagarijn:
Precies, daar is geen beginnen aan.

Ik vind het wel lachwekkend eigenlijk de regering hier. Langs de ene kant houden ze de crossterreinen zo veel mogelijk dicht en proberen ze alles om ze weg te houden. En langs de andere kant zitten ze nu ook al moeite doen om quads van de baan te houden.
Waar moeten we dan gaan rijden? In onze eigen tuin? Het zou wat zijn hier ze; volgens mij kan ik dan juist tot 30 per uur doortrekken en moet ik dan vollebak op de rem gaan staan. Waar zijn we dan mee bezig he?!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door JBX »

Ze willen gewoon dat binnen een paar jaar iedereen elektrisch (lees schoon :roll: ) rijdt.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Boncari »

En elektrisch is niet schoon :verymad:
Een toyota prius is bijvoorbeeld net zo vervuilend als een hummer, de productie van de accu's is zo vervuilend dat het brandstofverbruik van een hummer niet meer uitmaakt.... :roll:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door JBX »

Boncari schreef:En elektrisch is niet schoon :verymad:
Een toyota prius is bijvoorbeeld net zo vervuilend als een hummer, de productie van de accu's is zo vervuilend dat het brandstofverbruik van een hummer niet meer uitmaakt.... :roll:
Klopt, maar "Eco" is een modewoord. Kijk maar op de achterkant van de auto's. Daar waar vroeger de "Turbo"-badge zat...
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: do 08 mar, 2007 18:07

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Tommyboy »

Hasselt en Antwerpen zijn de quads al verbannen! Zonhoven en Diepenbeek volgen waarschijnlijk ook erna volgt er waarschijnlijk een ALGEMEEN QUAD VERBOD IN BELGIE! Minister Schouppe maakt het onderscheid tss landbouwvoertuigen, quads voor mindervalide en de zware quads (raptor etc), het is deze laatste categorie die wordt verboden en terug gebannen naar Privé terrein. Hij gaat na augustus een wetsvoorstel indienen voor een verbod. Bron: hbvl

Mijn mening: tja dit is eigenlijk een beetje de schuld van de quad rijders zelf!!! Waarom? Ze willen zoveel mogelijk lawaai produceren door van die aftermarket uitlaten erop te steken die enorm veel db's produceren! Er staat toch niet voor niets op jullie gelijkvormigheidsattest uitlaat GEHOMOLOGEERD MET 78 db's! Waarom dan een uitlaat waar je een quad van 1 km al hoort aankomen?! Geloof me zo rijden er hier genoeg rond!

Doe toch normaal, low profile en doe het reglementair! Als er lawaai wilt worden gemaakt kun je dat nog steeds op privé terrein doen eh! Dit moest er ooit van komen! Als het niet het lawaai was dan was het wsl de uitbouw die zo overdreven wordt dat het opvalt en dat ze gaan zeggen: dit klopt niet en mag niet! In vele landen zijn er ook niet echt reglementeringen voor uitbouw van bepaalde voertuigen maar daar OVERDRIJVEN DIE MENSEN NIET! Ze bouwen uit maar normaal,en niet zoals hier van: 1 cm bij de grond, 0.5m breder, extra lichten hier en daar (xenon, blauwe leds, neon, dat mocht vroeger ook bij auto's en dat is nu OOK VERBODEN, same story here!)! LOW PROFILE en het mag!

Eigen schuld denk ik dan! Nu zal kapaza, marktplaats wel overspoeld geraken door tweedehands quads waar niets meer mee kan gedaan worden, typisch!

Greetz
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 97
Lid geworden op: do 12 jan, 2006 20:42
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Matthieu »

Schouppe zal dat wetsvoorstel misschien wel indienen, maar het moet nog gestemd worden ook é. Zowel in de kamer als de senaat. Ik denk niet dat het zo vlot zal gaan als velen denken. De invoerders zullen wel wat lobbyen om dat tegen te houden. Jullie denken toch niet dat bv D'Ieteren dat zomaar zal laten gebeuren, een van de populairste quads (raptor) die enkel nog geschikt zal zijn voor prive domein.
Dat wil niet zeggen dat we bij de pakken moeten blijven zitten, dus allemaal die petitie tekenen van MAG!
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: do 08 mar, 2007 18:07

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door Tommyboy »

Matthieu schreef:Schouppe zal dat wetsvoorstel misschien wel indienen, maar het moet nog gestemd worden ook é. Zowel in de kamer als de senaat. Ik denk niet dat het zo vlot zal gaan als velen denken. De invoerders zullen wel wat lobbyen om dat tegen te houden. Jullie denken toch niet dat bv D'Ieteren dat zomaar zal laten gebeuren, een van de populairste quads (raptor) die enkel nog geschikt zal zijn voor prive domein.
Dat wil niet zeggen dat we bij de pakken moeten blijven zitten, dus allemaal die petitie tekenen van MAG!
Geloof me, Zo een dingen GAAN er gewoon makkelijk door! Daar moet niet om gelobbyd worden zeker als het verkeersveiligheid betreft, lobby'en heeft GEEN nut (ik moet zeker niet aanhalen dat belgie het land is met meest aantal doden etc etc etc!) dus wat dat betreft gaat het er zo door vliegen! Idem drugs speekseltesten, sprake ervan in januari en tegen augustus was het erdoor! ALLES wat met verbetering verkeer te maken heeft gaat erdoor! Zie tuningwetgeving (hoewel sommige regels TE zijn), same here! Petitietekenen kan mss helpen maar kom dan maar met een dikke 1.500.000 handtekeningen VOORALEER dat iets uitmaakt en wat dat betreft zijn er niet zoveel quadrijders (openbare weg) dus ik vrees ervoor! Vind het een spijtige zaak, ik wou me in de toekomst (als ik nieuw werk heb) eentje aanschaffen REGLEMENTAIR ZONDER LAWAAI! maar zal daar dus NOOIT van kunnen genieten, thanks!
tomas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 335
Lid geworden op: do 24 apr, 2008 02:34

Re: Toelichting wetgeving quads !

Bericht door tomas »

-----------Bericht verwijderd door Admin---------------
7 dagen ban voor deze user
Plaats reactie