Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders UPDATE: DVV.

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders UPDATE: DVV.

Bericht door Jeroen1991 »

Ik weet dat er al vele topics over verzekeringen zijn maar ik vind geen waar duidelijk gezegd wordt welke verzekeraar in België goedkoop jonge bestuurders (onder 25 jaar) verzekerd.

Ik betaal nu 579,45 euro per jaar voor een quad van 660cc bij KBC.
En ik ben 20 jaar.
Mijn papa is de verzekeringnemer, maar ik sta op als courante bestuurder.
Weet misschien iemand een belgische verzekeraar waar het eventueel goedkoper kan?

Gelieve enkel te reageren als je ook echt een verzekeraar aanhaalt + cc's van je quad eventueel

UPDATE
Dit is waar ik al achter ben ondertussen voor jonge bestuurders (ouder is sowieso goedkoper!)
Ik heb gevraagd naar een verzekering voor een 20-jarige met een quad van 660cc (prijzen zijn cc- en leeftijdsafhankelijk!):

[*]Elke verzekering moet gecombineerd met auto voor korting te krijgen.
[*]Verzekering op naam van een ouder is perfect mogelijk, maar bij grote problemen is de kans groot dat de verzekering zich terugtrekt. (Als ze ook maar iets vinden om te bewijzen dat je vaker met die quad rijdt ben je niet meer verzekerd.)

[*]ING verzekerd geen quads.
[*]AXA heeft tarief 940 euro (burgerlijke aansprakelijkheid), maar kan 50% korting geven (=470 BA+30 rechtsbijstand) als je overstapt naar hen.


DVV verzekeringen heeft de goedkoopste verzekering voor quads: 263,80 euro voor een 660cc quad, verzekerd op naam van iemand >30j, met iemand van 20j als regelmatige bestuurder. 391 euro voor een verzekering volledig op naam van iemand van 20j (maar dit is dus niet nodig: want niet beter verzekerd dan bij vorige optie)
Laatst gewijzigd door Jeroen1991 op ma 30 mei, 2011 10:59, 7 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders (onder 25j)

Bericht door jumper2110 »

Ik ben 21 en betaal iets rond de €230. Dit omdat mijn quad verzekert is samen met nog een auto op naam van mijn vader.(bij KBC). Ik denk dat dat de enigste manier is om je quad goedkoper te verzekeren, dus samen met nog een voertuig. :)

Zo was het in alle geval toch voor mij, en ik ben ook bij verschillende banken en verzekeraars gaan informeren.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders (onder 25j)

Bericht door Jeroen1991 »

jumper2110 schreef:Ik ben 21 en betaal iets rond de €230. Dit omdat mijn quad verzekert is samen met nog een auto op naam van mijn vader.(bij KBC). Ik denk dat dat de enigste manier is om je quad goedkoper te verzekeren, dus samen met nog een voertuig. :)

Zo was het in alle geval toch voor mij, en ik ben ook bij verschillende banken en verzekeraars gaan informeren.
Sta jij dan op als Courante bestuurder in de polis?
Want in de kleine lettertjes staat: "Indien het schadegeval wordt veroorzaakt door een bestuurder die behoort tot een lagere leeftijdscategorie dan de jongste courante bestuurder die is vermeld in deze polis, dan passen wij een franchise van 500,00 euro toe."
Bij ons is het zo dat we 5 auto's bij KBC verzekerd hebben dus dat lijkt me geen probleem, maar ze wilden de quad niet enkel op mijn vader verzekeren omdat ik daar dan niet frequent mee mag rijden en de verzekering zich dus ook zou kunnen terugtrekken bij een schadegeval.
Yamaha Raptor 660R!
Jack
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 21:05

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door Jack »

Ik was 25 toen ik mijn raptor 660 had.
Verzekering bij ING was achteraan de 200 €, dus +-300 €.
Stond denk ik op naam van m'n pa, en de ouders hadden er ook nog 2 auto's verzekerd staan.
Ik zal eens vragen of m'n pa nog weet of ik ergens als bestuurder opgegeven stond...
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door jumper2110 »

Jep, en die kleine lettertjes neem ik er voor lief bij. Ik probeer gewoon ongevallen te vermijden :D
Anders kan ik zo'n verzekering niet betalen, dus mijn keuze was snel gemaakt.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door Jeroen1991 »

jumper2110 schreef:Jep, en die kleine lettertjes neem ik er voor lief bij. Ik probeer gewoon ongevallen te vermijden :D
Anders kan ik zo'n verzekering niet betalen, dus mijn keuze was snel gemaakt.
Als je erin staat als courante bestuurder is er geen probleem he, dan tellen de kleine lettertjes niet :D
Maar dan moet ik toch eens gaan horen... Ik dacht dat het goedkoper zou zijn als ik niet als courante bestuurder erin sta, maar dan blijkt dat dus geen verschil te maken..
Yamaha Raptor 660R!
jakke_raptor
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 67
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 19:00
Locatie: Hulshout

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door jakke_raptor »

hey

hier wil ik toch ook wel eens men zegje doen ! mijn 660 staat verzekerd op mijn eigen naam en ik betaal op jaarbasis
ongeveer 800 euro ! maar ik betaal om het kwartaal en pakt maar 2 kwartalen dus ongeveer 400euro op een jaar !
ik heb dan eens de vraag gesteld van kan dit niet bij op mijn auto verzekering gezet worden omdat ik de enige ben
die er mee rijd ! gaat niet zeggen ze tenzij je ouder bent dan 30 dus daar stond ik dan ! dus ja betaal ik maar ik weet het
het is veel maarja alle passie en hobby"s kosten veel geld hé ! ik word volgend jaar 26 dus hoop dat er dan is iets veranderd
qua prijs dan ! want :x die verzekeringen verdienen al genoeg !

grtz
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door jumper2110 »

Als je erin staat als courante bestuurder is er geen probleem he, dan tellen de kleine lettertjes niet :D
Maar dan moet ik toch eens gaan horen... Ik dacht dat het goedkoper zou zijn als ik niet als courante bestuurder erin sta, maar dan blijkt dat dus geen verschil te maken..
Even voor alle duidelijkheid, volgens mij staat m'n vader erin als courante bestuurder, vandaar dat het goedkoper is. Ik ben wel de enige die ermee rijdt, en daarom vermijd ik dus ook best ongevallen :P Maar je leest de pb maar, dan weet je hoe en wat ;)
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door FLIPmode »

Wat is courant en hoe gaan ze dat controleren? Is 10 keer peer jaar courant, of 100 keer? staat ook geen km beperking op dus dat is allemaal relatief. Zorgen dat je de goedkoopste vastkrijgt en that's it. Ik zit zelf aan 190 eurie per jaar (dvv) heb wel nog 2 wagens, huis,.... en je moet regelmatig switchen van verzekering dan geven ze direkt korting. In mijn geval bij mercator van 423 naar 242 en toch naar dvv gegaan, als ze zo snel zo veel kunnen zakken na een boos telefoontje ( :p ) dan zijn ze mij al 10 jaar aant bezeiken en dus met heel hebben en houwen omgegaan.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door den eddy »

jakke_raptor schreef:hey

hier wil ik toch ook wel eens men zegje doen ! mijn 660 staat verzekerd op mijn eigen naam en ik betaal op jaarbasis
ongeveer 800 euro ! maar ik betaal om het kwartaal en pakt maar 2 kwartalen dus ongeveer 400euro op een jaar !
ik heb dan eens de vraag gesteld van kan dit niet bij op mijn auto verzekering gezet worden omdat ik de enige ben
die er mee rijd ! gaat niet zeggen ze tenzij je ouder bent dan 30 dus daar stond ik dan ! dus ja betaal ik maar ik weet het
het is veel maarja alle passie en hobby"s kosten veel geld hé ! ik word volgend jaar 26 dus hoop dat er dan is iets veranderd
qua prijs dan ! want :x die verzekeringen verdienen al genoeg !

grtz
Dus je kon uw verzekering niet koppelen aan eigen uw autoverzekering?
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door Jeroen1991 »

den eddy schreef:
jakke_raptor schreef:hey

hier wil ik toch ook wel eens men zegje doen ! mijn 660 staat verzekerd op mijn eigen naam en ik betaal op jaarbasis
ongeveer 800 euro ! maar ik betaal om het kwartaal en pakt maar 2 kwartalen dus ongeveer 400euro op een jaar !
ik heb dan eens de vraag gesteld van kan dit niet bij op mijn auto verzekering gezet worden omdat ik de enige ben
die er mee rijd ! gaat niet zeggen ze tenzij je ouder bent dan 30 dus daar stond ik dan ! dus ja betaal ik maar ik weet het
het is veel maarja alle passie en hobby"s kosten veel geld hé ! ik word volgend jaar 26 dus hoop dat er dan is iets veranderd
qua prijs dan ! want :x die verzekeringen verdienen al genoeg !

grtz
Dus je kon uw verzekering niet koppelen aan eigen uw autoverzekering?

Zou toch moeten lukken, dan had ik toch wat meer maatschappijen afgegaan als ik jou was.
Bij hebben ze overal gezegd tot nu toe dat het sowieso samen met een auto op jouw naam verzekerd moet.
Yamaha Raptor 660R!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door Jeroen1991 »

FLIPmode schreef:Wat is courant en hoe gaan ze dat controleren? Is 10 keer peer jaar courant, of 100 keer? staat ook geen km beperking op dus dat is allemaal relatief. Zorgen dat je de goedkoopste vastkrijgt en that's it. Ik zit zelf aan 190 eurie per jaar (dvv) heb wel nog 2 wagens, huis,.... en je moet regelmatig switchen van verzekering dan geven ze direkt korting. In mijn geval bij mercator van 423 naar 242 en toch naar dvv gegaan, als ze zo snel zo veel kunnen zakken na een boos telefoontje ( :p ) dan zijn ze mij al 10 jaar aant bezeiken en dus met heel hebben en houwen omgegaan.
:bier:

Morgen heb ik een afspraak bij een dvv kantoor die offertes voor me hebben gemaakt van verschillende verzekeringsmaatschappijen 8) ik ben benieuwd!!

Courante kwestie: zeer simpel, als ze niet willen betalen zeggen ze dat je in fout bent en hebben ze het recht zich terug te trekken als je niet in de polis staat.
Yamaha Raptor 660R!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders gezocht

Bericht door den eddy »

Jeroen1991 schreef:
Zou toch moeten lukken, dan had ik toch wat meer maatschappijen afgegaan als ik jou was.
Bij hebben ze overal gezegd tot nu toe dat het sowieso samen met een auto op jouw naam verzekerd moet.
Ofwel verstaan we niet wat Jakke-raptor bedoelt ofwel zijn dat vreemde verzekeringen. :?
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders UPDATE: DVV.

Bericht door Jeroen1991 »

DVV is dus duidelijk de goedkoopste.
Dit omdat zij jongeren voor eender welke verzekering een betaalbare verzekering willen aanbieden.
Als je dan ongevallen 'in fout' krijgt gaat je verzekering natuurlijk wel omhoog, daar is dan wel weer een "oscar-systeem" dat je kan gebruiken voor de verzekering niet omhoog te laten gaan.
Andere verzekeringen vinden alle jonge bestuurders brokkenpiloten en daarom beginnen deze verzekeringen al redelijk hoog.
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Quadverzekeraar België voor jonge bestuurders UPDATE: DVV.

Bericht door FLIPmode »

Alstublieft ! :D
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Plaats reactie